Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا ایزد پور مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های مناسب سازی معلولان بیان داشت: قانون مناسب سازی که در سال ۹۷ در ۳۴ ماده توسط شورای نگهبان تأیید شد، ابلاغ شده است.

او با بیان اینکه طبق این ابلاغ دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال ۱۴۰۰ در سراسر استان فرصت دارند تا مناسب سازی را صورت دهند، افزود: اجرای قانون مناسب سازی به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولان می‌تواند در کیفیت بخشی به زندگی این قشر مؤثر باشد، بیان داشت: ۱۳ هزار و ۲۲۷ نفر معلول در استان شناسایی شده که ۱۲ درصدشان در زمینه بینایی مشکل دارند و در نتیجه نیاز است تا هم برای افراد دارای ویلچر و عصای سفید اقدامات عاجل صورت گیرد.

فرماندار شاهرود نیز در این نشست با بیان اینکه مناسب سازی بحث عمومی است که نه تنها برای معلولان بلکه کل جامعه به خصوص سالمندان را نیز در بر می‌گیرد در نتیجه دستگاه‌های اجرایی به آن توجه بیشتری داشته باشند، گفت: مناسب سازی فضا‌های شهری عزم همگانی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و… را می‌طلبد.

ابوطالب جلالی با بیان اینکه با توجه به رشد نرخ سالمندی، این موضوع اقدامات مؤثر در زمینه مناسب سازی مهم‌تر می‌شود، تاکید کرد: کارگروه کمیته مناسب سازی می‌بایست با برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلندمدت، شناختی دقیق از موضوعات، مشکلات و نیاز‌های معلولین کسب کرده و در جهت بروز رسانی خدمات آنان اقدامات پویاتر و موثرتری انجام دهد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی حمایت معلولان دستگاه های اجرایی مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسب سازی معابر در میبد وضعیت خوبی ندارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سیدجمال سجادی پور در اولین جلسه ستاد پیگیری مناسب سازی و شورای سالمندی این شهرستان گفت: اجرای دستورالعمل‌های مناسب سازی معابر و اماکن عمومی میبد از نظر پیشرفت عملیاتی شدن وضعیت خوبی ندارد.

سجادی پور با بیان اینکه اجرای مصوبات باید دغدغه مسئولان و دستگاه‌های مرتبط باشد و نسبت به اقدامات تعیین شده پاسخگو باشند افزود: ما مردم خوب و کسبه خوش انصافی داریم و باید به عنوان مسئول، مطالبه گری و اجرای مصوبات برای تسهیل عبور و مرور سالمندان در سطح شهر و مکان‌های عمومی را جدی بگیریم. 

فرماندار میبد با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در این خصوص گفت: مسئولان و اعضای ستاد باید با برگزاری کمیته‌های تخصصی نسبت به عملی شدن وظایف تعیین شده، ارائه راهکار و گزارش عملکرد داشته باشند. 

سجادی پور بررسی قوانین و مقررات در حوزه‌های گوناگون را ضروری خواند و گفت: با بررسی قوانین می‌توان از مجوز‌های قانونی برای استفاده در پیشبرد امور یا از ابزار‌های بازدارنده در مواجهه با تخلفاتی مانند سد معبراستفاده کرد. 

سید محسن فلاح رئیس اداره بهزیستی میبد و دبیر ستاد پیگیری مناسب سازی و شورای سالمندی میبد هم گفت: مقرر شده بود مناسب سازی رمپ ورودی و سرویس‌های بهداشتی ۲۰ مسجد توسط اداره‌های تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه شهرستان در دستور کار قرار گیرد. 

فلاح فرهنگ سازی مناسب‌سازی از سوی آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات و مناسب سازی فضا‌های عمومی پیاده رو‌ها و پارک‌ها و فضای سبز توسط شهرداری را از مصوبه‌های دیگر نشست‌های قبل عنوان کرد و افزود: ۱۲ درصد جمعیت شهرستان بالای ۶۰ سال هستند و سالمند تلقی می‌شود که به مناسب سازی نیاز دارند.

در این نشست موضوعاتی از جمله عدم مناسب سازی داروخانه‌ها، لزوم نظارت بر ساخت و ساز‌های مکان‌های عمومی برای رعایت موارد مرتبط به مناسب سازی، عدم مناسب سازی سرویس بهداشتی بعضی از مساجد و امامزاده‌ها، لزوم اراده جمعی برای مناسب سازی جهت سهولت تردد سالمندان مطرح شد. 

در این جلسه مقرر شد با جدیت بیشتر رفع مشکلات مناسب سازی و سد معبر مرتبط به میوه فروشی‌ها، بنگاه‌های اتومبیل و تعمیرات اتومبیل از سوی شهرداری و مناسب سازی داروخانه‌ها و درمانگاه‌ها ازسوی مسئولان مربوطه پیگیری شود.

دیگر خبرها

  • مردمی سازی در خراسان شمالی باید به جایگاه اصلی خود دست یابد
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • عملیات اجرایی آماده سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار آغاز شد
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • کدام دستگاه‌ها در سفر دولت به سمنان میزخدمت دارند؟
  • مناسب سازی معابر در میبد وضعیت خوبی ندارد
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • چگونه موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می شود؟ | جزئیات اجرایی شدن طرح کهربا در۶ بانک
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال
  • دستگاه‌های اجرایی مرتبط تکمیل به‌موقع پل جدید انجیرلو را به‌صورت مستمر پیگیری کنند