Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، عدم وجود گواهینامه‌ واکسن و آزمایش کرونا در در ژاپن شرایط را برای این کشور در برداشتن محدودیت‌ها و باز کردن دوباره اقتصاد دشوار می‌کند.

این بدین معنی است که کسب و کارها از موج جدید فراگیری در طول زمستان نگرانی دارند و برای استخدام دوباره‌ نیرو‌ها یا درخواست مواد اولیه از عرضه‌کنندگان دچار شک و تردید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر یکی از کافه‌های ژاپن می‌گوید: «من هر سال برنامه ویژه‌ای برای آخر سال داشتم.اما امسال می‌خواهم آن را لغو کنم چرا که کارشناسان می‌گویند موج ششم ویروس کرونا بدون شک در راه خواهد بود.»

دولت ژاپن به علت عملکرد ضعیف خود در واکسیناسیون مورد انتقاد قرار گرفته است و نسبت به کشورهای پیشرفته دیگر، آخرین گزینه در پیاده‌سازی این طرح بوده است.

در ماه‌های اخیر موارد ابتلا به کوید-19 در کشور ژاپن به تدریج کاهش یافته‌ و تعداد واکسیناسیون‌ بیشتر شده است. این موضوع به دولت ژاپن اجازه می‌دهد برای طرح بازگشایی دوباره و برداشتن محدودیت‌ها برنامه ریزی کند، اما این مستلزم استفاده از  گواهی واکسن  تست کوید-19 می‌باشد.

دو چالش اساسی  در این کشور در خصوص گواهی واکسن وجود دارد. یکی موضوع حل نشده‌ حریم خصوصی افراد و دیگری موضوع فرایند واکسیناسیون است که تا کنون توسط مقامات محلی یا نیروهای دفاع شخصی انجام شده است و پایگاه داده یکسانی وجود ندارد. 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: ژاپن گواهی واکسن بازگشایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در مناطق گرمسیری کشور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: شهنام عرشی گفت: طرح آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در اواخر سال گذشته در بندر خمیر در استان هرمزگان از اواخر سال گذشته آغاز شده است، در حال حاضر این واکسن‌ها تامین شده است و تا ۱۰ روز آینده عملیات تزریق برای کودکان انجام خواهد شد.
وی افزود: تزریق واکسن پنوموکوک سالانه از یکهزار و ۵۰۰ مرگ و واکسن روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری کودکان جلوگیری خواهد کرد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال گذشته با تامین و خریداری آنها فراهم شده و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.
وی تاکید کرد: واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی و همچنین واکسن پنوموکوک در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و امیدواریم از سال آینده تولید داخلی این واکسن در کشور انجام شود.

دیگر خبرها

  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • آماری هولناک از حیوان گزیدگی در کشور
  • آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در جنوب و جنوب شرق کشور تا ۱۰ روز آتی
  • شروع واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در مناطق گرمسیری کشور