Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@09:55:34 GMT

رایزنی احزاب و مقامات لبنانی درباره حوادث بیروت

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۹۱۴۲

رایزنی احزاب و مقامات لبنانی درباره حوادث بیروت

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از تارنمای خبری "النشره" لبنان، جنبلاط این سخنان را پس از دیدار با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان گفته است.

وی ادامه داد: کشته شدن هموطنان بی گناه در الطیونه را تسلیت می‌گویم.

جنبلاط ادامه داد: از ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹ تا امروز، تظاهرات زیادی با حضور ده‌ها هزار نفر برگزار شده است طی این مدت تنها یک نفر در الشویفات کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس حزب «سوسیالیست ترقی‌خواه» لبنان افزود: من موضوع تحقیق درباره الطیونه را به دادگاه‌های صالح واگذار می‌کنم و ما نباید در فرآیند تحقیق دخالت کنیم که این اساس همه چیز است، اما باید یک تحقیقات شفافی درخصوص جنایتی که درحق تظاهرکنندگان رخ داد، انجام شود.

وی گفت: ما با نبیه بری موافقت کردیم که همه چیز باید بسیار شفاف باشد و وارد تشدید تنش و درگیری نشویم، زیرا این کار کمکی نمی‌کند، به خصوص که برخی از طرف‌های بین المللی و عربی به دنبال بروز اختلاف و انحراف تحقیقات هستند.

رییس حزب «سوسیالیست ترقی‌خواه» لبنان خاطرنشان کرد: ما باید موضوع اصلاحات و موضوعاتی را با بری پیگیری کنیم که دولت برای آن‌ها تشکیل شده است و نباید کار دولت به خاطرات مسأله تحقیقات انفجار بندر بیروت مختل شود.

شهر بیروت لبنان پنجشنبه گذشته شاهد درگیری مسلحانه در منطقه «الطیونه» بود.

درگیری‌ها بعد از آن آغاز شد که شماری از عناصر وابسته به حزب القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع به سمت راهپیمایی مسالمت آمیز حزب الله و جنبش امل در اعتراض به اظهارات قاضی پرونده انفجار بیروت تیراندازی کردند.

در این تیراندازی که به وسیله تک‌تیراندازان از ساختمان‌های مجاور محل تجمع صورت گرفته بود، هفت نفر کشته شده و ده‌ها تن زخمی شده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران ولی الله سیف احمد عراقچی رسول جلیلی بیروت لبنان ولید جنبلاط ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران ولی الله سیف احمد عراقچی رسول جلیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر شهروندان آلمانی هیچ نقطه قوتی در دولت ائتلافی نمی‌بینند

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی هیچ نقطه قوتی در دولت ائتلافی آلمان ندیده و از آن ناراضی هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، نتایج جدیدترین نظرسنجی درباره میزان رضایتمندی از دولت ائتلافی آلمان به صدر اعظمی اولاف شولتز متشکل از احزاب سوسیال دموکرات، سبز و لیبرال دموکرت ها نشان می دهد که برخی از برنامه ها و اقدامات دولت البته از طرف شهروندان مورد استقبال قرار گرفته، اما احزاب دولت ائتلافی نمی توانند از آنها سود ببرند. بر این اساس مثلا حدود سه چهارم افراد مورد بررسی برخی طرح های دولت مانند افزایش حداقل دستمزد و تعیین سقف قیمت گاز و برق را مثبت ارزیابی می کنند.

با این حال، گروه بزرگی از شهروندان به همین ترتیب از دولت ائتلافی به عنوان یک کل و از هر یک احزاب دولت ائتلافی چراغ راهنمایی به صوت جداگانه ناراضی هستند. بر این اساس 80 درصد از شهروندان تا حدودی یا بسیار از دولت فدرال ناراضی هستند، 76 درصد از حزب سوسیال دموکرات، 78 درصد از سبزها و 81 درصد از حزب لیبرل دموکرات در دولت ائتلافی ناراضی هستند.

این نظرسنجی که در دسترس اشپیگل قرار گرفته است توسط موسسه نظرسنجی پولیتیکس به نمایندگی از اندیشکده چپ لیبرال موسوم به "مرکز مترقی" انجام شده است. این موسسه این نظر سنجی را از 8 تا 16 ژانویه سال جاری میلادی از بین 3148 رای دهنده 18 ساله و بالاتر به صورت آنلاین انجام داده است.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که هنگامی که از شهروندان در مورد نقاط قوت و ضعف ائتلاف سؤال می شود، نتیجه بسیار منفی است به گونه ای که 62 درصد از افراد مورد بررسی حتی یک نقطه قوت را با ائتلاف دولتی مرتبط نمی دانند.

بر این اساس حدود یک سوم شهروندان فقدان وحدت را بزرگترین ضعف دولت می دانند. بسیاری از پاسخ دهندگان همچنین در مورد کارایی تصمیمات و توانایی مصالحه احزاب دولتی به صورت انتقادی قضاوت می کنند.

در پاسخ به این سوال که شهروندان بر این باورند که دولت برای چه کسی سیاست گذاری می کند، پاسخ های نگران کننده ای وجود داشت. 34 درصد در پاسخ به این پرسش اظهار داشتند: «برای ثروتمندان جامعه». 29 درصد «شرکت های صنعتی بزرگ» را دارای مزیت خاصی می دانند. فقط یازده درصد از افراد مورد بررسی تأیید می‌کنند که ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی سیاست را «برای طبقه متوسط جامعه» می‌سازد و تنها هشت درصد «ضعیف‌ترین افراد جامعه» را کانون توجه دولت می‌دانند.

به گفته مدیر پولیتیکس که این نظر سنجی را انجام داده است دولت تا انتخابات فدرال بعدی به یک ایده مشترک و ملموس برای کشور مانند دستور کار اصلاح سیاست اقتصادی نیاز دارد.

تلاش رهبران فرانسه، آلمان و لهستان در نشست وایمار برای تمرکز بر اشتراکات در مسئله اوکراینرای منفی پارلمان آلمان به طرح ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در مسکو با همتایان سعودی و لبنانی خود رایزنی کرد
  • رایزنی سفیر ایران در مسکو با همتایان سعودی و لبنانی خود درباره غزه
  • رئیس احزاب مخالف نتانیاهو: به یاد داریم چه کسی حماس را ایجاد کرد و به تامین مالی آن پرداخت
  • قتل به خاطر یک سیخ جگر ! | جزئیات ماجرای درگیری عجیب در لواسان
  • ۵۶۱۱۷ ماموریت وزارت بهداشتی‌ها از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • صدور حکم قصاص برای عاملان قتل در میهمانی مختلط
  • اکثر شهروندان آلمانی هیچ نقطه قوتی در دولت ائتلافی نمی‌بینند
  • حکم قصاص برای عاملان قتل در میهمانی مختلط
  • مادر و دختر لامردی در درگیری مسلحانه در فارس مجروح شدند
  • مادر و دختر در درگیری مسلحانه مجروح شدند