Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف گفت: شیوع کرونا و فاصله گرفتن دانشجویان از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه، سبب شد ما به برگزاری " هفته فرهنگ ۱۴۰۰" اقدام کنیم.

دکتر محمد فخارزاده در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: فرهنگ، در تعاملات انسانی شکل می‌گیرد و برای انتقال فرهنگ، ارتباطات لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی تجربه‌ها در دانشگاه راه انتقال ارتباطات است، به نحوی که تجربه‌ها، از دانشجویان سال بالایی به دانشجویان سال پایینی منتقل می‌شود و به این نحو، علی رغم دوران کوتاه دانشجویی، حرکات، کانون‌ها و گروه‌های دانشجویی با قدمت ۵۰ سال به بالا نیز در دانشگاه صنعتی شریف وجود دارند. یعنی این تجربیات از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند. 

وی با اشاره شرایط پیش آمده پس از شیوع کرونا، ادامه داد: متاسفانه، کرونا و آموزش مجازی، این زنجیره طبیعی را قطع کرد و ما با مشکل بسیار مهمی مواجه شدیم که دانشجویان همدیگر را نمی‌دیدند و فرصتی برای گفت و گو و بحث وجود نداشت. در نتیجه دانشجویان جدید از فعالیت‌های قبلی دانشگاه با خبر نمی‌شدند.

دکتر فخارزاده افزود: بنابراین برای جبران این خلاء، " هفته فرهنگ ۱۴۰۰" را سازماندهی کردیم که در این هفته انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی، تشکل‌های اسلامی و نشریات دانشجویی خود را به دانشجویان معرفی می‌کنند تا دانشجویان ضمن آشنایی با فعالیت‌های آنها، از ظرفیت‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه مطلع شوند و بتوانند به عنوان عضو یا همکار به این گروه‌ها بپیوندند. 

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: این برنامه امسال و برای نخستین بار اجرا خواهد شد، زیرا بسیاری از دانشجویان حتی از فعالیت‌های پنجاه ساله دانشگاه اطلاع زیادی نداشتند و گروه‌های دانشجویی و نهادهای فرهنگی نسبت به این موضوع گلایه داشتند که نتوانسته‌اند عضو جدید جذب کنند واینکه دانشجویان نیز بیشتر به فکر درس خواندن و گذراندن واحدهای خود هستند، در حالی که باید ظرفیت‌های فرهنگی به آنها معرفی شود تا بتوانند علائق فرهنگی خود را دنبال کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری " هفته فرهنگ ۱۴۰۰" به جهت ایجاد هم‌افزایی، تامین گروه‌های فرهنگی، تشویق و معارفه و آشنا کردن دانشجویان جدید با فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه برگزار می‌شود. برای اینکه هم‌افزایی ایجاد شود، ما برای یک هفته برنامه‌ریزی لازم را انجام داده‌ایم تا همه گروه‌ها در این هفته برنامه داشته باشند و این شور و نشاط را ایجاد کنند که جامعه دانشجویی با مباحث فرهنگی آشنا شوند. 

دکتر فخارزاده با بیان اینکه انجام این اقدامات کار بسیار دشواری است، افزود: در سال‌های قبل آموزش، حضوری بود و دانشجویان به صورت بصری و در غرفه‌ها با این برنامه‌ها آشنا می‌شدند. اما متاسفانه با توجه به محدودیت‌های کرونا مجبوریم از دنیای مجازی و دریچه محدود گوشی و لپ‌تاپ استفاده کنیم و پیام‌هایمان را به گوش دانشجویان برسانیم. 

وی با بیان اینکه تاکنون دو روز از " هفته فرهنگ ۱۴۰۰" سپری شده است، گفت: انتظار داریم که با گذشت زمان استقبال از این رویداد بیشتر شود و برنامه‌های هیجان انگیزتر را برای روزهای آخر هفته برنامه‌ریزی کرده‌ایم و استقبال در این دو روز از میزان پیش بینی ما بیشتر بود.

دکتر فخار زاده با اشاره به نامگذاری روزهای " هفته فرهنگ ۱۴۰۰" اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده روزشنبه ۲۴ مهر ماه به عنوان"رسانه در شریف"، روز یکشنبه ۲۵ مهر با عنوان "کتاب در شریف"، روز دوشنبه ۲۶ مهر به عنوان "خوابگاه‌های شریف"، روز سه‌شنبه ۲۷ مهر با عنوان "ایران در شریف"، روز چهارشنبه ۲۸ مهر با عنوان "معنویت در شریف"،روز پنجشنبه ۲۹ مهر باعنوان "تشکل‌های شریف "و روز جمعه ۳۰ مهر با عنوان "هنر در شریف" نامگذاری شد. 

وی در پایان گفت: تمامی برنامه‌ها به جز برنامه‌ دانشکده‌ها در اتاق مجازی " هفته فرهنگ ۱۴۰۰" به نشانی vc.sharif.edu/ch/farhang1400 برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند به عنوان مهمان وارد شوند و در صورت تمایل نام خود را نیز درج کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه شريف تشكل دانشجويي کرونا در ایران مهر با عنوان گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه

 عسگری گفت: هفتمین سال بزرگداشت روز مراغه با هدف شناساندن این شهرستان از ۱۲ اردیبهشت آغاز و به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همایش بزرگداشت روز مراغه با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان شهرستان برگزار خواهد شد.

 دبیر روز مراغه گفت: در طول این هفته مسابقات هنری در زمینه نقاشی، عکس، روزنامه نگاری، خوشنویسی و برنامه‌های جنگ شادی و موسیقی اجرا خواهد شد.

وی گفت: همزمان با این هفته ۲ طرح عمرانی شهرداری مراغه افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

عسگری افزود: در روز مراغه از فعالان علمی، فرهنگی، ورزشی، صنعتی و علمی تجلیل خواهد شد.

وی  گفت: ورکشاپ مجسمه‌های آجری در پارک ملت مراغه برگزار خواهد شد.

وی افزود: همزمان با هفته مراغه تور رایگان مراغه گردی برای آشنایی با آثار تاریخی برای شهروندان راه اندازی و ۲۱ اردیبهشت برنامه بازدید از گوجه قلعه برپا خواهد شد.

آقای عسگری از ایجاد غرفه‌های صنایع دستی، عرضه تولیدات و توانمندی‌های مراغه و استان‌های مختلف با تخفیف خبر داد.

وی افزود: همزمان با روز مراغه اردوی تیم ملی والیبال بنگلادش و مسابقات والیبال ساحلی کشور در مراغه برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه
  • خوابگاه دانشجویی ۵۰۰ نفره در گرگان کلنگ زنی می شود
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد