Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آنطور که یکی از نمایندگان مجلس گفته قرار است معلمانی که مسکن ندارند در طرح دولت صاحبخانه شوند.

محمد سبزی چند روز پیش اعلام کرده که در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تدابیری اندیشیده شده تا فرهنگیان فاقد مسکن نیز می‌توانند صاحبخانه شوند.

اگرچه این نماینده مجلس از خانه دار شدن معلمان در طرح اقدام ملی مسکن گفته اما دولت در حال حاضر در تکاپوی اجرای طرح جهش تولید مسکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح را مجلس در دولت قبل تصویب کرد اما اجرای آن به دولت جدید واگذار شده و آیین‌نامه اجرایی آن را وزارت راه و شهرسازی دولت رئیسی تدوین می‌کند.

در این طرح قرار است در چهار سال چهار میلیون واحد مسکن ساخته شود، یعنی سالی یک میلیون واحد. وزیر راه در این خصوص توضیح داده که ساخت مسکن حدود یک سال و نیم زمان می‌برد. بنابراین قرار است در وهله نخست ساخت حدود دو میلیون واحد مسکونی شروع شود.

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین شرط دولت برای متقاضیان مسکن این است که فاقد مسکن باشند.

معاون وزیر راه نیز تاکید کرده که چهار شرط فاقد مسکن بودن، استفاده نکردن از تسهیلات دولتی، سابقه سکونت ۵ ساله در شهر مورد تقاضا و تاهل برای متقاضیان مسکن وجود دارد.

بنابراین فاقد مسکن‌ها چه معلم باشند، چه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و چه از گروه‌های دیگر اگر شرط تاهل، عدم استفاده از تسهیلات مسکن و سابقه سکونت را داشته باشند می‌توانند برای خانه در طرح اقدام ملی مسکن یا جهش تولید مسکن ثبت‌نام کنند.

البته از آنجایی که طرح اقدام ملی مسکن برای دولت روحانی بود و دولت رئیسی با شعار ساخت یک میلیون واحد مسکن آمد، احتمالا مسکن‌هایی که با نام اقدام ملی مسکن ثبت‌نام شده‌اند اما ساخته نشده‌اند به محض ساخته شدن توسط دولت رئیسی تحت عنوان طرح جهش تولید مسکن به مردم تحویل داده شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه عربستانی : منطقه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد/ ایران این بار منتظر نخواهد ماند

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه الریاض عربستان امروز در سرمقاله خود به قلم «هانی وفا» به تنش در منطقه و پاسخ تنبیهی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی پرداخت.

در این مقاله با اشاره به حوادث غزه و پاسخ تنبیهی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی، آمد: اگر اسرائیل دست به اقدام نظامی علیه ایران بزند در آن صورت تنش‌ها قطعا تشدید خواهد شد به ویژه اینکه ایران اعلام کرده فورا به این اقدام پاسخ خواهد داد و هرگز همانند حمله (به کنسولگری ایران) در دمشق منتظر نخواهد ماند.

این روزنامه افزود: به نفع هیچ طرفی نه ایران و نه اسرائیل نیست که تنش‌ها در منطقه شدت گیرد چرا که نتایج ناگواری به دنبال خواهد داشت. حداقل نتیجه آن، گسترش دامنه درگیری است؛ امری که هیچ کس خواهان آن نیست.

الریاض همچنین نوشت: منطقه خاورمیانه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد و هر گونه تنش جدیدی مصداق این ضرب‌المثل «کاهی که کمر شتر را شکست» خواهد بود و به معنی واقعی کلمه نتایج فاجعه‌باری به دنبال خواهد داشت.

نویسنده مقاله در پایان با توصیه به خویشتنداری در این مرحله، آورده است: جامعه جهانی بایستی نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از رویارویی احتمالی ایران و اسرائیل به کار گیرد و تا جای ممکن به آرام‌سازی روی آورد چرا که ایجاد تنش‌ها نه تنها به نفع منطقه بلکه به نفع جهان نیز نیست.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز، اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر رسید
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ با سامانه خودنویس هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر می‌رسد
  • سبد غذایی رایگان به این گروه از مادران ؛ منتظر پیامک باشید
  • چند نفر در ایران مستاجر هستند؟
  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • ۷ افسانه و سبدی از «خیال‏‏‌پردازی‏‏‌ها» در بازار اجاره مسکن
  • روزنامه عربستانی : منطقه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد/ ایران این بار منتظر نخواهد ماند
  • رونالدینیو در تبلیغات جدید پپسی؛ هر کجا توپی یافتید منتظر ژوگو بونیتو باشید! / فیلم
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال
  • اگر انتقام نمی‌گرفتیم؛ به روایت علی ربیعی/ خانه‌هایی که ساخته نشد، امتیازهایی که فروخته شد!