Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@01:40:09 GMT

8خوراکی برای پاکسازی سریع کبد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۹۳۲۵

یکی از مهم‌ترین ارگان‌های حیاتی بدن «کبد» است که در صورت وجود خللی در آن تمام اندام‌های دیگر بدن درگیر شده و بدن دچار مشکلات جدی می‌شود. ناطقان: کبد، عضوی مهم و حساس از اعضای داخلی بدن است که وجود مشکل در آن می‌تواند فرد را زمین‌گیر کند.  به نظر کارشناسان از اساسی‌ترین کار‌های کبد، دفع سموم بدن است.

در اینجا هشت نوع خوراکی که از بهترین پاکننده‌های کبد محسوب می‌شوند معرفی می‌شوند:

لیمو به طور طبیعی یک پاک‌کننده قوی شناخته شده و اسیدیته موجود در لیمو برای سیستم عصبی، گوارش و روده فوق العاده مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آواکادو علاوه بر آن که منبع بزرگی از چربی سالم است یک خوراکی مفید نیز برای کبد محسوب می‌شود و بر اساس تحقیقات آوکادو سموم مخرب کبد مانند گالاکتوزامین را از بین برده و از کبد در برابر سموم مختلف محافظت می‌کند. این میوه یک آنتی اکسیدان قوی است و می‌تواند سلول‌های آسیب دیده کبد را نیز ترمیم کند.

زردچوبه ادویه قوی برای مبارزه با التهابات درونی بدن است و این ادویه برای دفع عفونت‌های ویروسی نیز بسیار مفید است و یک داروی فعال و قدرتمند ضدباکتریایی، ضدویروسی، ضدقارچی، ضدسرطان و ضد التهاب شناخته شده وافزودن این ادویه به رژیم غذایی برای افزایش سطح صفرای طبیعی مناسب است.

آنزیم قدرتمند روی (زینک) باعث انجام واکنش‌های سالم در بدن می‌شود. مطالعات نشان داده افرادی که از سطح پایین روی در بدن دارند کبد ضعیف و آسیب پذیرتری را نسبت به سایر افراد دارا هستند.

گیاه زیبا و شفابخش قاصدک، در بهبود عملکرد کبد موثر بوده و دارای آنتی اکسیدان فراوان است که می‌تواند کبد را در برابر سموم محافظت کند. بر اساس تحقیقات پزشکان، اسید کینورنیک موجود در قاصدک برای هضم غذا، تولید صفرا و از بین‌برنده سموم بدن بسیار مفید است.

سیر به عنوان یک ضدویروس، دفع عفونت و میکروب شناخته شده و این خوراکی با داشتن ترکیبات گوگردی به عملکرد صحیح کبد کمک می‌کند، همچنین منبع غنی از سلنیوم و آلیسین بوده که حافظ کبد محسوب می‌شود.

مصرف آب یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تقویت سیستم کبد است. بطور کلی، مصرف مایعات برای کبد بسیار مفید است.

آب، چای گیاهی و آب لیمو جزء نوشیدنی‌های پرخاصیت و مفید برای کبد شناخته شده است جون سموم کبد را پاک کرده و از ابتلا به سنگ کیسه صفرا جلوگیری می‌کند. کبد با کمک کلیه‌ها، پوست، سیستم لنفاوی، خون و روده به سم زدایی بدن می‌پردازند.

کلم بروکسل حاوی گلوکوزینولات یک ترکیب گوگردی است که از کبد در برابر آسیب‌های سمی و شیمیایی به شدت محافظت می‌کند.

به گفته محققان موسسه ملی سرطان، این نوع از کلم که دارای بوی تند و طعم تلخ است ضد سرطان نیز شناخته شده است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: پاکسازی ، کبد ، خوراکی طبیعی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پاکسازی کبد خوراکی طبیعی شناخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفال به حافظ چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ دو یار زیرک و از باده کهن دومنی..

فرارو- فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است.

دو یار زیرک و از باده کهن دومنی
فراغتی و کتابی و گوشه چمنی

من این مقام به دنیا و آخرت ندهم
اگر چه در پی ام افتند هر دم انجمنی

هر آن که کنج قناعت به گنج دنیا داد
فروخت یوسف مصری به کمترین ثمنی

بیا که رونق این کارخانه کم نشود
به زهد همچو تویی یا به فسق همچو منی

ز تندباد حوادث نمی‌توان دیدن
در این چمن که گلی بوده است یا سمنی

ببین در آینه جام نقش بندی غیب
که کس به یاد ندارد چنین عجب زمنی

از این سموم که بر طرف بوستان بگذشت
عجب که بوی گلی هست و رنگ نسترنی

به صبر کوش تو‌ای دل که حق رها نکند
چنین عزیز نگینی به دست اهرمنی

مزاج دهر تبه شد در این بلا حافظ
کجاست فکر حکیمی و رای برهمنی

شرح لغت:کنج قناعت: استعاره مکنیه، گوشه سرای خرسندی/ سموم: یه فتح اول باد گرم مرگ آور.

تفسیر عرفانی:‌

۱- اینکه آدمی با ایمان و شکرگزار می‌باشید، بسیار عالی است و خداوند به شما کمک می‌کند. اما توجه داشته باشید که باید به زیردستان و نیازمندان کمک کنید و صله ارحام را فراموش نکنید تا هر چه از خداوند می‌خواهید، بر آورده شود.

۲- برای اجرای این نیت جای نگرانی وجود ندارد. به زودی کار‌ها بر وفق مرادتان خواهد بود و رقیبان شکست خورده و شما پیروز می‌شوید. مسافر شما کاملاً تندرست و خرسند از کار خود خبر‌ها خواهد داد. پس نذر خود را ادا کنید.

۳- فرزندی شایسته و همسری مهربان و زندگی آرامی شما را خوشبخت کرده است. انتظار شما برآورده می‌شود. نگران نباشید.

تعبیر غزل:

زندگی توام با آرامش و شادی داری و از هر نعمتی به اندازه کافی بهره مندی و این برای تو گنجی است که از تمامی گنج‌های دنیوی با ارزش‌تر است و اگر این آرامش را به مال دنیا بفروشی، بسیار ارزان فروخته‌ای و آنچه از دست داده‌ای در مقابل آنچه بدست می‌آوری بسیار ناچیز است. پس از زندگی خود لذت ببر که زندگی واقعی آن چیزی است که تو از آن برخورداری.

دیگر خبرها

  • تفال به حافظ چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ دو یار زیرک و از باده کهن دومنی..
  • استعداد‌های برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان باید حمایت شوند
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • همشهری آنلاین و جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدند
  • همشهری آنلاین و روزنامه جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدن
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی