Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد محمدی دبیر هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره عدم وجود شرایط علمی لازم برای بیش از ۳ هزار دانشجو در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ که بورسیه شده اند اظهار کرد: ۳۰۲۶ دانشجو چند سال پیش بورسیه شده اند که آن‌ها جزو افراد با دستاورد‌های علمی بوده اند و از این میان ۳۷ نفر شرایط علمی لازم را ندارشته اند و از این تعداد محدود هم برخی انصراف داده اند و برخی دیگر باقی مانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: تمام حرف و حدیث‌ها فقط برای ۳۷ نفر بود که به ۳۰۰۰ نفر نیز تسری کرد که این غلط بود، زیرا بقیه این بورسیه‌ها افراد با استعداد و با شرایط علمی خوب بودند.

محمدی تصریح کرد: این ۳۷ دانشجو را وزارت علوم و مجلس بررسی کردند و متوجه شدند که بورسیه‌های غیر قانونی به بیش از این افراد تعلق نگرفته است و یک تعداد از آن‌ها انصراف داده اند و هم اکنون از آن ۳۷ نفر تعداد کم تری باقی مانده اند.

محمدی گفت: تعداد اندکی از ۳۰۲۶ دانشجوی بورسیه شده باقی مانده اند که اخیرا فارغ التحصیل شده اند و به دنبال جایابی آن‌ها هستیم و کل افرادی که از نظر بورسیه مشکل داشته اند سطح علمی و دانشگاه هایشان ضعیف بوده و معدلشان هم پایین بوده است که برخی از آن‌ها هم انصراف داده اند.

او درباره سیستم نظارت و ارزیابی بر بورسیه‌های دانشجویان برای پیشگیری از تخلفات گفت: نظارت و ارزیابی بورسیه‌های دانشجویان مربوط به وزارت علوم بوده که همان زمان هم وزارت خانه اقتضا کرده و هم روسای دانشگاه‌ها به انتخاب افرادی بنا بر شرایطی اقدام کرده اند و ۳۷ نفری را برگزیده اند که از نظر علمی ضعیف بوده اند.

شرایط بورسیه تحصیلی دانشجویان 

دبیر هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شرایط بورسیه دانشجویان وزارت علوم گفت: شرایط بورسیه دانشجویان زیر نظر وزارت علوم است، ولی در حال حاضر بورس در دانشگاه‌ها و وزارت خانه‌ها محدود شده است؛ چرا که در حال حاضر فارغ التحصیلان زیادی در رشته‌های مورد نظر داریم و به همین علت دیگر نیازی به بورسیه نیست.

محمدی تاکید کرد: کشور ما از نظر بعد علمی به اندازه‌ای رشد کرده است که شاید به ندرت نیازمند بورسیه دانشجویان شویم. همچنین، اگر قرار باشد فردی را به خارج بفرستیم در رشته‌های میان رشته‌ای که در اولویت‌های نظام هستند به صورت محدود بورسیه می‌شوند.

او ادامه داد: شرایط بورسیه دانشجویان از سوی وزارت خانه‌های علوم و بهداشت تعیین می‌شود که باید سطح علمی مطلوب و لازمی داشته باشند و سپس در آزمون‌های مربوطه شرکت کنند تا بعد از حائز شرایط بورسیه شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بورسیه های غیرقانونی وزارت علوم بورسیه دانشجویان شرایط بورسیه شرایط علمی وزارت علوم بورسیه ها ۳۷ نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا سمبل مقاومت است و به گسترش مراودات علمی با این کشور علاقمندیم

رئیس سازمان امور دانشجویان با معاون وزیر آموزش در امور رفاهی دانشجویان و جامعه علمی ونزوئلا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری با «حمی تئودور کرواس گونزالس» معاون وزیر آموزش در امور رفاهی دانشجویان و جامعه علمی ونزوئلا در محل این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

 داداش پور در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی گفت: ونزوئلا به عنوان الگویی همچون جمهوری اسلامی ایران قربانی سیاست‌های ظالمانه کاخ سفید واقع شده و در مقابله با تحریم‌های اقتصادی و جنگ ترکیبی، این کشور راهبرد مقاومت و ایستادگی را اتخاذ کرده است و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی که فرمودند؛ تجربه موفقیت آمیز دو کشور نشان داد تنها راه مقابله با این فشار‌ها مقاومت و ایستادگی است و حضور شما یادآور کشور مقاومت و پیروزی در آمریکای لاتین است و آقای مادورو نماد مقاومت محسوب می‌شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه از مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین بعنوان مرکزی که به صورت مجازی آموزش زبان فارسی به دانشجویان ونزوئلایی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: این دانشگاه آمادگی خود را اعلام داشته است که اگر شرایط مهیا شود، مرکز آموزش زبان فارسی در کشور ونزوئلا راه‌اندازی نماید تا دانشجویان به صورت حضوری به فراگیری زبان فارسی بپردازند.

داداش پور با اشاره به اینکه کشور ایران آمادگی دارد دانشجویان مستعد بیشتری از کشور ونزوئلا را بورس تحصیلی کند؛ خاطرنشان ساخت: بورس تحصیلی می‌تواند بین دولتی تعریف شود و بخشی از دانشجویان توسط کشور ونزوئلا بورسیه شوند و بخشی دیگر توسط کشور ایران بورس تحصیلی دریافت کنند و سایر علاقمندان به صورت آزاد در کشور ایران به تحصیل بپردازند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: دولت ایران با توجه به رویکرد و نگاهی که به کشور‌های آزادیخواه در جهان دارد، در خصوص ونزوئلا تمایل به گسترش روابط راهبردی و نقش آفرین دارد و برای تحقق این امر تبادل دانشجو و استاد و تردد‌های علمی – پژوهشی و نشست‌های مشترک نخبگان مفید و موثر خواهد بود و ما از این تعامل استقبال می‌کنیم.

داداش‌پور با اشاره به اینکه مهر ماه سال ۱۴۰۳ نمایشگاه جاذبه‌های تحصیل در مصلی امام خمینی «ره» برگزار خواهد شد؛ افزود: تمام دانشگاه‌های ایران در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. در این نمایشگاه جشنواره‎ فرهنگ ملل نیز برگزار خواهد شد که به موجب آن ۱۰۰ کشور غرفه فرهنگی برپا خواهند کرد و کشور ونزوئلا نیز یکی از این ۱۰۰ کشور است که می‌تواند با حضور دانشجویان ونزوئلایی در این جشنواره حضوری فعال داشته باشد.

در ادامه این دیدار معاون وزیر آموزش در امور رفاهی دانشجویان ونزوئلا ضمن قدردانی از رئیس سازمان امور دانشجویان و دولت ایران به منظور فراهم سازی این دیدار گفت: در اولین روز از سفر خود به کشور ایران همراه با ۹ دانشجو به قزوین سفر کردیم و پس از جلسه با دانشجویان ونزوئلایی شاغل به تحصیل در کشور ایران متوجه شدم که دانشجویان بسیار با انگیزه به تحصیل می‌پردازند و از این بابت بسیار خوشحال هستم.


وی با اشاره به اینکه دانشجویان ونزوئلایی از کیفیت کلاس‌ها و نحوه تدریس اساتید بسیار رضایت دارند؛ ادامه داد: بنده خیلی خوشحال هستم که فرصت بازدید از ایران را یافته‌ام، زیرا این کشور از قدمت و فرهنگ بسیار غنی برخوردار است و ما مفتخر هستیم که دانشجویان ونزوئلا در این کشور مشغول به تحصیل هستند.

معاون وزیر آموزش در امور رفاهی دانشجویان ونزوئلا تصریح کرد: هدف ما از اعزام دانشجویان ونزوئلا به کشور ایران تنها تحصیل دانشجویان در کشور ایران نیست بلکه قصد داریم دانشجویان ونزوئلایی با فرهنگ غنی کشور ایران آشنا شوند و در کشوری به تحصیل بپردازند که برای ما نماد پیروزی و مقاومت است.

دیگر خبرها

  • فراز و فرودهای آموزش عالی در سالی که گذشت
  • ونزوئلا سمبل مقاومت است و به گسترش مراودات علمی با این کشور علاقمندیم
  • ابلاغ آیین نامه‌های ارتقای اعضای هیات علمی و جهش علمی اوایل ۱۴۰۳
  • آیین نامه های ارتقای اعضای هیئت علمی و جهش علمی به زودی ابلاغ می شود
  • ابلاغ آیین نامه های ارتقای اعضای هیات علمی و جهش علمی اوایل ۱۴۰۳
  • طراحی و اجرای ۱۷ بورس جدید در دولت سیزدهم
  • جزئیات اعطای بورس تحصیلی وزارت بهداشت به دانشجویان
  • جذب ۱۲ میلیارد وام دانشجویی در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی لرستان
  • جزئیات اعطای بورس تحصیلی وزارت بهداشت به دانشجویان داخل کشور
  • جزییات اعطای بورس تحصیلی وزارت بهداشت به دانشجویان داخل کشور