Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیرزاد کمالی مدیرجهاد کشاورزی خاش   در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: سالیانه  بیش از ١۴ هزار تن شیر و گوشت قرمز تولیدی شهرستان خاش وارد بازار مصرف می‌شود و با ٣٨٢ هزار رأس دام سبک و سنگین یکی از قطب‌های دامپروری استان است.

  وی با اشاره به اینکه خاش با شرایط اقلیمی مناسب همزمان قابلیت پرورش انواع میوه‌های سردسیری، معتدله و نیمه‌گرمسیری را داراست گفت : کل تولیدات بخش کشاورزی خاش بیش از ١۵٣ هزارتن بوده که بخش قابل توجه آن زمینه اشتغال مردم منطقه را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم‌اینک حدود ١٠ هزار و ٣٠٠ هکتار از اراضی شهرستان خاش به کشت محصولات زراعی است که عمده‌ترین آن‌ها گندم و جو، ذرت سبزیجات برگی و غده‌ای، گیاهان علوفه‌ای و برنج است.

مدیر جهاد کشاورزی خاش با اشاره به توانمندی‌های حوزه باغی خاش تصریح کرد: سطح زیر کشت باغات این شهرستان ١٠ هزار هکتار است که سالیانه بیش از ۴٢ هزار تن میوه‌هایی نظیر خرما، انار، پسته، زردآلو، هلو، بادام، مرکبات، زیتون، توت گردو به بازار عرضه می‌شود.
وی شاخص‌های برتر خاش در محصولات زراعی و باغی را در تولید سبزیجات برگی و غده‌ای علوفه، پسته، انار، زردآلو، توت و خرما برشمرد و گفت: خرمای ربی ارگانیک روتک دارای شهرت جهانی است.

کمالی با اشاره به اینکه بخش اعظم سبزیجات برگی سیستان و بلوچستان در این شهرستان تولید می‌شود بیان کرد: این شهرستان در حالی که برتر در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای است بخش قابل توجه محصولات گلخانه‌ای آن هم به خارج از کشور صادر می‌شود و این امر در ایجاد ارزش افزوده و خلق فرصت‌های شغلی جدید و پایدار کمک شایانی کرده است.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های ممتاز خاش در دامپروری اظهارداشت: ٣۵ واحد مرغداری فعال سالیانه با تولید پنج هزار ۵٠٠ تن گوشت مرغ بیشترین تولید گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان را داراست و از این حیث نه تنها شهرستان خودکفا بوده بلکه مازاد تولید نیز به شهرستان‌های مجاور عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خاش وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی را بعنوان مکمل زنجیره ارزش در بخش کشاورزی برشمرد و ادامه داد: ۱۲ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در زمینه‌های تولید خوراک دام، تولید فرآورده‌های لبنی، کشتار دام و طیو، پسته و ذرت وسایر بخش‌های مربوط مشغول فعالیت هستند.

وی خاش را بهشت تولید گیاهان دارویی معرفی کرد و با بیان اینکه عسل تولیدی شهرستان شهرت خاصی دارد تصریح کرد: در سال‌های اخیر نیز باتوجه به شرایط آبی و کاهش ذخایر آن توسعه کشت و کار گیاهان دارویی در دستور کار مدیریت قرار گرفته است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تولید گوشت کشاورزی خاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر غفاری آثار عصر امروز در بازدید از یک کارخانه احیا شده بیان کرد: این کارخانه متأسفانه به صورت کامل تعطیل و راکد شده بود اما با پیگیری‌های انجام شده توسط دادگستری استان و شهرستان و نیز با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت استان توانستیم این واحد صنعتی را به سرمایه‌گذار بخش خصوصی جدید واگذار کنیم و مراحل احیای این واحد در حال انجام است.

غفاری آثار با اشاره به اینکه سرمایه گذار جدید این کارخانه به عنوان یک هلدینگ و مجموعه کلان، چهارمین اقتصاد بزرگ کشور است، تصریح کرد: با راه اندازی مجدد این واحد صنعتی بزرگ، در موضوع اشتغالزایی نیز به نتایج خوبی در سطح شهرستان دست خواهیم یافت.

نماینده عالی دولت در شهرستان رزن در ادامه افزود: واحدهای انگشت شماری در سطح کشور در حوزه تولید فویل آلومینیومی در حال فعالیت هستند، و پیش‌بینی می‌شود این واحد تولیدی بتواند سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی تولید کند و موجب مرتفع شدن نیاز کشور به محصول فویل آلومینیومی خواهد شد ضمن اینکه، این واحد صنعتی پیش از تعطیلی، به بیش از ۱۲ کشور دنیا از جمله آلمان، سوئد، بلژیک، استرالیا، اسپانیا و فرانسه محصولات خود را صادر می‌کرد.

کد خبر 6081367

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • احیاء ۳۵ واحد پرواربندی با ظرفیت حدود ۱۰ هزار راس دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی در لرستان
  • ۴۰ درصد تولید دام سبک در اختیار جامعه عشایر است
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • با فروشندگان متخلف گوشت قرمز برخورد قانونی می‌شود