Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، نویسندگان در این نامه که از سوی نشریه ایندیپندنت مشاهده شده است، تاکید کرده‌اند که انگلیس باید در زمینه توقف استفاده از سوخت‌های فسیلی و عدم سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید نفت و گاز اقدام عملی صورت دهد.

دولت محافظه‌کار بوریس جانسون قصد دارد تا پس از اجلاس آب و هوایی گلاسکو، با اجرای طرح استخراج نفت از یک میدان بزرگ نفتی در جنوب شرق انگلیس موافقت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میدان بالغ بر ۱۰۰ میلیارد بشکه نفت ذخیره دارد. بخش اعظم این ذخیره نفتی، در فاصله ۷۶۲ تا ۹۱۴ متری عمق زمین قرار دارد و در مقایسه با شرایط مشابه زمین در آمریکا و غرب سیبری، انتظار می‌رود که ۳ تا ۱۵ درصد از نفت این حوزه، قابل بهره برداری باشد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که به منظور استخراج این نفت خام، باید از روش فراکینگ استفاده شود. در این روش، حجم زیادی آب، شن و مواد شیمیایی به درون خاک و زیرزمین تزریق می‌شود تا نفت و گاز از میان آن‌ها آزاد شود. با این حال فعالان محیط زیست و برخی از احزاب سیاسی در بکارگیری روش فراکینگ برای استخراج نفت هشدار داده اند.

فعالان زیست محیطی می‌گویند که حفر یک زمین روستایی برای مکیدن آخرین قطرات نفت معنایی ندارد. به گفته آن‌ها برای استخراج سوخت فسیلی باید زمان را به قرن ۱۹ برگردانیم و آنچه را در خصوص تغییرات آب و هوایی آموخته ایم فراموش کنیم.

«جیمز هنسن» کارشناس سابق ناسا که برای نخستین بار زنگ خطر تغییرات آب و هوایی را به صدا درآورد گفت که انگلیس باید در اسرع وقت از انرژی‌های فسیلی فاصله گرفته به انرژی‌های تجدید پذیر و هسته‌ای روی بیاورد. وی عنوان کرد که در غیر اینصورت نشست آب و هوایی گلاسکو به محفلی برای وعده‌های توخالی رهبران جهان بدل خواهد شد.

دکتر «فردریک اوتو» عضو کمیته بین دولتی تغییرات آب و هوایی هم هشدار داده که هر تن انتشار گاز کربنی به معنای افزایش دمای هوا، امواج گرم‌تر و از دست رفتن بیشتر جان انسان‌هاست.

کمیته بین دولتی تغییرات آب و هوایی متشکل از صد‌ها نفر از دانشمندان آب و هوایی جهان است که ارزیابی جامع خود را هر هفت سال یکبار ارائه می‌دهند. این کمیته در آخرین گزارش خود هشدار داده که آتش سوزی، سیل و وخامت آب و هوایی که در ماه‌های اخیر در جهان مشاهده شده است تنها بخشی از پیش بینی‌هایی است که انتظار می‌رود در نتیجه گرمایش زمین بروز کند.

همچنین آژانس بین‌المللی انرژی چند ماه پیش هشدار داد که اگر جهان بخواهد تا انتشار گاز‌های کربنی را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برساند باید تمام پروژه‌های جدید نفتی را متوقف کند.

این درحالیست که انگلیس دو هفته دیگر میزبان بیست و ششمین اجلاس بین‌المللی آب و هوایی در گلاسکو است. این نشست با حضور سران و نمایندگان ارشد کشور‌های جهان برگزار خواهد شد تا درباره ادامه حیات موافقتنامه زیست محیطی ۲۰۱۵ پاریس که در قالب آن کشور‌ها متعهد به کاهش افزایش دمای جهانی هوا به کمتر از ۲ درجه سانتیگراد شدند، بحث و تبادل نظر کنند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد چندی پیش هشدار داد، اجلاس آب و هوایی گلاسکو با خطر بالای شکست مواجه است، مگر این که رهبران جهان اقدامات قوی‌تری را برای جلوگیری از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای بکار بندند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران ولی الله سیف احمد عراقچی رسول جلیلی آنتونیو گوترش اجلاس آب و هوایی گلاسکو انگلیس ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران ولی الله سیف احمد عراقچی رسول جلیلی تغییرات آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، آمریکا و انگلیس دوشنبه شب ۶ بار مناطقی در استان «الحدیده» در غرب یمن را بمباران کردند.

خبرنگار المسیره در الحدیده گزارش داد: جنگنده‌های آمریکایی وانگلیسی چهار بار منطقه الفازه در شهر التحیتا را آماج حمله‌های خود قراردادند.

همچنین آمریکا و انگلیس در ۶ نوبت منطقه الجبانه در غرب شهر الحدیده را بمباران کردند.

گفتنی است که ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس تاکنون بارها در جانبداری از رژیم صهیونیستی و در پی عملیات موفق ارتش مسلح یمن ضد کشتی‌های این رژیم در دریای سرخ و تنگه باب المندب، مناطق مختلف خاک یمن را هدف تجاوزات خود قرار داده‌اند.

کد خبر 6058412

دیگر خبرها

  • تداوم حملات هوایی آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حملات هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده
  • حمله های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • ۶ حمله هوایی جدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • «آکسفام»: اسراییل اقدامات فوری برای توقف تجاوز به غزه اتخاذ کند
  • تغییر سرعت انبساط جهان به دلیلی ناشناخته
  • دیدار مقام‌های چینی‌ و رهبران حماس در قطر
  • قرارداد توسعه 6 میدان نفتی امضا شد
  • هشدار تهدیدآمیز ترامپ درباره راه افتادن حمام خون در آمریکا/ اعلام آماده باش نظامی رهبر کره شمالی برای جنگ/ حمله هوایی جدید ائتلاف آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • برنده جایزه نوبل می‌گوید ما ممکن است جهان را اشتباه درک کرده باشیم!