Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@03:50:46 GMT

رژیم صهیونیستی دست به دامان «جزایر قمر» شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۹۰۸۱

رژیم صهیونیستی دست به دامان «جزایر قمر» شد

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جورزالیم پست، رژیم صهیونیستی در حال گفت‌وگو با رهبران جزایر کومور برای عادی سازی روابط است.

در همین ارتباط، منابع دیپلماتیک تائید کرده‌اند که اسرائیل و کومور برای ایجاد روابط دیپلماتیک در حال گفت‌وگو هستند.

گفته شده آمریکا پیشقدم گرد هم آوردن اسرائیل و کومور برای عادی سازی روابط شده و این ارتباط همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجمع‌الجزایر قُمُر یا کومور مجمع‌الجزایری است در جنوب شرقی آفریقا در آب‌های اقیانوس هند و در شرق سواحل موزامبیک و در شمال غربی ماداگاسکار قرار دارد.

مساحت این کشور ۲۲۳۶ کیلو مربع بالغ می‌گردد. نام کومور از واژه عربی «القَمَر» به معنی «ماه» گرفته شده‌است. این کشور عضو اتحادیه عرب است.

کومور کشوری اسلامی است، اما در کل مسلمان احکام شرعی را نمی‌دانند و نیازمندی‌های گوناگونی در این زمینه دارند. ۹۸ در صد از مردم کومور مسلمان و ۲ درصد مسیحی (کاتولیک) هستند.

زبان‌های عربی و فرانسوی زبان‌های رسمی این جمهوری هستند ولی مردم در روستاها با لهجه سواحیلی و کوموری صحبت می‌کنند. ۶۴ درصد از مردان و ۵۰ درصد از زنان بالای ۱۵ سال کوموری باسواد هستند.

تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با جزایر قمر در حالی دنبال می‌شود که پیشتر این رژیم در سال گذشته با فشار ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانست با امارات و بحرین به سمت علنی کردن روابط و عادی سازی مناسبات دیپلماتیک پیش رود، هرچند دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مسیر امارات و بحرین را دنبال نکردند.

کد خبر 5330973

منبع: مهر

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط با اسرائیل ایالات متحده امریکا لبنان عراق افغانستان روسیه رژیم صهیونیستی طالبان انتخابات عراق ایران سوریه عربستان سعودی بیروت فلسطین اتحادیه اروپا عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با وزیر دفاع سوریه چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در ملاقات با وزیر دفاع سوریه ضمن بر شماری دستاوردهای مقاومت در غزه و لزوم تداوم حمایت از آن، به روابط مستحکم دو کشور که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است اشاره و مقاومت ملت و دولت سوریه به عنوان عضوی از محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی را ستود.

بنابر گزارش ایرنا، علی اکبر احمدیان از آن که هنوز بخش هایی از کشور سوریه در اشغال بیگانگان، به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی و نیز گروه های تروریستی است، ابراز تأسف کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن تأکید بر گسترش روابط دو کشور در همه ابعاد به ویژه در حوزه اقتصادی و زیارتی، اظهار داشت: توانمند شدن سوریه به نفع امنیت و ثبات منطقه است و توسعه روابط می تواند به سود ملت های دو کشور و مردم منطقه باشد.

وزیر دفاع سوریه ضمن تاکید بر توسعه روابط در همه ابعاد و قدردانی از حمایت های دولت و ملت ایران از سوریه در تمامی سال ها بیان کرد: این روابط از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با نظر مرحوم حافظ اسد شکل گرفت که آقای بشار اسد نیز همان مسیر را ادامه داده و تقویت کرده است.

وی با اشاره به تحولات غزه جهان را به دو بخش قبل و بعد از طوفان الاقصی تقسیم کرد و گفت این تحولات شکست پذیری صهیونیستی را به همگان نشان داد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885329

دیگر خبرها

  • ارمنستان: نهایت تلاش خود را برای عادی‌سازی روابط با باکو انجام می‌دهیم
  • ادعای جنجالی ترامپ درباره ایران
  • «بایدن» پشت خط قرمز اسرائیل؛ خشم انتحاری یا انفجار کنترل‌شده؟
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • اهداف تل‌آویو از راه‌اندازی جنگ آب علیه لبنان و کشورهای عربی چیست؟
  • اهداف تل‌آویو ازراه‌اندازی جنگ آب علیه لبنان و کشورهای عربی چیست؟
  • در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با وزیر دفاع سوریه چه گذشت؟
  • جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و کنار رفتن نقاب از افراط‌گرایی دینی غرب
  • مورخ صهیونیست: بی‌برنامگی اسرائیل مانند شکست است
  • حمایت قاطع مراکشی‌ها از غزه/ برگزاری ۱۲۵ راهپیمایی در ۶۰ شهر