Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد بیماری‌های زنان گفت:اوج سنین باروری در یک خانم در سنین 25 تا حداکثر30 سال است و بعد از 30 سالگی میزان باروری کاهش می‌کند و هرچه سن بالاتر می‌رود این میزان کاهش بیشتر می‌شود.

به گزارش برنا؛ مریم کاشانیان، استاد بیماری‌های زنان و زایمان درباره «باروری و عواملی که می‌تواند افزایش و کاهش دهنده آن باشد»، بیان داشت:اوج سنین باروری در یک خانم در سنین 25 تا حداکثر30 سال است و بعد از 30 سالگی میزان باروری کاهش می‌کند و هرچه سن بالاتر می‌رود این میزان کاهش بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متذکر شد: به طوری که بعد از 40 سالگی میزان باروری خیلی کاهش و بالای 45 سال باز خیلی بیشتر است؛ بنابراین اوج سن باروری 25 سال است و باید خانمها به این اوج سن باروری توجه کرده و حداکثر استفاده را کنند.

استاد بیماری‌های زنان و زایمان گفت: شرایط برای بارداری باید از نظر اقتصادی و اجتماعی فراهم باشد تا بتوانند از این فرصت طلایی استفاده کنند تا بچه دار شوند. شاید یکی از مهمترین فاکتورهایی که در این خصوص وجود دارد بیماری زمینه‌ای است که می‌تواند تاثیر گذارد و این موضوع در اختیار خانم نباشد؛ بلکه بیماری است که در بدن به وجود می‌آید و تشخیص زودرس آنها و اقدامات لازم می‌تواند روی باروری تاثیر گذارد.

کاشانیان در پاسخ به این پرسش که «اکنون چند درصد ناباروری در ایران قابل درمان است؟»، افزود: واقعیت است که همه امکانات درمان ناباروری در ایران به خوبی فراهم است و تسهیلاتی نیز فراهم شده؛ بنابراین باید از این امکانات استفاده کنند اما وقتی خانمی برای بارداری اقدام می‌کند زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی مانعی می‌شود تا خانواده‌ها برای بچه دار شدن اقدام نکنند.

وی در پایان اضافه کرد:گاهی خود ناباروری آنقدر مهم نیست؛ خانم هیچ مشکلی ندارد، اما نمی‌خواهد به خاطر شرایط اجتماعی و اقتصادی باردار شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زنان زایمان بارداری اقتصادی و اجتماعی درمان ایران اجتماعی و اقتصادی سن باروری اوج سن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها

نسیم بهنیافرد رئیس مرکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان بیمارستان شهید صدوقی یزد گفت: این مرکز با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص و با تجهیزات پیشرفته در زمینه تشخیص سرطان، آماده ارائه خدمات به مراجعان است. خدمات انجام شده در این مرکز با تعرفه دولتی و تحت پوشش بیمه‌های پایه و بسته‌های حمایتی صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند برای دریافت خدمات آموزشی و مشاوره، ویزیت و اقدامات تشخیصی (ماموگرافی، سونوگرافی، وکیوم بیوپسی، پاپ اسمیر، اندوسکوپی، کولونوسکوپی و …) به صورت مستقیم به مرکز مراجعه کنند یا اینکه از طریق مراکز بهداشتی تست‌های اولیه غربالگری را انجام داده تا در صورت نیاز به این مرکز ارجاع داده شوند.

بهنیافرد ادامه داد: همچنین مشاوره‌های تخصصی از جمله مشاوره تغذیه، درمان‌های حمایتی، تسکینی، لنفوتراپی و روانپزشکی و… در مرکز تشخیص زودهنگام سرطان بیمارستان شهید صدوقی به بیماران ارائه می‌گردد.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان گفت: خوشبختانه درباره سرطان‌هایی که در استان شایع است (سرطان روده بزرگ، پروستات، پستان، تیروئید، دهانه رحم و…) تست‌های غربالگری و تشخیص زودهنگام وجود دارد که در مراحل اول امکان تشخیص سرطان و درمان به موقع آن را فراهم می‌آورد.

رییس مرکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان افزود: اگر سرطان در مراحل اول تشخیص داده شود و درمان‌های پیشرفته و به موقع جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی و.. صورت گیرد احتمال بقای عمر قابل قبول بیماران از ۷۵ درصد به ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

بهنیافرد خاطر نشان کرد: تغذیه ناسالم و چاقی، کم‌تحرکی، مصرف کم سبزیجات، مصرف الکل و دخانیات، مواجهه با امواج رادیو اکتیو و آلاینده‌های محیط (آب، خاک و هوای آلوده) و استرس از عوامل خطر ابتلا به سرطان هستند.

وی ادامه داد: دو عامل دیگر از جمله افزایش سن و سوابق فامیلی مثبت (ژنتیک) هم از عومل مهم ابتلا به سرطان هستند که با توجه به اینکه اقدام موثری جهت کاهش نفوذ این دو عامل در بروز سرطان نمی‌توان انجام داد، تنها راه کاهش اثر این دو عامل در میزان مرگ و میر و ناتوانی‌های ناشی از بیماری سرطان انجام تست‌های غربالگری و اقدامات تشخیصی سرطان در مراحل اولیه می‌باشد.

رییس مرکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان به روند رو به رشد ابتلا به سرطان درایران و سایر کشور‌ها هم اشاره کرد و گفت: اگر چه میزان ابتلا به سرطان و سرعت رشد آن در استان یزد و کشورمان ایران بالاست و شیب تندی دارد ولی میزان ابتلا نسبت به بسیاری از کشور‌های اروپایی و آمریکا کمتر است.

وی اظهار داشت: در کشور‌های توسعه یافته، با وجود افزایش و رشد میزان ابتلا به سرطان، نسبت مرگ و میر سرطان در این کشور‌ها با آموزش عوامل خطر و علائم هشدار دهنده و همچنین انجام تست‌های غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان رو به کاهش است و میزان موفقیت در درمان و میانگین بقای عمر بیماران افزایش داشته است.

بهنیافر افزود: سرطان پروستات در استان یزد از سرطان پوست پیشی گرفته‌است و مقام اول کشوری را دارد. سرطان پستان در بانوان هم در استان مقام اول و در کشور نیز رتبه‌های اول و گاهاً دوم را داراست.

وی خاطرنشان ساخت: کارشناسان مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در بیمارستان شهید صدوقی یزد از طریق ارائه خدمات مشاوره تلفنی در ساعات اداری پاسخگوی سوالات شهروندان هستند. شماره‌های ۰۳۵- ۳۱۸۳۴۲۴۵ و ۰۳۵- ۳۱۸۳۴۲۴۶ برای نوبت دهی و مشاوره تلفنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • خانم معلمی که کلاس درسش را در بیمارستان بر پا کرد
  • خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!
  • فوری؛ تراکتور-استقلال بدون تماشاگران خانم!
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • سحر دانشور: حوزه زنان رسانه ندارد!
  • نقش روحیات زنانه بر میزان گرایش به معنویت
  • کاهش سرعت نزولی نرخ باروری و جمعیت در کشور/ اجرای دو برنامه پیشگیری از ناباروری در کنار درمان‌های تخصصی