Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف گفت: شیوع کرونا و فاصله گرفتن دانشجویان از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه، سبب شد ما به برگزاری " هفته فرهنگ ۱۴۰۰" اقدام کنیم.

دکتر محمد فخارزاده در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: فرهنگ، در تعاملات انسانی شکل می‌گیرد و برای انتقال فرهنگ، ارتباطات لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی تجربه‌ها در دانشگاه راه انتقال ارتباطات است، به نحوی که تجربه‌ها، از دانشجویان سال بالایی به دانشجویان سال پایینی منتقل می‌شود و به این نحو، علی رغم دوران کوتاه دانشجویی، حرکات، کانون‌ها و گروه‌های دانشجویی با قدمت ۵۰ سال به بالا نیز در دانشگاه صنعتی شریف وجود دارند. یعنی این تجربیات از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند. 

وی با اشاره شرایط پیش آمده پس از شیوع کرونا، ادامه داد: متاسفانه، کرونا و آموزش مجازی، این زنجیره طبیعی را قطع کرد و ما با مشکل بسیار مهمی مواجه شدیم که دانشجویان همدیگر را نمی‌دیدند و فرصتی برای گفت و گو و بحث وجود نداشت. در نتیجه دانشجویان جدید از فعالیت‌های قبلی دانشگاه با خبر نمی‌شدند.

دکتر فخارزاده افزود: بنابراین برای جبران این خلاء، " هفته فرهنگ ۱۴۰۰" را سازماندهی کردیم که در این هفته انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی، تشکل‌های اسلامی و نشریات دانشجویی خود را به دانشجویان معرفی می‌کنند تا دانشجویان ضمن آشنایی با فعالیت‌های آنها، از ظرفیت‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه مطلع شوند و بتوانند به عنوان عضو یا همکار به این گروه‌ها بپیوندند. 

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: این برنامه امسال و برای نخستین بار اجرا خواهد شد، زیرا بسیاری از دانشجویان حتی از فعالیت‌های پنجاه ساله دانشگاه اطلاع زیادی نداشتند و گروه‌های دانشجویی و نهادهای فرهنگی نسبت به این موضوع گلایه داشتند که نتوانسته‌اند عضو جدید جذب کنند واینکه دانشجویان نیز بیشتر به فکر درس خواندن و گذراندن واحدهای خود هستند، در حالی که باید ظرفیت‌های فرهنگی به آنها معرفی شود تا بتوانند علائق فرهنگی خود را دنبال کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری " هفته فرهنگ ۱۴۰۰" به جهت ایجاد هم‌افزایی، تامین گروه‌های فرهنگی، تشویق و معارفه و آشنا کردن دانشجویان جدید با فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه برگزار می‌شود. برای اینکه هم‌افزایی ایجاد شود، ما برای یک هفته برنامه‌ریزی لازم را انجام داده‌ایم تا همه گروه‌ها در این هفته برنامه داشته باشند و این شور و نشاط را ایجاد کنند که جامعه دانشجویی با مباحث فرهنگی آشنا شوند. 

دکتر فخارزاده با بیان اینکه انجام این اقدامات کار بسیار دشواری است، افزود: در سال‌های قبل آموزش، حضوری بود و دانشجویان به صورت بصری و در غرفه‌ها با این برنامه‌ها آشنا می‌شدند. اما متاسفانه با توجه به محدودیت‌های کرونا مجبوریم از دنیای مجازی و دریچه محدود گوشی و لپ‌تاپ استفاده کنیم و پیام‌هایمان را به گوش دانشجویان برسانیم. 

وی با بیان اینکه تاکنون دو روز از " هفته فرهنگ ۱۴۰۰" سپری شده است، گفت: انتظار داریم که با گذشت زمان استقبال از این رویداد بیشتر شود و برنامه‌های هیجان انگیزتر را برای روزهای آخر هفته برنامه‌ریزی کرده‌ایم و استقبال در این دو روز از میزان پیش بینی ما بیشتر بود.

دکتر فخار زاده با اشاره به نامگذاری روزهای " هفته فرهنگ ۱۴۰۰" اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده روزشنبه ۲۴ مهر ماه به عنوان"رسانه در شریف"، روز یکشنبه ۲۵ مهر با عنوان "کتاب در شریف"، روز دوشنبه ۲۶ مهر به عنوان "خوابگاه‌های شریف"، روز سه‌شنبه ۲۷ مهر با عنوان "ایران در شریف"، روز چهارشنبه ۲۸ مهر با عنوان "معنویت در شریف"،روز پنجشنبه ۲۹ مهر باعنوان "تشکل‌های شریف "و روز جمعه ۳۰ مهر با عنوان "هنر در شریف" نامگذاری شد. 

وی در پایان گفت: تمامی برنامه‌ها به جز برنامه‌ دانشکده‌ها در اتاق مجازی " هفته فرهنگ ۱۴۰۰" به نشانی vc.sharif.edu/ch/farhang1400 برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند به عنوان مهمان وارد شوند و در صورت تمایل نام خود را نیز درج کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه شريف تشكل دانشجويي کرونا در ایران مهر با عنوان گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سید سعید کساییان امروز، ۲۸ اسفندماه با بیان این مطلب اظهار کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نقشی مهم در حفاظت فردی در ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا دارد و انتظار می‌رود آحاد جامعه از سهل‌انگاری در این زمینه بپرهیزند. طی ۲ ماه گذشته ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان روند افزایشی داشت، اما اکنون وضعیت روبه بهبود است.

وی تصریح کرد: گزارش‌های شیوع بیماری‌های حاد تنفسی به صورت هفتگی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد و در صورت اهتمام شهروندان بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با توجه میزان درگیری افراد با بیماری‌های حاد تنفسی طی ۲ ماه گذشته و وجود آنتی بادی در بدنشان پیش‌بینی می‌شود نوروز میزان ابتلا روند کاهشی داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان سمنان اضافه کرد: تب، آبریزش بینی، کم اشتهایی، بی‌حالی، سرفه، سردرد و گلودرد، از علایم مشترک در بیماری سرماخوردگی، کرونا و آنفلوآنزا به شمار می‌رود و استفاده از ماسک، شست و شوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی، نقشی مهم در پیشگیری از ابتلا و انتقال ویروس دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گفت: مصرف مایعات فراوان، استراحت و مصرف مواد غذایی مقوی برای تامین قوای از دست رفته بدن به دلیل تب ۴۰ درجه‌سانتیگرادی، از ضرورت‌ها در درمان بیماری‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا است.

همچنین رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: همه آمبولانس‌های عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بروزرسانی و به سامانه موقعیت یاب جغرافیایی( GPS) تجهیز شدند.

پژمان قرائیان افزود: تعیین موقعیت، سرعت و وضعیت آمبولانس‌های عملیاتی مجموعه اورژانس پیش بیمارستانی اقدامی موثر و سودمند در بهبود عملیات و ارتقای کیفیت خدمات پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از سال ۱۳۹۸ برای ارتقای کیفیت عملیات خدمات اورژانس پیش بیمارستانی نسبت به تجهیز آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی به سامانه موقعیت‌یاب جغرافیایی اقدام کرد و در اسفند امسال تمامی آمبولانس‌های عملیاتی مجهز و بروز رسانی شدند.

قرائیان گفت: با توجه به طرح تجمیع مراکز پیام و راه اندازی دیسپچ متمرکز در این استان و با هدف پایش مستمر آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی در ماموریت‌ها توسط واحد اعزامی و راهبری مرکز ارتباطات، هدایت و پایش عملیات دانشگاه نیاز به استفاده از سامانه موقعیت یاب جغرافیایی بیش از پیش است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • دستاورد محققان دانشگاه شریف در نشریه معتبر جهانی منتشر شد
  • جواد نکونام، دکتری اقتصاد از دانشگاه شریف
  • استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه شریف در توسعه صنعت داروسازی کشور
  • دانشگاه پیام نور در مباحث فرهنگی حرف زیادی برای گفتن دارد
  • آشنایی استادان و دانشجویان قرقیزستانی با فرهنگ ایرانی
  • از حکم لغو تحریم دانشگاه شریف تا ورود غول‌های رسانه‌ای به دشمنی‌های علمی
  • عملکرد یک ساله دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف/ از افزایش جذب دانشجویان خارجی تا آماری از فعالیت انتخاباتی دانشگاه‌ها
  • تبیین جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها
  • کمک ۱۰۰ میلیون تومانی دانشگاه آزاد بردسکن به ازدواج دانشجویی