Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش  گفت: کل تولیدات بخش کشاورزی شهرستان بالغ بر١۵٣ هزارتن میباشد که بخش اعظم زمینه اشتغال مردم منطقه را فراهم کرده است .

شیرزاد کمالی افزود : حدود ١٠ هزار و٣٠٠ هکتار از اراضی شهرستان خاش به کشت محصولات زراعی است که عمده‌ترین آن‌ها گندم وجو، ذرت سبزیجات برگی وغده ای، گیاهان علوفه ای، برنج و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می باشد .

وی با اشاره به توانمندی شهرستان در زمینه تولید محصولات باغی اظهار داشت سطح زیر کشت باغات، ١٠ هزار هکتار است که سالیانه بالغ بر ۴٢ هزار تن میوه‌هایی نظیر خرما، انار، پسته، زردآلو، هلو، بادام، مرکبات، زیتون، توت گردو به بازار عرضه می‌کند.

کمالی شاخص‌های برتر خاش در محصولات زراعی و باغی را، در تولید سبزیجات برگی و غده‌ای علوفه، پسته، انار، زردآلو، توت و خرما برشمرد و گفت خرمای ربی ارگانیک روتک دارای شهرت جهانی  است .

مدیر جهاد کشاورزی تصریح کرد بخش اعظم سبزیجات برگی استان در این شهرستان تولید می‌شود .

وی بیان کرد: در عین حالی که شهرستان خاش برتر در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای می‌باشد، بخش اعظم محصولات گلخانه‌ای خاش هم به خارج از کشور صادر می‌شود و این امر در ایجاد ارزش افزوده و خلق فرصت‌های شغلی جدید و پایدار کمک شایانی کرده است .

وی با تاکید بر ظرفیت‌های ممتاز شهرستان در دامپروری اظهار داشت خاش با ٣٨٢ هزار رأس دام سبک و سنگین یکی از قطب‌های دامپروری استان بوده و سالیانه بیش از ١۴ هزار تن شیر و گوشت قرمز تولیدی شهرستان راهی بازار می‌شود.

شیرزاد کمالی یکی دیگر از شاخص‌های بخش کشاورزی خاش را در تولید گوشت مرغ برشمرد و گفت ٣۵ واحد مرغداری فعال، سالیانه با تولید ۵ هزار ۵٠٠ تن گوشت مرغ بیشترین تولید گوشت مرغ در استان را داراست و از این حیث نه تنها شهرستان خودکفا بوده بلکه مازاد تولید نیز به شهرستان‌های مجاور عرصه می شود.

کمالی وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی وغذایی را بعنوان مکمل زنجیره ارزش در بخش کشاورزی برشمرد و افزود۱۲ واحد صنایع تبدیلی وغذایی در زمینه‌های تولید خوراک دام، تولید فرآورده‌های لبنی، کشتار دام و طیور، پسته و ذرت وسایر بخش‌های مربوط مشغول فعالیت هستند .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش را بهشت تولید گیاهان دارویی برشمرد و افزود به همین جهت عسل تولیدی شهرستان شهرت خاصی دارد.

ودر سال‌های اخیر نیز باتوجه به شرایط آبی و کاهش ذخایر آن توسعه کشت و کار گیاهان دارویی در دستور کار مدیریت قرار گرفته است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی محصولات کشاورزی شهرستان خاش بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تجلیل از دانش آموزان برتر علمی استعداد‌های درخشان پدافند هوایی شمال شرق

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، بر اساس اعلام روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، حجت الاسلام محمد عدیده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب به ویژه ۴۸ هزار شهید گلگون کفن در ارتش، به ارتقای کیفی و رشد علمی دانش آموزان تأکید کرد و گفت: امروزه دشمن از علم، دانش، رشد و تعالی فرزندان ایران به هراس آمده و راهی جز تسلیم شدن در برابر این همه بزرگی و عظمت نمی‌بیند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان نقش فاخری را در راه اعتلای اهداف مقدس این نظام بر عهده دارند، افزود: توجه به بیانیه گام دوم انقلاب نشان دهنده عظمت جوانان و نقش آفرینی این نیرو‌های جوان، با نشاط، مومن متعهد و اثر گذار است.

حجت الاسلام عدیده با اشاره به اینکه با تلاش مربیان شاهد تحقق آرمان‌های امام (ره) هستیم، اظهار کرد: با وجود تبلیغات مسموم دشمن، نسل جوان در مقابل این توطئه‌ها ایستادگی کرده است.

وی تحقیق و پژوهش را دو عنصر مهم در تولید علم دانست و گفت: هر پژوهش و فعالیتی را می‌توان با یک جهت‌گیری انجام داد ولی آنچه مهم و دارای اهمیت است، توجه به نافع بودن علم و پژوهش است.

در ادامه گروه تئاتر تمام نا تمام با موضوع مختصر از زندگی و شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی به اجرا پرداختند. 

گروه تئاتر تمام نا تمام منطقه پدافند هوایی شمال شرق در جشنواره تئاتر نیروی پدافند هوایی ارتش در جزیره خارک مقام دوم نیرو و در جشنواره تئاتر ارتش نیز مقام دوم را کسب و به جشنواره مقاومت کشوری راه یافتند.

دیگر خبرها

  • تشدیدفعالیت سامانه بارشی وناپایداری‌های محلی سیستان وبلوچستان
  • تحصیل ۴۱۸ دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان
  • افزایش پذیرش مدارس سمپاد استان قزوین
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • آغاز نام‌نویسی بدون آزمون مقطع دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • تجلیل از دانش آموزان برتر علمی استعداد‌های درخشان پدافند هوایی شمال شرق
  • آیین تجلیل از دانش آموزان برتر علمی استعداد‌های درخشان پدافند هوایی شمال شرق