Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا رفیعی، مشاور فدراسیون فوتبال در خصوص ابهامات قرارداد سیستم کمک داور ویدئویی اظهار کرد: در چند روز اخیر اتهاماتی در این خصوص به فدراسیون فوتبال زده شد و مهمترین اش این بود که شرکت واسطه ۹ میلیارد تومان از این قرارداد سود برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه‌ای ۲ صفحه را به همه فدراسیون‌ها ارسال کرد که باید چه مواردی را در خصوص راه اندازی سیستم کمک داور ویدیویی اعمال کنند و ۲ هفته دیگر نیز نامه ای به دست ما رسید و دبیر کل AFC به ما اعلام کرد که اگر در یکی از بازی‌ها از سیستم کمک داور ویدیویی استفاده نشد، مشکلی نیست، اما در مابقی بازی‌ها باید از این سیستم استفاده شود.

او ادامه داد: اتهامی دیگر نیز به فدراسیون وارد شد که ما مصوبه کمیته معاملات فدراسیون را گرفته ایم و ترک تشریفات کرده ایم و قرارداد را بسته ایم و اعلام کردند که ۹ میلیارد تومان در سال به شرکت واسطه می‌رسد و خجالت آور و گریه آور است که عده‌ای با سو نیت این گونه اتهام می‌زنند و به جای ۹ میلیارد تومان ۹ ریال ثابت کنند که چنین چیزی وجود داشته است.

او بیان کرد: در نامه‌های AFC به ما اعلام شده است که تیم‌های که در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور دارند باید آماده سازی سیستم کمک داور ویدئویی و تست‌های مربوطه را انجام دهند و بعد این سیستم عملیاتی می‌شود و در این نامه گفته شده اگر کشوری با شرکتی به غیر از ۱۵ شرکتی که به صورت انحصاری با فیفا قرارداد دارند، AFC از سیستم کمک داور ویدئویی خودش استفاده می‌کند و یا تصمیم دیگری را اتخاذ می‌کند. ما در چندین ماه اخیر به دنبال راه اندازی این سیستم بودیم تا خدای نکرده میزبانی را از دست ندهیم.

از ۱۵ شرکت راه اندازی سیستم کمک داور ویدئویی ۱۳ تا هیچگونه جوابی به ما ندادند

او درباره مالکیت شرکت راه اندازی سیستم کمک داور ویدئویی افزود: مملکت ما اداره تشخیص هویت، پلیس و وزارت خارجه دارد و مگر فدراسیون فوتبال وزارت خارجه یا وزارت اطلاعات است. فدراسیون فوتبال از ۱۵ شرکت طرف قرارداد با فیفا که مجوز دارند باید با یکی از آن‌ها قرارداد می‌بست و ۱۳ تا از این شرکت‌ها به ما هیچگونه جوابی ندادند و فقط ۲ شرکت به ما جواب دادند که یکی اعلام کرد ما این سیستم را اجاره نمی‌دهیم و شرکت دیگر نیز اعلام کرد که ما باید مجوز ورود گمرکی وخارج شدن آن را اخذ کنیم تا ما این سیستم را به فدراسیون اجاره کنیم. ما به دلیل تحریم‌ها حتی نمی‌توانیم سهمیه توپ مان را نیز بگیریم و داوران ما که در مسابقات بین المللی شرکت می‌کنند، باد توپ مسابقه را خالی می‌کنند و با خود به ایران می‌آورند. فدراسیون فوتبال وظیفه دارد شرکتی را که انتخاب کرده است به مراجع نظارتی که در فدراسیون مستقر هستند اعلام کند و ما این مورد را انجام داده ایم.

رفیعی در خصوص اینکه بعضی از تیم‌ها دعوا‌های فوتبالی را در مراجع قضایی مطرح می‌کنند، گفت: من از رباست قوه قضاییه درخواستی دارم. ما مخالف تظلم خواهی مردم نیستیم و این مورد یکی از اصل‌های قانون اساسی کشورمان است، اما اخیرا برخی از تیم‌ها دعوا‌های فوتبالی خود را در مراجع قضایی انجام می‌دهند، اما براساس قوانین فیفا ارجاع اختلافات فوتبالی به مراجع خارج از فوتبال نقض اساسنامه فیفا است و ما را در خطر تعلیق قرار می‌دهد و از محسنی اژه‌ای ریاست قوه قضاییه و سخنگوی این قوه استدعا می‌کنم که به داد فوتبال برسید. فولاد خوزستان از حق قانونی‌اش استفاده کرد و از رای دادگاه استیناف به دادگاه حکمیت ورزش شکایت کرد و حکم به نفع فولاد خوزستان صادر شد و ما مخالف این موضوع نیستیم. ما تا ۲ هفته دیگر باید در خصوص اینکه دادگستری کشورمان چرا در دعوا‌های فوتبالی حکم صادر کرده است باید به فیفا توضیح بدهیم و این قوانین جهانی است و امروز در این خصوص با رئیس دیوان عالی کشور دیدار داشتیم و این موضوع با توجه به قوانین فیفا در صلاحیت مراجع قضایی نیست.

پرونده ویلموتس بسیار سنگین و پیچیده است

او درباره وضعیت پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بیان کرد: با اینکه پرونده ویلموتس در دوره این فدراسیون اتفاق نیفتاده است، اما مسئولانه و با درک شرایط در دادگاه این پرونده شرکت کردیم و ۲ جلسه در ۲ روز متوالی برگزار شد و وکلای ما نیز زحمات خود را کشیدند و این سنگین‌ترین پرونده با پیچیدگی‌های مالی و فنی است و کسی نمی‌تواند در خصوص حکم این پرونده پیش بینی کند  و ما به همراه وزارت ورزش و جوانان و معاونت حقوقی ریاست جمهوری در این پرونده  همکاری کردیم و ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده رای این پرونده صادر می‌شود و امیدوارم رای فیفا در این پرونده نقض شود و ما تسلطی بر قضات نداریم که چگونه رای صادر کنند و مسلما هر ۲ طرف راضی از دادگاه بیرون نمی‌ آیند.

بیشتر بخوانید

کامرانی فر: صلاح نمی‌دانم به دنبال مقصر تاخیر سفر پرسپولیس به عربستان باشیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال غلامرضا رفیعی سیستم کمک داور ویدئویی فدراسیون فوتبال ۹ میلیارد تومان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول

به گزارش همشهری آنلاین، در فصل جاری لیگ دسته اول مطابق با ابلاغ‌های داوری، ۸۰ داور وسط (اصلی) بازی‌ها را قضاوت کردند که لیست مذکور به واسطه حضور برخی بستگان خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران، حاشیه‌ساز شد. «پوریا» فرزند رئیس کمیته داوران از استان لرستان در رقابت‌های دسته اول فوتبال کشور سوت می‌زند. پیش از این خداداد افشاریان در این رابطه گفته بود: «استان لرستان ۴۵ داور دارد که در رده‌های مختلف سوت می‌زنند. حالا یک نفر از آنها هم فرزند من باشد چه ایرادی دارد؟».

بعد از برگزاری ۲۸ هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور و در حالی که تنها شش هفته به پایان این رقابت‌ها باقی مانده است تاکنون سه داور آمار بیشترین قضاوت به‌عنوان داور وسط را به خود اختصاص دادند. ناصر جنگی، مسعود حقیقی و پوریا افشاریان با هفت مرتبه قضاوت به‌عنوان داور اصلی تاکنون رکورددار قضاوت در این لیگ هستند. البته پسر رئیس کمیته داوران در دو مسابقه هم به‌عنوان داورم چهارم در تیم داوری حضور داشته است تا کل آمار ابلاغ‌های وی (داور اصلی و داور چهارم) به عدد ۹ برسد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در پنج مسابقه از ۹ دیداری که افشاریان در تیم داوری جای داشته است، یک طرف قضیه تیم‌های شیرازی بودند. بر همین اساس چهار بازی فجرسپاسی و یک بازی هم طبق ابلاغ‌ها مربوط به شهر راز شیراز بوده است. ضمن اینکه چهار مرتبه از قضاوت‌های او مربوط به تیم‌های تهرانی بوده که سه بازی را در پایتخت سوت زده است. سه بازی هم طبق برنامه مرتبط به آبی‌پوشان جنوب (استقلال ملاثانی) بوده که در هفته بیست‌وهشتم به دلیل عدم آمادگی ورزشگاه استقلال ملاثانی دیدار این تیم مقابل فجر سپاسی برگزار نشد. البته این موضوع در اصل ماجرا که ابلاغ داوری برای پسر رئیس کمیته داوران صادر شده بود، تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

کد خبر 846342 منبع: تسنیم برچسب‌ها داوری فوتبال ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • رضاییان رسما مدیرعامل فولاد خوزستان شد
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • رضاییان: شکایتی از رحمتی دریافت نکردم/ عضو هیات رئیسه هستم، اما قرارداد مالی با فدراسیون ندارم
  • رضاییان به مدیرعاملی باشگاه فولاد خوزستان رسید!
  • مدیرعامل فولاد شکایت مهدی رحمتی را تکذیب کرد
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول
  • کارشناس داوری ال‌کلاسیکو: پنالتی رئال مادرید اشتباه بود؛ عبور توپ از خط را نمی‌توان ثابت کرد
  • رفیعی 140 برابر ارزان‌تر از رادوشوویچ!