Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه ترکیه شامگاه دوشنبه سفیران ۱۰ کشور را به دلیل بیانیه مشترک آنها مبنی بر آزادی «عثمان کاوالا»، تاجر ترکیه‌ای زندانی در این کشور، احضار کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: «ترکیه یک دولت قانون‌مدار است. هیچ دولت یا هیچ طرف دیگری نمی‌تواند در مورد مراحل قانونی به دادگاه‌های ترکیه تحکم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرایند قضایی در مورد عثمان کاوالا، که توسط دادگاه‌های مستقل انجام شده، ادامه دارد. همه باید به این فرایندهای قضایی احترام بگذارند».

«عمر چلیک» سخنگوی حزب حاکم ترکیه (عدالت و توسعه) نیز در توئیتی نوشت: «این یک الزام است که همه نهادهای دیپلماتیک به حاکمیت کشور ما و استقلال دستگاه قضائیی ترکیه احترام بگذارند و از مداخله در امور داخلی ما خودداری کنند».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، وی همچنین گفت: «ما خوشحالیم که دیپلمات‌های شاغل در کشور ما به روابط بین ملت ما و دولت‌های خودشان کمک می‌کنند. ولی ما قاطعانه اظهارات غلط آنها را در مورد حاکمیت کشورمان رد می‌کنیم».

روز سه‌شنبه بود که سفارتخانه‌های آمریکا، کانادا، فرانسه، فنلاند، دانمارک، آلمان، هلند، نیوزلند، نروژ و سوئد خواستار آزادی کاوالا شدند که به دلیل نقش ادعایی در اعتراضات سال ۲۰۱۳ و تظاهرات‌های بعدی آن، چهار سال است در زندان به سر می‌برد.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر روسیه در تل‌آویو برای «توبیخ» احضار شد

به گزارش رسانه‌ عبری زبان، رژیم اشغالگر روز شنبه به بهانه یک سری اظهارات مقامات روسی علیه این رژیم، آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در تل‌آویو را احضار کرد.

به گزارش ایسنا، کانال ۱۳ عبری زبان گزارش داد یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی سفیر مسکو در اسرائیل را احضار و در مقر وزارت خارجه در بیت المقدس با او «جلسه توبیخ آمیز» برگزار کرد.

این کانال اشاره کرد که دلیل آن مجموعه‌ای از اظهارات مقامات ارشد مسکو علیه اشغالگران بوده‌است.

این کانال عبری زبان در ادامه گزارش داد تل‌آویو «همچنین سفیر روسیه را از آن بابت توبیخ و سرزنش کرد که کشورش خواستار آزادی اسیران بازداشت شده در غزه نشده‌است».

هیچ اظهارنظر فوری از طرف اشغالگران یا روسیه در مورد آنچه توسط این کانال عبری زبان گزارش شده، منتشر نشده‌است.

در این زمینه می‌توان اشاره کرد واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در پایان فوریه گذشته بر لزوم تحریم رژیم صهیونیستی توسط شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم دستیابی به آتش‌بس فوری برای جلوگیری از قحطی در غزه و اطمینان از تبعیت اشغالگران از قوانین بشردوستانه بین‌المللی تاکید کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز اواخر فوریه گفت: «عملیات نظامی اسرائیل در کرانه باختری دیگر کمتر از آنچه در نوار غزه در حال وقوع است، خطرناک و وحشیانه نیست.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • انتقال ۹ زندانی ایرانی از ارمنستان و ژاپن به زندان های کشور
  • انتقال ۹ زندانی ایرانی از ارمنستان و ژاپن به کشورمان
  • سوریه: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با زبان باج‌خواهی علیه دمشق سخن گفتند
  • طالبان کاردار سفارت پاکستان در کابل را احضار کرد
  • افغانستان کاردار پاکستان را احضار کرد
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان به وزارت امور خارجه افغانستان
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان در کابل
  • آمریکا ۳۰ شهروند خود را از هائیتی خارج کرد
  • اخراج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • سفیر روسیه در تل‌آویو برای «توبیخ» احضار شد