Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@05:50:28 GMT

هوای اصفهان ناسالم است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۰۹۲۱

هوای اصفهان ناسالم است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به صبح امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۱۱۲ در وضعیت ناسالم ثبت شده است.

روز گذشته نیز میانگین شاخص کیفی هوا در این شهر با قرار گرفتن روی شاخص ۱۲۹ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده بود.

دستگاه سنجش کیفیت هوای کلانشهر اصفهان اکنون در خیابان‌های پروین با شاخص ۱۳۸، خرازی ۱۱۲، رودکی ۱۱۲، انقلاب ۱۱۱ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و ایستگاه جی ۱۷۶ در وضعیت  ناسالم برای عموم قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های احمدآباد، باغ غدیر، دانشگاه، خواجو فعال نیست، همچنین دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های فیض با شاخص ۸۵، استانداری ۸۲، رهنان ۷۷، کاوه ۷۵، ورزشگاه میثاق ۷۵ باهنر ۷۱، میرزاطاهر ۶۷، فرشادی ۶۱ در وضعیت سالم و مبارکه با شاخص ۳۵ در وضعیت هوای پاک قرار دارند.

در حال حاضر تنها ایستگاه فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان به جز اصفهان، شاهین‌شهر و سجزی است و شاخص کیفی هوای شاهین‌شهر روی عدد ۷۵ و سجزی با قرار گرفتن روی شاخص ۹۲ در وضعیت سالم قرار دارند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی هوا کیفیت هوا شاخص کیفی هوا کیفیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوا در ۵ شهر استان خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز یکشنبه دوم اردیبهشت منتهی به ساعت ۰۹:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه شهر هندیجان ۱۵۶ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت قرمز و آلوده برای عموم قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

همچنین هوای شهر‌های اهواز ۱۲۸، سوسنگرد ۱۴۸، ماهشهر ۱۱۷ و خرمشهر ۱۲۳ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت نارنجی آلوده برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • هوای پاک برخی مناطق اصفهان ارمغان باران
  • زاهدان رکوردار هوای ناسالم در کشور/ شاخص کیفی ۲۴ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک
  • هوای اهواز بر مدار آلودگی / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای اصفهان در وضعیت قابل قبول
  • هوای ۵ شهر خوزستان «ناسالم» اعلام شد
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم
  • آلودگی هوا در ۵ شهر استان خوزستان
  • هوای اصفهان و کاشان برای گروه‌های حساس ناسالم است