Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب «القوات اللبنانیه» به ریاست «سمیر جعجع» در اولین واکنش خود پس از سخنرانی دیشب سید حسن نصرالله در رابطه با حادثه «الطیونه» مدعی شد که به دنبال ایجاد جنگ داخلی در لبنان نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مسئول روابط خارجی حزب «القوات اللبنانیه» (نیروهای لبنانی) به ریاست سمیر جعجع مدعی شد که سخنان دوشنبه شب دبیرکل حزب الله جنبه «توجیهی» داشت و «تهدید آمیز» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش الجزیره، مسئول روابط خارجی حزب سمیر جعجع تأکید کرد که شرط ما از سال 2005 ساختن دولت و نهادهای آن و حفظ امنیت در کشور بوده است.

وی در ادامه مدعی شد: ما به دنبال ایجاد جنگ داخلی در کشور نیستیم، اما شرط ما این است که ارتش لبنان از ما حفاظت کند.

مسئول روابط خارجی حزب «القوات اللبنانیه» که سید حسن نصرالله بارها در سخنرانی دیشب خود از این حزب به عنوان عامل فتنه در حادثه الطیونه با هدف ایجاد جنگ داخلی در کشور یاد کرد، افزود: واکنشی که در‌ درگیری‌ها الطیونه بروز داده شد، کاملا طبیعی و برای دفاع از خود بود.

وی همچنین مدعی شد که هیچ گونه تصمیمی برای ایجاد جنگ و درگیری داخلی در لبنان آن هم به شکل سازمان یافته و یا حزبی وجود نداشت.

عضو حزب سمیر جعجع تصریح کرد: منتظر تحقیقات هستیم و از همان روز آمادگی خود برای هرگونه کمک جهت انجام این تحقیقات اعلام کرده بودیم.

سید حسن نصرالله در سخنرانی دوشنبه شب خود با اشاره به حادثه الطیونه و تیراندازی افراد مسلح به سمت معترضان به عملکرد بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت، اعلام کرد که برنامه واقعی حزب القوات اللبنانیه جنگ داخلی است.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان لبنان ایجاد جنگ داخلی القوات اللبنانیه سمیر جعجع مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ماراپه در بیانیه‌ای گفت که صحبت‌های بایدن ظاهرا حاکی از این است که دایی او توسط آدمخوار‌ها خورده شده است.

در این نسخه از بیانیه نخست وزیر پاپوا گینه نو که در اختیار آسوشیتدپرس قرار گرفته، ماراپه عنوان کرده است: اظهارات رئیس جمهور بایدن ممکن است یک اشتباه لفظی بوده باشد. با این حال، کشور من سزاوار برچسب  «آدمخوار»  نیست.

بایدن هفته گذشته در یک مراسم یادبود جنگ جهانی دوم در پنسیلوانیا در مورد امبروز فینیگان دایی هوانورد خود در نیروی هوایی ارتش، صحبت کرد. رئیس جمهور آمریکا گفت که هواپیمای وی بر فراز پاپوآ گینه نو، که صحنه درگیری‌های سنگین بود، سرنگون شد.

بایدن با اشاره به جزیره اصلی این کشور گفت: آنها هرگز جسد را پیدا نکردند، زیرا در آن زمان آدمخوار‌های زیادی در آن قسمت از گینه نو وجود داشتند.

اظهارات بایدن در حالی است که این کشور در منطقه اقیانوس آرام متحد کلیدی آمریکا به حساب می‌آید و به تازگی چین به دنبال افزایش نفوذ خود در این منطقه است. وانگ یی وزیر خارجه چین روز گذشته به این کشور سفر کرد.

نخست وزیر پاپوا گینه نو در مورد اظهارات بایدن گفت: جنگ جهانی دوم کار مردم من نبود. با این حال، آنها بی جهت به درگیری کشیده شدند که کار آنها نبود.

همزمان آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا امروز دوشنبه سفر خود را به پاپوآ گینه نو، نزدیک‌ترین همسایه استرالیا آغاز کرده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پورموسوی و بی‌توجهی به حاشیه جنجالی
  • پلیس: «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود/ در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیستیم
  • واکنش عجیب وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس: ما که مجری نیستیم! | فیلم
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم
  • سامانه یکپارچه خودرو حذف می شود؟ | ما مسئول تعیین قیمت پژو پارس نیستیم
  • با اتفاقات پرماجرای هفته بیست و هشتم لیگ آزادگان
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • روایت روزنامه عبری از فروپاشی بازدارندگی اسرائیل
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم
  • رستوران خواننده معروف با دیزاین و طراحی داخلی شگفت انگیز افتتاح شد!