Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که به اعتقاد واشنگتن، گفت‌وگوهای اضافی در بروکسل پیش از آغاز مجدد مذاکرات غیرمستقیم با ایران در وین برای بازگشت به برجام ضرورتی ندارد.

وی با اشاره به برخی ادعاها مبنی بر اینکه ایران خواستار برگزاری مذاکراتی در بروکسل پیش از آغاز مذاکرات برجمی در وین شده است، گفت: «واشنگتن به صراحت تأکید کرده است که مقصدی که دنبال آن هستیم، در وین است و  به دنبال یک گام واسطه‌ای در بروکسل نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد ما برگزاری هیچ جلسه‌ای در بروکسل درباره مذاکرات هسته‌ای ایران ضرورتی ندارد».

در همین راستا، «جوسپ بوررل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا احتمال برگزاری مذاکره، خارج از چارچوب گفت‌وگوهای وین، را اندک دانست.

وی گفت که مذاکرات برجامی با ایران در وین انجام خواهد شد و مذاکراتی بین اتحادیه اروپا و دیپلمات‌های ایرانی در بروکسل برای روز پنج‌شنبه در نظر گرفته نشده است.

 

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ند پرایس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش "واشنگتن‌پست" از توان نظامی ایران

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، بنابر گزارش الشروق، روزنامه واشنگتن‌پست خاطرنشان کرد ارزیابی‌های مسئولان آمریکایی و اسرائیلی حکایت از آن دارد که پاسخ تهران به اسرائیل، از خاک ایران آغاز خواهد شد. این همان کاری است که ایرانی‌ها در پاسخ به اقدام آمریکا در ترور سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در سال ۲۰۲۰ انجام دادند و به دو پایگاه نظامی آمریکا در عراق با چندین موشک بالستیک حمله کردند که طی آن، افزون بر ۱۰۰ سرباز آمریکایی زخمی شدند.

واشنگتن‌پست با استناد به ارزیابی سالانه موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در سال ۲۰۲۳، خاطرنشان کرده که نیروهای مسلح ایران با حداقل ۵۸۰ هزار سرباز در حال خدمت و حدود ۲۰۰ هزار نیروی ذخیره آموزش‌دیده- نیروهای سپاه و ارتش- یکی از بزرگ‌ترین نیروهای مسلح در خاورمیانه است.

واشنگتن پست همچنین گزارش داده که برای دهه‌ها، استراتژی نظامی ایران مبتنی بر بازدارندگی بوده و بر توسعه موشک‌های دقیق دوربرد، پهپادها و پدافند هوایی تاکید دارد.

این روزنامه آمریکایی می گوید که ایران یکی از بزرگترین زرادخانه‌های موشک‌های بالستیک و پهپادها را در خاورمیانه در اختیار دارد و این شامل موشک‌های کروز و موشک‌های ضد کشتی، و نیز موشک‌های بالستیک با برد تا 2000 کیلومتر است.

به نوشته واشنگتن‌پست، موشک‌های ایرانی قادر هستند به هر هدف در منطقه از جمله در "اسرائیل" اصابت کنند. همچنین پهپادهای ایرانی با بردی بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ مایل، می‌توانند برای پنهان ماندن از رادارها، در ارتفاعی پایین پرواز کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • یک امتیاز اضافی استقلال به پرسپولیس پرید!
  • اصلاح قیمت خریدتضمینی گندم ضرورتی اجتناب ناپذیر است
  • واکنش هند به عملیات نظامی ایران: همه طرف‌ها به مذاکرات بازگردند
  • سفارت ایران در بروکسل: اگر اسرائیل دوباره دست به تجاوز بزند پاسخ ایران قوی‌تر خواهد بود
  • هند: همه طرف‌ها به مذاکرات دیپلماتیک بازگردند
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود
  • گزارش "واشنگتن‌پست" از توان نظامی ایران
  • آیا انرژی از تعمیق شکاف بین باکو و بروکسل جلوگیری می‌کند؟