Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-19@08:55:56 GMT

چرا به «پیر گوشی» مبتلا می‌شویم؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۹۰۷۲

چرا به «پیر گوشی» مبتلا می‌شویم؟

به گزارش جام جم آنلاین، محمد محسنی، استاد بیماری‌های گوش، حلق و بینی درباره «پیرگوشی»، بیان داشت: پیرگوشی یک نوع اختلال شنوایی است که با بالارفتن سن ایجاد می‌شود و مقدار زیادی زمینه ژنتیکی دارد؛ یعنی شما فردی با سن 80 سال مشاهده می‌کنید که چنین مشکلی ندارد اما فردی در سن 50 سالگی دچار مشکل شنوایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: درصد بالایی از این موضوع به زمینه‌های ژنتیکی و درصدی نیز به شرایط زندگی فرد در دوران جوانی وابسته است؛ یعنی زمانی که فرد در محیط های پر سر و صدا زندگی می‌کردند.

استاد بیماری‌های گوش، حلق و بینی افزود:اصولا در افرادی که در محیط های صنعتی و شلوغ مثل تهران زندگی می‌کنند معمولا زمینه این بیماری شایع تر است و سریعتر رخ می‌دهد.

محسنی تصریح کرد: این حالت معمولا در سنین 60 و 65 به بالا شروع می‌شود و در برخی افراد سرعت بیشتر و در برخی کمتری دارد؛ به طوری که شنوایی فرد افت می‌کند.

وی متذکر شد:متاسفانه راهی برای پیشگیری آن وجود ندارد؛ فقط به بیمار توصیه می‌کنیم در محیط های شلوغ مراقبت کند؛ چون تنها عامل شناخته شده که می توانیم از آن اجتناب کنیم مکان‌های شلوغ و پر سرو صداست.

استاد بیماری‌های گوش، حلق و بینی ابراز داشت: اگر فرد دچار افت شنوایی شد، زودتر شنوایی سنجی انجام دهد و اگر از میزانی بالاتر برود حتما توصیه می‌کنیم بیمار باید از سمعک استفاده کنند تا بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند؛ در غیر این صورت به سمت آلزایمر می‌رود.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پیرگوشی اختلال شنوایی گوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت پیشکسوت قرآنی از مردم برای پیوستن به پویش زندگی با آیه‌ها

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی، از همه مردم دعوت کرد در ماه مبارک رمضان به پویش زندگی با آیه‌ها بپیوندند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نهضت ملی زندگی با آیه‌ها با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شد. در این پویش که توسط جمعی از اندیشمندان قرآنی کشور طراحی شده، ۳۰ آیه محوری قرآن کریم انتخاب شده‌اند که تسلط به آنها می‌تواند مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم‌تر کند.

استاد عباس سلیمی، استاد و پیشکسوت قرآنی، با اشاره به نقشه راه بودن قرآن کریم گفت: نقشه راه زندگی یک انسان موحد و خوشبخت قرآن است.

نهضت ملی زندگی با آیه‌ها با محوریت پویش ملی حفظ آیات قرآن کریم طرحی ویژه از مرکز هنری رسانه‌ای نهضت به منظور ترغیب مردم به آشنایی و انس بیشتر با قرآن کریم جوایز بسیاری با کمک بانیان فعالیت های قرآنی تهیه شده و در قالب چند مسابقه تلویزیونی و اینترنتی به مخاطبان و برندگان اهدا می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کنترل اسید معده یا رفلاکس معده در هنگام روزه‌داری
  • استفاده از آب لوله کشی برای شستشوی بینی شما را می‌کشد
  • دو بینی نشانه کدام بیماری است؟
  • شست‌وشوی بینی با آب لوله‌کشی کُشنده است
  • افزایش بیماری سرخک در افغانستان
  • درویش: دسیسه‌ نکند قهرمان می‌شویم/ گوش شنوایی نیست
  • علائم هشداردهنده بیماری کرون/ عوارض سخت و عجیب این بیماری
  • می خواهیم آرزوهای کودکان مبتلا به سرطان را تغییر دهیم
  • این بیماری با پیاده روی سریع بهبود می‌یابد
  • دعوت پیشکسوت قرآنی از مردم برای پیوستن به پویش زندگی با آیه‌ها