Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@08:24:34 GMT

رایزنی رابرت مالی با مقامات امارات

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۹۱۶۵

رایزنی رابرت مالی با مقامات امارات

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دفتر نمایندگی آمریکا در امارات در پیامی توییتری نوشت: مالی و "دانیل بنایم" معاون وزیر امور خارجه در امور شبه جزیره امروز ملاقات‌های با "شیخ طحنون بن زاید" مشاور امنیت ملی امارات و انور قرقاش مشاور ریاست جمهوری داشته اند تا در مورد تعهد مشترک خود نسبت به راه حل‌های دیپلماتیک در مورد چالش‌های امنیتی منطقه بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این دیدار، درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران نیز گفتگو شده است.

مالی پیش از این اعلام کرده بود که در سفر به امارات، قطر و عربستان درباره برجام و مسائل منطقه گفتگو خواهد کرد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در توییتر نوشت که مشتاقانه در انتظار سفر به امارات، قطر و عربستان سعودی از ۱۵ تا ۲۱ اکتبر هستم.

وی تصریح کرد در این سفر در مورد مسائل منطقه‌ای و تلاش ما برای مذاکره به منظور بازگشت متقابل به برجام گفتگو خواهم کرد.

به گزارش وزارت خارجه آمریکا، سفر این مقام آمریکایی به این سه کشور منطقه از امروز جمعه ۱۵ اکتبر تا ۲۱ اکتبر (۲۳ تا ۲۹ مهرماه) بطول خواهد انجامید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که رابرت مالی در این سفر با شرکای ما درباره ایران و فعالیت‌های منطقه‌ای آن و نیز تلاش برای مذاکره به منظور بازگشت متقابل به تعهدات برجامی بحث و گفتگو می‌کند.

رابرت مالی روز چهارشنبه در اندیشکده کارنگی اذعان کرد ایران تا زمانی که آمریکا از توافق برجام خارج نشده بود، به تعهدات خود در برجام عمل می‌کرد. اگر دولت پیشین آمریکا از برجام خارج نشده بود ما در این نقطه نبودیم.

این روز‌ها در آستانه از سرگیری دور جدید مذاکرات وین، آمریکا، اروپا و منطقه شاهد رفت و آمد‌های بسیار دیپلمات‌ها و سیاستمدارانی است که از طریق دیپلماسی پیدا و پنهان در تلاش برای تاثیر گذاری در این مسیر هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران ولی الله سیف احمد عراقچی رسول جلیلی رابرت مالی امارات متحده عربی ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران ولی الله سیف احمد عراقچی رسول جلیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ درخت بلوط!

آقایان هنوز به این سؤال پاسخ نداده‌اند که برجام غیر از آن که تحریم‌ها را دو برابر کرد چه فایده و خاصیت دیگری داشته است؟!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت: روزنامه هم‌میهن تیتر زده «‌یک سال دیگر در انتظار برجام‌»!

گفتم: این که آرزوی ترامپ بود که برای وارد کردن صنایع موشکی ایران و محدود کردن حضور ایران در منطقه از برجام خارج شد با این امید که دولت روحانی درخواست مذاکره کند و خواسته‌های آمریکا برآورده شود ولی مجلس انقلابی به دولت روحانی اجازه نداد بدون گرفتن امتیاز به آمریکا امتیاز بدهد و... آرزوی ترامپ بر باد رفت!

گفت: پس چرا روزنامه هم‌میهن از برباد رفتن آرزوی ترامپ زانوی غم به بغل گرفته است؟!

گفتم: همین دو روز پیش فایل صوتی آقای ظریف هم لو رفت که گفته بود از سال ۱۳۹۷ مردم هم علیه برجام شده بودند!

گفت: آقایان هنوز به این سؤال پاسخ نداده‌اند که برجام غیر از آن که تحریم‌ها را دو برابر کرد چه فایده و خاصیت دیگری داشته است؟!

گفتم: راهنمای اردو داشت برای دانش‌آموزان توضیح می‌داد و می‌گفت؛ بچه‌ها، اگر این درخت چنار زبان داشت به شما چه می‌گفت؟ کشاورزی که آنجا ایستاده بود، گفت؛ اگر زبان داشت می‌گفت؛ من درخت بلوطم نه چنار!

دیگر خبرها

  • سفر بلینکن به عربستان و مصر برای گفتگو درباره توافق آتش‌بس غزه
  • ماجراجویی یک کاندیدا در انتخابات آمریکا؛ رابرت کندی جونیور کیست؟
  • سفیر ایران در مسکو با همتایان سعودی و لبنانی خود رایزنی کرد
  • واکنش تند مقامات آمریکا و اروپا به پیروزی دوباره پوتین | این انتخابات مضحک، ساختگی و باطل است...
  • مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی؛ محور رایزنی وزیر خارجه امارات و امیر قطر
  • عملکرد وزارت خارجه در جنگ غزه
  • رایزنی سفیر جدید ایران در نیجر با وزیر امور خارجه
  • گفت و شنود/ درخت بلوط!
  • گفتگوی مقامات طالبان و ازبکستان
  • رایزنی نمایندگان عراق باوزیر خارجه درباره حضور اشغالگران آمریکایی