Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@05:17:31 GMT

آنفلوآنزا هم مزمن می‌ شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۹۰۰۱

آنفلوآنزا هم مزمن می‌ شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، متخصصان علوم پزشکیِ دانشگاه آکسفورد پرونده‌ پزشکی و در حال به‌روزشدنِ بیماران مبتلا به این دو ویروس را تجزیه و تحلیل کردند.

هر دو گروه با بیش از ۱۰۰ هزار شرکت‌کننده در هر کدام، بیمارانی را شامل می‌شد که سه تا شش ماه پس از عفونت اولیه هنوز دنبال درمان بودند. علائم مزمن در هر دو بیماری تنفس غیرطبیعی، خستگی و سردرد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروفسور پل هریسون، یکی از متخصصان ارشد این مطالعه می‌گوید: بسیاری از ما که آنفلوآنزا گرفته‌ایم می‌دانیم که همیشه به همان سرعتی که امیدوار بودیم یا انتظار داشتیم، خوب نمی‌شویم.

اگرچه نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه بیماران مبتلا به کووید مزمن بیشتر به مشکلات و علائم طولانی‌مدت گرفتار می‌شوند، با این حال اختلاف نسبتا اندکی بین طولانی شدن علائم این دو بیماری در افراد مبتلا مشاهده شد.

در این آزمایش‌ها مشخص شد که حدود ۴۲ درصد از بیماران مبتلا به کووید هنوز سه ماه بعد، نشانه‌های آن را دارند و در مقایسه، این رقم برای گروه مبتلا به آنفلوآنزا ۳۰ درصد بوده است.

هرچند آمار بالاتر در بیماران مبتلا به کووید می‌تواند معلول این واقعیت هم باشد که مردم به دلیل ترس بیشتر از این بیماری، احتمالا بیشتر به دنبال مراقبت از پیامدهای طولانی‌مدت آن هستند.

متخصصان همچنین تاکید کرده‌اند این مطالعه که در مجله «پلاس مدیسین» (PLOS Medicine) منتشر شده، شدت علائم مزمن برای این دو بیماری را تجزیه و تحلیل نکرده است.

به گزارش ایندیپندنت، با این حال آنها می‌گویند: درباره این موضوع که افراد مبتلا به کووید شدید، احتمالا بیشتر به مشکلات طولانی‌ ناتوان‌کننده دچار می‌شوند، شواهد فزاینده‌ای وجود دارد.

متخصصان به این نتیجه رسیدند که درباره هر دو ویروس تحقیقات بیشتری نیاز است و معتقدند که احتمالا پیش از این، علائم طولانی‌مدت آنفلوآنزا نادیده گرفته شده است.

پربیننده ترین افراد بالای ۶۵ سال سریعتر دز یادآور واکسن کرونا دریافت کنند شرایط ثبت نام برای تزریق دز سوم واکسن کرونا راه درمان بوی بد عرق جوان ساز پوست دست با این کرم این افراد دوباره کرونا می گیرند!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آنفلوآنزا بیماران مبتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گروه از افراد اصلا نباید از ژلوفن استفاده کنند

سلامت نیوز نوشت: مصرف داروی ژلوفن در مواردی منع مصرف دارد که نداشتن آگاهی در این خصوص می تواند باعث بروز مشکلاتی شود.دکتر احمد رهنمای چیت ساز متخصص داروسازی گفت: افراد مبتلا به آسم نباید از ژلوفن استفاده کنند.وی تصریح کرد: مبتلایان به فشار خون نیز نمی توانند از ژلوفن استفاده کنند چرا که حجم خونشان بالا می رود.وی افزود: همچنین افراد مبتلا به ناراحتی های خونی مثل هموفیلی و افرادی که مشکلات انعقادی دارند نیز باید از خوردن داروی ژلوفن پرهیز کنند.وی گفت: این دارو بر روی معده اثر می گذارد بنابراین اگر افرادی مبتلا به زخم معده باشند و یاکولبت داشته باشند نیز ژلوفن برایشان مضر است.

وی متذکر شد: چون دفع این دارو از طریق کلیه و به صورت ادرار است مبتلایان به ناراحتی های خیلی شدید کلیه نیز نباید از این دارو استفاده کنند همچنین کسانی که به ترکیبات آسپیرین حساسیت دارند نیز جزء موارد منع ژلوفن هستند.وی با اشاره به این نکته که این دارو با برخی داروها تداخل دارد گفت: ژلوفن استامینوفن و همچنین داروهای ضد انعقادی تداخل دارویی دارد و نباید همراه این داروها استفاده شود.

رهنمای چیت ساز خاطر نشان کرد: افرادی که داروهای آنتی دیابتیک استفاده می کنند نباید ژلوفن بخورند چرا که ژلوفن باعث افزایش اثر ضد قند داروهایشان می شود و افت ناگهانی قند و به دنبال آن بروز شوک را به همراه دارد.

این متخصص داروسازی گفت: ژلوفن نباید همراه با داروهای ادرار آور استفاده شود چرا که کاهش اثر داور می شود.

وی در پایان توصیه کرد: لازم است که مصرف این داور به حداقل رسانده شود و حتماً زیر نظر پزشک تهیه شود و به صورت خود سرانه مصرف نشود و حتماً زیر نظر پزشک تهیه شود و به صورت خود سرانه مصرف نشود تا مشکلات ناشی از مصرف خودسرانه این دارو از بین برود.

دیگر خبرها

  • بیماران مبتلا به سرطان از مصرف پروتئین غافل نشوند
  • کلاهبرداران به آلزایمری‌ها رحم نمی‌کنند | از آدم‌ربایی بیماران تا کش رفتن از حساب بانکی آنها
  • ۲۰ درصد بیماران تیروئید دچار این مشکل هستند
  • این افراد به هیچ وجه نباید از ژلوفن استفاده کنند
  • علائم هشداردهنده بیماری کرون/ عوارض سخت و عجیب این بیماری
  • بیماران مزمن بیمارستان سلامت اهواز به مراکز بهزیستی منتقل می‌شوند
  • این افراد اصلا عدس نخورند!
  • اجرای فاز دوم تحویل بیماران مزمن بیمارستان سلامت اهواز به بهزیستی
  • انتقال بیماران مزمن بیمارستان سلامت به مراکز بهزیستی خوزستان
  • این گروه از افراد اصلا نباید از ژلوفن استفاده کنند