Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@00:53:38 GMT

قتل زن کرجی در خواب/ قاتل شوهر پیرش بود

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۹۴۱۲

قتل زن کرجی در خواب/ قاتل شوهر پیرش بود

  پیرمرد متوهم که نیمه شب همسرش را در خواب کشته بود برای بررسی روانی به پزشکی قانونی فرستاده شد.اواخر شهریور امسال ساکنان یکی از محله‌های کرج با شنیدن صدای فریادهای زن همسایه که کمک می‌خواست به خانه آنها رفتند اما وقتی شوهرش در را باز کرد با پیکر خونین و بی‌جان زن 63 ساله در حالی رو به روشدند که با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اعلام ماجرا به امدادگران اورژانس و پلیس دقایقی بعد تیم جنایی به محل رسید اما بررسی‌ها نشان می‌داد زن میانسال جان باخته است. شوهر مقتول خیلی زود در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: من خواب بودم که ناگهان احساس کردم از اتاقی که همسرم در آن خوابیده بود سرو صداهای مشکوکی می‌آید فکر کردم او با یک مرد در حال صحبت است به همین خاطر از آشپزخانه چاقو برداشتم و وارد اتاق شدم اما غیر از همسرم که خوابیده بود کسی را در اتاق ندیدم با این حال به تصور اینکه مرد ناشناس فرارکرده است با چاقو به همسرم حمله کردم و او را کشتم.پس‌از این جنایت وقتی فرزندان این زوج از قتل مادرشان با خبر شدند با حضور در محل حادثه در تحقیقات به تیم جنایی گفتند که پدرشان از مدتی قبل به بیماری دو قطبی مبتلا و چندین بار نیز در بیمارستان بستری شده است.

بدین ترتیب به دستور قاضی کشیک قتل، جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم نیز به اتهام قتل برای تحقیقات جنایی به اداره پلیس آگاهی استان البرز رفت.

قاضی محمد عنبری، بازپرس شعبه یکم دادسرای جنایی کرج در تشریح این جنایت گفت: متهم مردی 73 ساله و کارمند بازنشسته است که به‌گفته فرزندانش به بیماری دوقطبی مبتلاست. از آنجا که اظهارات متهم در بازجویی‌ها نیز نشان می‌دهد وی به بیماری روانی مبتلاست برای بررسی سلامت جسمی و روحی وی را به پزشکی قانونی معرفی کردیم تا مشخص شود وی هنگام قتل مسئول اعمالش بوده است یا خیر؟ چنانچه سلامت روان وی تأیید شود برای محاکمه به دادگاه کیفری فرستاده خواهد شد.این پیر مرد در جلسه بازپرسی به صراحت اعتراف کرده که همسرش را خودش کشته است.

مطابق ماده 149 قانون مجازات اسلامی «هرگاه مرتکب در زمان ارتکاب جرم دچار اختلال روانی بوده به نحوی که فاقد اراده یا قوه تمییز باشد مجنون محسوب می‌شود و مسئولیت کیفری ندارد.»

این ماده آخرین اراده قانونگذار در خصوص جنون است. مناسب‌ترین راه حل برای تشخیص جنون، توجه به ادراک و قصور ادراک بر اساس نشانه‌هایی مانند هذیان و توهم است. به عبارت دیگر چون علل بیماری جنون و اختلالات روان‌پریشی مشخص نیست به جای سبب‌شناسی باید از نشانه‌شناسی استفاده کرد و از این طریق با پذیرش نسبیت جنون در هر مورد خاص نسبت به سلامت یا عدم سلامت روان شخص تصمیم گرفت.

جنون بر دو قسم است دائم یا دوره‌ای یا همان ادواری.روان پریشی (سایکوزیس) یک اصطلاح ادراکی است؛ بدین معنی که فرد دارای تجارب حسی از چیزهایی که وجود ندارد و یا اعتقادات بدون پایه در واقعیت است.

در طول بیماری جنون یا روان پریشی، فرد ممکن است توهم یا بدگمانی را تجربه کند. همچنین ممکن است چیزهایی را که وجود ندارند ببیند یا بشنود. این مسأله می‌تواند برای فرد به طرز عجیبی ترسناک باشد و گاهی اوقات علائم آن می‌تواند موجب حمله کلامی فرد و یا آسیب به خود یا دیگران شود.

 به‌لحاظ جرم انگاری این ماجرا باید گفت که زمینه‌ای باید فراهم شود که این قبیل بیماران با توجه به اینکه کنترل رفتارهایشان دست خودشان نیست در محل‌های مخصوص نگهداری شوند تا سایر اطرافیان دچار زیان نشوند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قتل اخبار حوادث ایران خواب قاتل روزنامه پیرزن سهام عدالت قیمت خودرو کرونا احسان علیخانی احسان علیخانی مجری تلویزیون ازدواج احسان علیخانی احسان علیخانی در تهران طرفداران احسان علیخانی قیمت سارا و نیکا فرقانی سارا و نیکا در پایتخت سارا و نیکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌حامد علیپور سرپرست گروه دف نوازان حیران درباره همکاری این گروه با داود آزاد می‌گوید: گروه دف‌نوازان حیران در سال گذشته (سال ۱۴۰۲) افتخار این را داشت که با استاد داود آزاد همکاری داشته باشد. سال گذشته تور کنسرت‌هایمان را با عنوان «خراباتیان شمس» به مناسبت بزرگداشت شمس تبریزی، از شهر خوی آغاز کردیم. پس از آن در تبریز، زنجان، ارومیه، مراغه، اردبیل و اهر روی صحنه رفتیم.

علیپور درباره آثاری که در این کنسرت‌ها اجرا شده تاکید می‌کند: قطعه‌هایی که اجرا کردیم تعدادی از آنها قبلا شنیده شده بود که با تنظیم‌های جدید و با حضور گروه دف‌نوازان حیران برای تماشاگران اجرا شد. برخی از قطعه‌ها هم مانند آهنگ «لیلی» جدید بود و برای نخستین بار در این کنسرت‌ها اجرا شد.

این نوازنده دف می‌گوید: تور کنسرت‌های «خراباتیان شمس» را در سال گذشته پایان دادیم. امسال، اما قرار شد تورِ تازه‌ای از کنسرت‌ها را با عنوان «عقل و جنون» روی صحنه ببریم. در این تور تمام آثاری که اجرا می‌شود، آثاری جدید هستند که در دستگاه‌های اصفهان، شور، همایون و چهارگاه و آوازِ افشاری و شوشتری ساخته شداند.

علیپور ادامه می‌دهد: برنامه‌ تور کنسرت‌های «عقل و جنون» از زنجان شروع می‌شود. بیستم اردیبهشت در زنجان روی صحنه می‌رویم. ۲۴ اردیبهشت در تالار وحدت تهران کنسرت‌مان را برگزار می‌کنیم. ۳۰ اردیبهشت در تبریز و اواخر خرداد در خوی اجرا خواهیم داشت. احتمالا در شیراز و دیگر شهر‌های استان فارس هم کنسرت‌هایی را برگزار کنیم.

در تور کنسرت‌های «عقل و جنون» داوود آزاد آهنگساز، تنظیم کننده و خواننده خواهد بود. همچنین حامد علیپور نوازنده دف و سرپرست گروه است. در این اجرا‌ها جاوید ابراهیم پور نی، همایون جهانشاهی تنبک، نیما رضایی‌فرد عود و پیمان اسحاقی کمانچه می‌نوازند.

دف‌نوازان حاضر در این اجرا‌ها هم عبارتند از: امین امن الهی، فریبا حسین پور، سلنا پورسعید، مهران فرهنگ، محمدجواد شکورزاده، آیسل فرامرزی، الهه باقری، پویا زادمهر، ستایش صالح و مینا مرادی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • این زن شوهر سابقش را به طرز فجیع کشت / در اردبیل رخ داد
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • جنون زباله میلیاردر زاغه‌نشین
  • خطر ابتلا به دیابت چه کسانی را تهدید می‌کند؟/ آب آشامیدنی قاتل دیابت
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • افرادی که این اختلالات را دارند بیشتر افسرده می شوند
  • تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت
  • داود آزاد و دف نوازان حیران به صحنه می‌روند