Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدرضا صالحی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در باره اینکه با توجه به افزایش آمار فوتی‌های ناشی از کرونا، ولی محدودیت‌ها در حال برداشته شدن است، گفت: افزایش تعداد مبتلایان را تاکنون چندین بار تجربه‌ کرده‌ایم. یعنی دو سه هفته پس از فروکش کردن هر موج و در پی آن کاهش رعایت پروتکل‌ها ولی متأسفانه شاهد افزایش تعداد مبتلایان و همچنین وارد شدن به موج بعدی بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متأسفانه تاکنون همیشه اشتباهاتی که رخ داده، تکراری بوده و دوباره صورت گرفته است که بخشی از این اشتباهات تکراری به رفتارهای عملکردی و نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازمی‌گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: هر چند با تلاش دولت قدرت گسترش واکسیناسیون بالا در جامعه مناسب بوده است، اما باید در نظر داشته باشیم که واکسیناسیون تا حدی از ابتلا به صورت بستری در موارد شدید جلوگیری می‌کند، لذا اگر رعایت پروتکل‌ها وجود نداشته باشد، صرف انجام واکسیناسیون سخت است بتوانیم میزان مبتلایان را کم کنیم.

صالحی ادامه داد: به هر صورت به اعتقاد من، پاشنه آشیل همه موضوعات مربوط به کرونا در کنار واکسیناسیون همگانی رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی است. به نظر اگر محدودیت‌ها با برنامه، همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به صورت هوشمند و با دقت در ارائه آموزش‌ها باشد، می‌توان تعداد مبتلاها را به حداقل رساند.

وی افزود: لذا اگر به افرادی که خاطی هستند تذکرهای جدی داده شود، بسیار کمک‌کننده است تا علیرغم بازگشایی‌ها دچار مصیبت جدید نشویم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره میزان اثربخشی واکسن‌ها گفت: بسته به نوع واکسن و جمعیتی که مورد واکسیناسیون قرار می‌گیرند، همچنین موضوعاتی نظیر ژنتیک، اقلیم، سن و بیماری‌های زمینه‌ای میزان اثربخشی‌ها متفاوت است.

وی ادامه داد: اما نکته اساسی و مهم این است که پس از چند ماه از گذشت تزریق واکسن ایمنی رو به افول می‌رود.

صالحی افزود: به نظر بنده ایده‌های موجود کنونی نظیر تزریق واکسن هر 6 تا 8 ماه یک بار و افزودن واریانت‌های جدید به واکسن‌های بعدی موضوعی است تا بتوان به کمک آن از ابتلای بیشتر جلوگیری کرد.

وی در پایان تصریح کرد: تا زمانی که رفتار ویروس تغییر نکند و کماکان ابتلاهای مکرر در جمعیت‌های انسانی را داشته باشیم، ویروس در جهان ماندگار است.

پربیننده ترین رتبه‌ بندی معلمان و همه آنچه باید بدانید اولویت لایحه رتبه‌ بندی معلمان تصویب شد عکس‌های یادگاری با احمدی نژاد در دبی! +فیلم بازگشایی مدارس زیر ۳۰۰ دانش آموز از یکم آبان جمعیت ایران ۹۵میلیونی می‌ شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در پی هشدار وقوع سیل

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از آماده‌باش این شرکت برای مقابله با سیلاب احتمالی خبر داد.

علی اسدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ورود سامانه بارشی، هشدار سطح قرمز هواشناسی و هشدارهای وزیر نیرو و ستاد مدیریت بحران سیلاب وزارت، اظهار کرد: این شرکت در آماده‌باش کامل قرار گرفت تا اقدامات لازم برای وقوع سیلاب‌های احتمالی پیش‌بینی شود.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران و نواحی بهره‌برداری ده‌گانه شرکت و بررسی سناریوهای مختلف، افزود: تمامی مدیران شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و نیروهای‌ عملیاتی آماده‌باش و تا رفع خطر سیلاب در محل کار خود هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به بازدید از پست برق شمال ‌غرب اهواز و تاسیسات در معرض خطر سیلاب، بیان کرد: با توجه به تجربیات سیل سال ۹۸ در خوزستان و آسیب‌هایی که به شبکه برق وارد شد، تمامی نقاطی که در معرض خطر هستند شناسایی شده است تا در صورت وقوع حادثه‌، در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات مقابله‌ای لازم صورت گیرد.

اسدی با بیان اینکه شرایط جوی به صورت لحظه‌ای در حال رصد است، عنوان کرد: تمامی اقدامات و تمهیدات لازم برای حفظ پایداری شبکه برق و کاهش آسیب‌ها به شبکه در صورت وقوع سیل اندیشیده شده و از مردم نیز درخواست می‌کنیم تا عادی شدن شرایط با صنعت برق همکاری لازم را داشته باشند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۷۰ میلیون دلار تخم‌مرغ در سال ۱۴۰۲ صادر شد
  • افزایش ۱۰ درصدی میزان جوجه‌ریزی در اصفهان/ رشد ۳۸ درصدی واکسیناسیون طیور بومی روستایی
  • آماده‌باش شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در پی هشدار وقوع سیل
  • میزان وقوع سرقت در مازندران کاهش یافت
  • واکسیناسیون دو هزار و ۶۸۴ قلاده سگ علیه بیماری هاری در شهرستان طرقبه شاندیز
  • پلمب یک واحد متخلف و معرفی ۵ واحد به تعزیرات در مه ولات
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید
  • دستگیری عامل جنایت خانوادگی در خواب!