Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از دو منبع آمریکایی اعلام کرد دولت آمریکا به زودی استعفای نماینده ویژه خود در امور افغانستان را اعلام خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، تام (توماس) وست معاون خلیلزاد به عنوان جایگزین او انتخاب خواهد شد.
کناره گیری خلیلزاد کمتر از دو ماه از خروج آشفته و پر هرج و مرج آمریکا از افغانستان اتفاق می افتد که بدلیل این تصمیم دولت جو بایدن در داخل و خارج از آمریکا تحت فشار و انتقادات بیشماری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر از چندین دهه خدمت خلیلزاد به آمریکا تشکر کرد و  به تام وست به عنوان نماینده جدید آمریکا در امور افغانستان تبریک گفت.
خلیلزاد در سپتامبر ٢۰١٨ از سوی مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا به عنوان فرستاده ویژه آمریکا در افغانستان منصوب شد.
خلیلزاد در مذاکرات اخیر میان دولت موقت طالبان و هیات آمریکایی نیز حضور نداشت.
رابرت هانتر سفیر پیشین آمریکا در ناتو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در نیویورک درباره مذاکرات دوحه قطر و ترکیب تیم آمریکایی گفت: این هیات همچنین شامل زلمی خلیلزاد مذاکره کننده توافق ۲۹ فوریه سال ۲۰۲۰ نمی شود چرا که او مقامی ارشد است  که آمریکا در حال حاضر نمی خواهد چنین مقامی را به این مذاکرات اعزام کند.
 هانتر درعین حال گفت: با توجه به برخی جنجال های سیاسی در آمریکا در خصوص نقش خلیلزاد، به خصوص به عنوان مذاکره کننده ارشد در دولت دونالد ترامپ و پس از آن در دولت جو بایدن،  دولت بایدن ممکن است به این نتیجه رسیده باشد که نقش او دیگر مفید نیست.
بر اساس گزارش ها، مردم افغانستان از خلیلزاد بعنوان چهره ای منفور یاد می کردند.
در سفر مرداد ماه سال جاری خلیلزاد به قطر، شماری از مردم و کاربران فضای مجازی افغانستان با انتشار عکس این نماینده افغان تبار وزارت امور خارجه آمریکا، او را چهره ای منفور در نزد افغان ها دانستند و خواستار برکناری اش شدند.
به گزارش ایرنا، "مصطفی ناصری" دانشجوی مقطع دکترا در آلمان با  انتشار تصویر" خلیل‌زاد" نوشته است که این چهره منفور، در برابر کشتار غیر نظامیان توسط طالبان خاموش بود و اکنون که تعداد زیادی از افراد طالبان در بمباران‌ها کشته شده اند، نوشته است که گورهای بیشتر باعث پیشرفت مذاکرات صلح نمی شود.
"آصف آشنا" سخنگوی سابق دولت وحدت ملی افغانستان و آگاه سیاسی نیز با انتشار عکس خلیلزاد نوشته است: این گرگ سالهاست که با رمه آشناست.
"حامد علمی" مشاور سابق رئیس جمهور ی افغانستان ،خواستار کمپین وسیع برای برکناری "خلیل زاد" شده و از مردم خواسته است که در این کمپین شرکت کنند و از آمریکا بخواهند که شخصی دیگری را نماینده خود در امور صلح افغانستان کند.
روزنامه های افغانستان نیز به نقل از واشنگتن پست نوشتند تصاویری که این روزها از افغانستان به جهان مخابره می‌ شود، نشان ‌دهنده‌ تراژدی و بیانگر فاجعه در سیاست خارجی آمریکاست.

این خبر در حال تکمیل است.

برچسب‌ها زلمی خلیلزاد ایالات متحده آمریکا تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زلمی خلیلزاد ایالات متحده آمریکا تحولات افغانستان زلمی خلیلزاد ایالات متحده آمریکا تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم نوروز با حضور نماینده افغانستان

به ابتکار سفارت ایران در اتریش، مراسم نکوداشت نوروز با حضور سفرا، سفارتخانه‌ها و مراکز فرهنگی ده کشور حوزه نوروز برگزار شد.

این مراسم با حضور سفرای ایران، افغانستان، آذربایجان، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان به میزبانی موسسه فرهنگی سوسایتی اتریش و در محل ساختمان تاریخی کتابخانه ملی اتریش برگزار شد.

در این مراسم هر یک از کشورهای شرکت کننده در سه بخش به ارائه‌های فرهنگی، ارائه موسیقی های سنتی و همچنین پذیرایی با غذاهای محلی پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارتش پاکستان: ۸ تروریست به جهنم فرستاده شدند
  • نماینده مجلس: رقم سبد معیشت کارگران چیزی بالغ بر 21 میلیون تومان است اما دولت 16 میلیون را قبول دارد! مذاکرات جلسات شورای عالی کار کامل منتشر شود نه گزینشی
  • نخستین موضع نماینده ویژه پاکستان درباره افغانستان پس از استقرار دولت جدید در اسلام‌آباد
  • برگزاری مراسم نوروز با حضور نماینده افغانستان
  • نماینده حماس: آزادی اسرای صهیونیستی تنها با ضمانت‌های بین‌المللی ممکن است
  • افشای پشت پرده مذاکرات خروج نظامیان آمریکا از عراق
  • واقعیت مذاکرات عراقی-آمریکایی؛ تغییر در نقش ائتلاف بین‌المللی یا خروج آن؟
  • گرگیجه سایت غربگرا: همزمان با بایدن و ترامپ مذاکره کنیم (!)
  • گرگیجه سایت غربگرا: همزمان با بایدن و ترامپ مذاکره کنیم!
  • واکنش تند به یک پیشنهاد؛ همزمان با بایدن و ترامپ مذاکره کنیم!