Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: ایران موضوع زندانیان را در قالب انساندوستانه می دانیم و مایل نیستیم این موضوع به مذاکرات هسته ای گره بخورد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به صورت تلفنی به گفت و گو و تبادل نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت وگو با اشاره به اقدامات تروریستی داعش در افغانستان در روزهای گذشته، نسبت به وضعیت افغانستان ابراز نگرانی کرد و بیان داشت، تحرکات تروریستی و هدف قرار دادن نماز گزاران در کنار حرکت مجدد آوارگان افغانستانی، مسئولیت سازمان ملل و دبیرکل آن را در این زمینه بیش از پیش کرده است.

امیر عبداللهیان خواستار اقدام جدی دبیرکل سازمان ملل در توقف و مقابله با تروریسم در افغانستان شد.

گوترش اظهار داشت: سازمان ملل متحد ضمن تداوم ارسال کمک های بشردوستانه خود به افغانستان، بر تشکیل دولتی فراگیر که شامل همه اقوام و اقلیت های افغانستانی باشد تاکید دارد.

در ادامه این گفت وگو امیر عبداللهیان به برگزاری کنفرانس منطقه‌ ای افغانستان در تهران اشاره و بیان داشت، قرار است این کنفرانس با حضور وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان برگزار شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی به مذاکرات هسته ای نیز اشاره کرد و اظهارداشت، مذاکرات اخیر معاون سیاسی وزارت امور خارجه با انریکه مورا مثبت بوده است و در هفته آینده در بروکسل به این گفتگو ها ادامه خواهند داد و جمهوری اسلامی ایران از مذاکراتی که نتایج عملی ملموس داشته باشد حمایت می کندو چنانچه اعضای برجام به تعهدات کامل خود عمل کنند ایران نیز به تعهدات خود باز خواهد گشت.

امیر عبداللهیان با اشاره به موضوع تبادل زندانیان افزود: ما موضوع زندانیان را در قالب انساندوستانه می دانیم و مایل نیستیم این موضوع به مذاکرات هسته ای گره بخورد.

وزیر امور خارجه همچنین از گوترش برای سفر به کشورمان دعوت به عمل آورد.

گوترش ضمن ابراز امیدواری برای موفقیت مذاکرات هسته ای اظهار داشت، سازمان ملل همواره از برجام حمایت کرده و پس از خروج ترامپ، دنبال راهی برای بازگرداندن وضعیت به زمان قبل از خروج آمریکا از برجام بوده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: گوترش امیرعبداللهیان برجام افغانستان مذاکرات هسته ای امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار سرپرست سفارت پاکستان به وزارت امور خارجه افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزارت امور خارجه افغانستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان، سرپرست سفارت پاکستان در افغانستان را در رابطه با حملات نظامیان پاکستانی به استان‌های پکتیکا و خوست افغانستان که در نتیجه آن زنان و کودکان کشته شدند، احضار کرد.
وزارت امور خارجه افغانستان ضمن محکوم کردن این حملات، بار دیگر به پاکستان تاکید کرده است که حکومت سرپرست افغانستان تجربه طولانی مبارزه آزادی خواهانه با ابرقدرت‌های جهان را دارد و به هیچ وجه نمی‌توانند تجاوز به سرزمین خود را تحمل کنند.
براساس این بیانیه: دولت جدید و مردم پاکستان نباید اجازه دهند برخی محافل با اقدامات غیرمسئولانه و سیاست‌های نادرست خود روابط دو کشور مسلمان همسایه را پیچیده کنند.
احضار کار دار سفارت پاکستان در حالی صورت گرفت که نیرو‌های پاکستانی مناطقی از استان‌های خوست و پکتیکا در شرق افغانستان را هدف حملات هوایی قرار دادند که البته نیرو‌های مرزی افغانستان نیز به دنبال آن پایگاه‌های نظامیان پاکستانی را هدف حملات راکتی قرار دادند.
حامد کرزی رییس‌جمهور اسبق افغانستان نیز حملات هوایی پاکستان به استان‌های پکتیکا و خوست را محکوم کرد.
کرزی در پیامی نوشته است انجام این حملات «نقض آشکار تمامیت ارضی افغانستان و موازین بین‌المللی» است که به زیان دو کشور خواهد بود.
رییس جمهور اسبق افغانستان گفته است: " تغییر در سیاست اسلام‌آباد و ایجاد رابطه متمدنانه بر پایه مناسبات نیک همسایگی " به نفع هر دو کشور و عامل تامین صلح و ثبات در منطقه است

دیگر خبرها

  • مذاکرات عراق باآژانس بین‌المللی اتمی برای ساخت راکتورهسته‌ای
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان به وزارت امور خارجه افغانستان
  • بلینکن: برای دفاع از متحدان خود از جنگ‌افزار هسته‌ای هم استفاه می‌کنیم
  • تل‌آویو : در صورت شکست مذاکرات درباره تبادل اسرا، به رفح حمله می‌کنیم
  • تل‌آویو: در صورت شکست مذاکرات درباره تبادل اسرا، به رفح حمله می‌کنیم
  • وزیر امور خارجه جدید پاکستان به کابل دعوت شد
  • امضای تفاهم‌نامه حمایت از زندانیان خارج از کشور بین وزارت خارجه و قوه قضاییه
  • امضای تفاهمنامه حمایت از زندانیان ایرانی در خارج از کشور
  • امضای تفاهم‌نامه حمایت از زندانیان خارج از کشور
  • حمایت از زندانیان ایرانی در خارج از کشور