Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از نشریه هیل، طبق آمار ارائه شده توسط مرکز ملی حقوق زنان، در ماه گذشته ۳۰۹ هزار زن ۲۰ ساله و بالاتر به طور کامل از نیروی کار خارج شدند. مرکز ملی حقوق زنان این آمار را بزرگترین میزان بیکار شدن زنان شاغل پس از سپتامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که
در سال ۲۰۲۰  بیش از ۸۰۰ هزار زن شاغل آمریکا کار خود را ازد ست داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که وزارت کار دولت بایدن در گزارش ماه گذشته ادعا کرد که نرخ بیکاری زنان در آمریکا کاهش یافته است.

مرکز ملی حقوق زنان درباره علل بیکاری زنان شاغل گفت: عوامل متعددی این بحران را بویژه برای زنان کارگر ایجاد کرده است که یکی از مهم ترین آن تاثیر همه گیری کرونا در صنایع، خرده فروشی، مراقبت های بهداشتی و بخش دولتی است.

آمارهای وزارت کار آمریکا از نرخ بیکاری زنان همچنین بیانگر آن است که هنوز تبعیض نژادی در این کشور به طور آشکارا وجود دارد و نرخ بیکاری زنان سیاهپوست در ایالات متحده بیشتر از سفیدپوستان است.

طبق گزارشات ارائه شده، هم اکنون نرخ بیکاری زنان سیاه پوست در آمریکا ۷.۳ درصد می باشد، این درحالیکه که نرخ بیکاری زنان سفید پوست ۳.۷ درصد است.

برچسب‌ها بیکاری ایالات متحده آمریکا دولت بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیکاری ایالات متحده آمریکا دولت بایدن بیکاری ایالات متحده آمریکا دولت بایدن نرخ بیکاری زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای پشت پرده مذاکرات خروج نظامیان آمریکا از عراق

به گفته منابع آگاه در بغداد طرف‌های عراقی و آمریکایی قرار است با محوریت آینده حضور نیرو‌های ائتلاف آمریکایی در نیمه دوم ماه مارس نشست جدیدی برگزار کنند.

به گزارش ایسنا، به گفته این منابع، این نشست‌ها به سفر آتی محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به ایالات متحده بستگی دارند که هنوز تاریخ رسمی برای آن تعیین نشده است.

سه کمیته فرعی نظامی از عراق و ایالات متحده به آماده سازی یک ارزیابی جامع از وضعیت امنیتی عراق، از جمله میزان تهدید داعش، تضمین بازنگشتن مجدد آن به عنوان منبع خطر برای امنیت عراق، آمادگی نیرو‌های عراقی برای مدیریت امنیت کشور از جمله مرز‌های بین‌المللی با سایر کشور‌های همسایه و نیاز فعلی عراق به ائتلاف بین‌المللی در وظایفی مانند پوشش هوایی، داده‌های اطلاعاتی، مهمات، پشتیبانی و ... ادامه می‌دهند.

یک مقام ارشد دولت عراق که خواست نامش فاش نشود، به العربی الجدید گفت که دوره‌های کنونی نشست‌ها که تعداد آن سه مورد بود، برخلاف گزارش‌های رسانه‌ها به ایده باقی ماندن یا خروج این نیرو‌ها نپرداخت، بلکه جلسات فنی نظامی و امنیتی بودند که در جریان آن علاوه بر نیاز‌های نیرو‌های عراقی به پشتیبانی هوایی، پشتیبانی از نیرو‌های زمینی، پوشش اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل اطلاعات، به ویژه در مورد سمت سوریه، جایی که داعش به عنوان گروه‌های پراکنده فعال است، وضعیت امنیتی کشور، آمادگی نیرو‌های عراقی و مکان‌های خطر یا خلأ‌ها مطرح و بررسی شده‌اند.

طبق بیانیه‌های رسمی عراق، در فوریه گذشته، مذاکرات ۲ جانبه بین بغداد و واشنگتن در مورد خروج نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی از عراق، با تکیه بر «کاهش بررسی شده و تدریجی» این نیرو‌ها از سر گرفته شد و به پایان ماموریت نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا رسید.

یک مقام نظامی عراقی به العربی الجدید در اشاره روشن به مسؤولیت سیستم گروه‌های مسلح که در آستانه ۲۰۰ هزار نفر بین حدود ۸۰۰ گروه مسلح هستند، تاکید کرد که «ایالات متحده استقلال ارتش عراق و توانایی آن را برای باقی ماندن به عنوان یک نهاد برای همه عراقی‌ها و نه تبدیل آن به یک نیروی دوم پیشنهاد کرد».

این مقام مسؤول مدعی شد: نشست‌های کنونی کمیته‌های عراق و آمریکا به خوبی پیش می‌رود، اما آنقدر که در حال تدارک یک مطالعه میدانی و نظامی و چشم‌انداز برای دولت‌های ۲ کشور توسط فرماندهان نظامی شرکت کننده در آن انجام می‌شود، مذاکراتی برای حفظ یا تمدید کار ائتلاف آمریکایی نیست.

این منبع خاطرنشان کرد: فضای کلی این گفتگو‌ها به سمت انتقال جدید به نقش ائتلاف بین‌المللی در عراق، برای آموزش و تبادل اطلاعات و در پایگاه‌ها و اردوگاه‌های وابسته به دولت بغداد است و نه پایان دادن به آن. به گفته همین مقام، این همان چیزی است که از محافل تصمیم‌گیری در دولت السودانی به بیرون درز کرده و این گذار در چارچوب دستور کاری خواهد بود که تا پایان ۲۰۲۶ تمدید خواهد یافت.

هفته گذشته، رویترز به نقل از یک منبع، که او را «مقام ارشد» در دولت عراق توصیف کرد، گزارش داد که «مذاکرات بین ایالات متحده و عراق در مورد خروج کامل نیرو‌های آمریکایی و بین‌المللی از عراق ممکن است تا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنج نوامبر ادامه یابد».

پیش از آن، ایان مک‌کاری، نماینده آمریکا در ائتلاف بین‌المللی، وجود طرحی در زمان کنونی برای خروج نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی از عراق را رد کرده بود. اظهارات مک‌کاری با اظهارنظر‌های مختلف مقامات عراقی، به ویژه السودانی، همزمان شد که هدف آن را تعیین جدول زمانی برای خروج نیرو‌های آمریکایی و پایان دادن به نقش ائتلاف بین‌المللی در عراق اعلام کرده بود.

السودانی در اوایل ماه جاری میلادی گفت که «خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق یکی از تعهدات اساسی دولت قبل از حوادث اخیر در غزه است» و خاطرنشان کرد که «مذاکرات با طرف آمریکایی به دلیل حوادث غزه به تعویق افتاد درحالیکه دولت عراق سه جلسه مهم با طرف آمریکایی برای حل مساله خروج این نیرو‌ها از عراق در اسرع وقت برگزار کرد.

قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق نیز سه شنبه گذشته در اظهاراتی تلویزیونی تاکید کرد که «باید به دولت فرصت داد تا در مورد موضوع پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین‌المللی با آمریکا مذاکره کند». وی افزود: نیازی به نیرو‌های خارجی در میدان وجود ندارد. نخست وزیر شخصا بر مدیریت پرونده برای پایان دادن به حضور ائتلاف بین‌المللی نظارت می‌کند.

کریم المحمداوی، رئیس کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق نیز به العربی الجدید گفت که دولت السودانی در مورد پایان دادن به کار ائتلاف بین‌المللی و حضور آمریکا در عراق جدی است. گفتگو بین بغداد و واشنگتن برای حل این موضوع همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد که «هیچ جدول زمانی مشخصی برای پایان دادن به نقش ائتلاف بین‌المللی وجود ندارد و تعیین جدول زمانی بستگی به پیشرفت مذاکرات دارد».

با این حال، المحمداوی وجود آنچه را «ترس واقعی از تعلل و خرید وقت توسط آمریکا در گفتگو‌ها با هدف به تأخیر انداختن پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی» توصیف کرد، بدون اینکه چنین نیتی از جانب آمریکا در تعویق این پرونده به بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بعید بداند، گفت، اما در مقابل فشار سیاسی و مردمی برای حل سریع این موضوع وجود خواهد داشت.

احمد الشریفی کارشناس امنیتی عراق در گفتگو با العربی الجدید گفت: «داده‌ها حاکی از جدیت نداشتن در مورد عقب نشینی آمریکا است و این موضوع از طریق اظهارات مقامات آمریکایی اعلام و روشن شده است. گفتگو بین بغداد و واشنگتن نتایج نامعلومی دارد و تضاد بزرگی بین مواضع ۲ طرف وجود دارد.»

الشریفی پیش بینی کرد که «مذاکرات بین ۲ طرف تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تاخیر بیفتد و دولت جدید واشنگتن تصمیم بگیرد که در مورد کار ائتلاف بین‌المللی در عراق چه باید کرد».

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک شاهد حل مساله حضور خارجی در عراق نیستیم و دولت السودانی نیز از این موضوع آگاه است و در حال مذاکره با واشنگتن برای آرام کردن اوضاع امنیتی بین گروه‌های عراقی و آمریکایی‌ها است.

حدود ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی به بهانه بخشی از ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح علیه تروریسم به رهبری واشنگتن از سپتامبر ۲۰۱۴ در عراق حضور دارند. این سربازان در سه پایگاه اصلی در عراق یعنی پایگاه عین الاسد در الانبار، پایگاه حریر در اربیل و کمپ ویکتوریا در مجاورت فرودگاه بین‌المللی بغداد مستقر هستند. همه این نیرو‌ها آمریکایی نیستند، چراکه نیرو‌های فرانسوی، استرالیایی و بریتانیایی نیز در داخل نیرو‌های ائتلاف و دیگری در ماموریت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق حضور دارند.

دیگر خبرها

  • پاسخگویی مارک‌ میلی درباره خروج آمریکا از افغانستان
  • افزایش ۳۵.۳ درصدی حداقل حقوق کارگران در سال آینده
  • نرخ بیکاری کاهش یافت + جزئیات | چند درصد گروه سنی ١٨ تا ٣٥ ساله در ۱۴۰۲ بیکار بوده‌اند؟
  • کدام استان‌ ها بیشترین نرخ بیکاری را دارند؟
  • کدام استان‌ها بیشترین نرخ بیکاری را دارند؟
  • مرکز آمار: نرخ بیکاری زمستان به ۸.۶ درصد رسید
  • خروج ناوهای جنگی اصلی آمریکا از دریای مدیترانه
  • افشای پشت پرده مذاکرات خروج نظامیان آمریکا از عراق
  • واقعیت مذاکرات عراقی-آمریکایی؛ تغییر در نقش ائتلاف بین‌المللی یا خروج آن؟
  • سه محور بانک مرکزی برای جلوگیری از خروج سرمایه