Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به صورت تلفنی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو با اشاره به اقدامات تروریستی داعش در افغانستان در روز‌های گذشته، نسبت به وضعیت افغانستان ابراز نگرانی کرد و بیان داشت، تحرکات تروریستی و هدف قرار دادن نماز گزاران در کنار حرکت مجدد آوارگان افغانستانی، مسئولیت سازمان ملل و دبیرکل آن را در این زمینه بیش از پیش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیر عبداللهیان خواستار اقدام جدی دبیرکل سازمان ملل در توقف و مقابله با تروریسم در افغانستان شد.

گوترش اظهار داشت: سازمان ملل متحد ضمن تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه خود به افغانستان، بر تشکیل دولتی فراگیر که شامل همه اقوام و اقلیت‌های افغانستانی باشد تاکید دارد.

در ادامه این گفتگو امیر عبداللهیان به برگزاری کنفرانس منطقه‌ای افغانستان در تهران اشاره و بیان داشت، قرار است این کنفرانس با حضور وزرای امور خارجه کشور‌های همسایه افغانستان برگزار شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی به مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره کرد و اظهارداشت، مذاکرات اخیر معاون سیاسی وزارت امور خارجه با انریکه مورا مثبت بوده است و در هفته آینده در بروکسل به این گفتگو‌ها ادامه خواهند داد و جمهوری اسلامی ایران از مذاکراتی که نتایج عملی ملموس داشته باشد حمایت می‌کندو چنانچه اعضای برجام به تعهدات کامل خود عمل کنند ایران نیز به تعهدات خود باز خواهد گشت.

امیر عبداللهیان با اشاره به موضوع تبادل زندانیان افزود: ما موضوع زندانیان را در قالب انساندوستانه می‌دانیم و مایل نیستیم این موضوع به مذاکرات هسته‌ای گره بخورد.

وزیر امور خارجه همچنین از گوترش برای سفر به کشورمان دعوت به عمل آورد.

گوترش ضمن ابراز امیدواری برای موفقیت مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت، سازمان ملل همواره از برجام حمایت کرده و پس از خروج ترامپ، دنبال راهی برای بازگرداندن وضعیت به زمان قبل از خروج آمریکا از برجام بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران ولی الله سیف احمد عراقچی رسول جلیلی وزیر امور خارجه ایران دبیرکل سازمان ملل متحد تبادل زندانیان مذاکرات هسته ای ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران ولی الله سیف احمد عراقچی رسول جلیلی امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه مذاکرات هسته ای سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو : در صورت شکست مذاکرات درباره تبادل اسرا، به رفح حمله می‌کنیم

تل‌آویو اعلام کرد در صورت شکست مذاکرات درباره تبادل اسرای غزه که قرار است فردا یکشنبه در دوحه از سر گرفته شود، قبل از پایان ماه رمضان به شهر رفح حمله می‌کند.   به گزارش ایسنا، رسانه‌های صهیونیستی امروز شنبه گزارش کردند تل‌آویو اعلام کرده است در صورت عدم موفقیت این مذاکرات، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب غزه را قبل از پایان ماه رمضان اجرایی خواهد کرد که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه، ۲ میلیون آواره فلسطینی در آن اسکان یافته‌اند.   در همین راستا، آسوشیتدپرس امروز گزارش کرده بود مذاکرات رژیم صهیونیستی و حماس درباره آتش‌بس غزه و تبادل اسرا فردا یکشنبه در دوحه مجددا شروع می‌شود.   روز جمعه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در میان هشدارهای جامعه جهانی نسبت به تبعات حمله زمینی ارتش این رژیم به رفح، با طرح ارتش درباره این حمله موافقت کرد.   از سوی دیگر، «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواست مذاکرات درباره تبادل اسرا را متوقف و فورا به رفح حمله کند و فشار نظامی را تا زمان «نابودی» حماس و آزادی اسرا تشدید کند.   همچنین تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد دفتر نتانیاهو با درخواست «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» از اعضای کابینه جنگ برای گفتگو درمورد تبادل اسرای غزه مخالفت کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • احضار سرپرست سفارت پاکستان به وزارت امور خارجه افغانستان
  • بلینکن: برای دفاع از متحدان خود از جنگ‌افزار هسته‌ای هم استفاه می‌کنیم
  • درخواست اسرائیل برای توافق تبادل اسرا با حماس/نرمش حماس در مذاکرات آتش‌بس
  • تل‌آویو : در صورت شکست مذاکرات درباره تبادل اسرا، به رفح حمله می‌کنیم
  • وزیر امور خارجه جدید پاکستان به کابل دعوت شد
  • قفل مذاکرات هسته ای ایران چطور در دوره دوم بایدن یا ترامپ باز می شود؟
  • امضای تفاهم‌نامه حمایت از زندانیان خارج از کشور بین وزارت خارجه و قوه قضاییه
  • امضای تفاهمنامه حمایت از زندانیان ایرانی در خارج از کشور
  • امضای تفاهم‌نامه حمایت از زندانیان خارج از کشور
  • حمایت از زندانیان ایرانی در خارج از کشور