Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@07:34:28 GMT

عبور همزمان ۱۰ شناور چین و روسیه از تنگه ژاپن

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۰۰۱۶

عبور همزمان ۱۰ شناور چین و روسیه از تنگه ژاپن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع ژاپن می گوید گروهی متشکل از ۱۰ شناور نیروی دریایی ارتش های چین و روسیه اقدام به عبور از تنگه باریکی در حدفاصل جزیره اصلی ژاپن و جزیره هوکایدو در شمال این کشور کرده اند.

این نخستین بار است که ژاپن درحالیکه با دقت رزمایش اخیر چین-روسیه را رصد می کرد، عبور همزمان کشتی های جنگی این دو کشور را از تنگه «تسوگارو» گزارش می دهد که نقطه اتصال دریای ژاپن به اقیانوس آرام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تنگه از جایگاهی بین المللی برخوردار است و عبور کشتی های خارجی ازجمله شناورهای جنگی از آن بلامانع است. ژاپن هم می گوید طی این اقدام، تجاوزی علیه آب های سرزمینی یا قوانین بین الملل صورت نگرفته است.

رزمایشی که دربازه زمانی ۱۴ تا ۱۷ اکتبر در دریای ژاپن به طور مشترک از سوی چین و روسیه انجام شد به لحاظ شمار کشتی های جنگی شرکت کننده در آن، قابل ملاحظه بود و می توان آن را نشانه ای از افزایش سطح همکاری های دو کشور تلقی کرد که به صورت همه جانبه و غیرقابل انکاری رو به افزایش است.

کد خبر 5330999 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه چین ژاپن رزمایش نظامی اقیانوس آرام دریای ژاپن ایالات متحده امریکا لبنان افغانستان عراق روسیه رژیم صهیونیستی طالبان انتخابات عراق ایران سوریه عربستان سعودی فلسطین بیروت اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۰۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رستمی به نقره بسنده کرد

نماینده کشورمان در وزن ۷۲ کیلوگرم مقابل کشتی‌گیر ژاپن مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین روز از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا به میزبانی قرقیزستان در شهر بیشکک امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در حال برگزاری است.

در وزن ۷۲ کیلوگرم که ۱۱ نفر شرکت داشتند، محمدرضا رستمی در دیدار فینال به مصاف شینگو هارادا از ژاپن رفت که با شکست ۹ بر ۵ مدال نقره را کسب کرد.

رستمی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل جی لنگ از چین روی تشک رفت که با نتیجه پنج بر سه به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در نیمه‌نهایی با ساتایف از قزاقستان سرشاخ شد و با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد تا مقتدرانه راهی فینال شود.

کد خبر 745229

دیگر خبرها

  • قربانی همزمان با سپاهان بازی می‌کند
  • نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • رستمی به نقره بسنده کرد
  • گفت‌وگوی خدمه روسی شناور توقیف شده اسرائیلی با خانواده‌اش
  • ۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
  • محمدی مقتدرانه به مدال برنز رسید
  • کنعانی: تعلق کشتی توقیف شده در تنگه هرمز به رژیم صهیونیستی، محرز است
  • کنعانی: کشتی اسرائیلی به دلیلی نقض قوانین توقیف شد
  • غرب باید قدردان رفتار مسئولانه و حرفه‌ای ایران در حمله تنبیهی اخیر باشد / علت توقیف کشتی اسرائیلی در تنگه هرمز