Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا شامگاه دوشنبه اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مبنی بر پیشنهاد واشنگتن برای فروش هواپیماهای جنگنده «اف-۱۶» به آنکارا را رد کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی نشست خبری در این‌باره توضیح داد: «ما شما را به دولت ترکیه ارجاع می‌دهیم تا درباره برنامه‌های خرید نظامی خود صحبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه من می‌توانم بگویم این است که ایالات متحده هیچگونه پیشنهاد مالی برای درخواست اف-۱۶ توسط ترکیه ارائه نکرده است».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پرایس در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد پول پرداخت‌شده ترکیه برای خرید جنگنده‌های «اف-۳۵»، برای فروش اف-۱۶ به این کشور استفاده شود، گفت: «وزارت دفاع همچنان درگیر مکانیزم حل اختلاف با ترکیه در مورد اف-۲۵ است اما من قصد ندارم نتیجه را پیش‌داوری کنم».

رویترز در اوایل ماه جاری گزارش داده بود که ترکیه به آمریکا درخواستی برای خرید ۴۰ فروند جنگنده اف-۱۶ و نزدیک به ۸۰ کیت نوسازی هواپیماهای جنگی خود ارائه کرده است.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی در چند نوبت استان الحدیده یمن را هدف قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المسیره، آمریکا و انگلیس دوشنبه شب ۱۰بار مناطقی در استان «الحدیده» در غرب یمن را بمباران کردند.

خبرنگار المسیره در الحدیده گزارش داد: جنگنده‌های آمریکایی وانگلیسی چهار بار منطقه الفازه در شهر التحیتا را آماج حمله‌های خود قرار دادند.

همچنین آمریکا و انگلیس در ۶ نوبت منطقه الجبانه در غرب شهر الحدیده را بمباران کردند.

گفتنی است که ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس تاکنون بار‌ها در جانبداری از رژیم صهیونیستی و در پی عملیات موفق ارتش مسلح یمن ضد کشتی‌های این رژیم در دریای سرخ و تنگه باب المندب، مناطق مختلف خاک یمن را هدف تجاوزات خود قرار داده‌اند.

دیگر خبرها

  • اردوغان: تابستان آینده امنیت کامل مرزهایمان با عراق را فراهم می‌کنیم
  • حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حملات جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • ۶ حمله جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • اردوغان: به غزه پشت نکردیم
  • اردوغان غرب را به ریاکاری متهم کرد
  • اعتراض نشریه ترکیه‌ای به تداوم تجارت با رژیم صهیونیستی: کشتی‌های شرم را متوقف کنید
  • عراق باید از اهرم‌های فشار خود علیه ترکیه استفاده کند
  • اردوغان بازنشسته می‌شود؟! / حکمرانی او چگونه ترکیه را شکل داد؟
  • فیلم| لحظه پرتاب بمب اتمی از جنگنده F۳۵ ارتش آمریکا