Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه هماهنگی با نمایندگان ایران در هفتاد و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی، علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی و نمایندگان غرفه ایران روز یکشنبه (۲۵ مهرماه) در معاونت امور فرهنگی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این جلسه ایوب دهقانکار، حسین صفری، مجید جعفری اقدم، مدیر آژانس ادبی پُل؛ فتح‌اله فروغی، نماینده انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان؛ احمد ذوعلم، مدیر آژانس ادبی «دایره مینا»؛ و امیر بیک‌محمدی، مدیر آژانس ادبی تماس حضور داشتند و برنامه‌های غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه فرانکفورت را تشریح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

نمایندگان غرفه ایران درباره شرایط خاص این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت و برگزاری آن در دو بخش فیریکی و مجازی سخن گفتند و بر لزوم برنامه‌ریزی مستمر برای حضور در این رویداد فرهنگی تاکید کردند. این نمایندگان به تشریح برنامه‌ها و اقدامات پیش‌بینی شده در ایام برپایی نمایشگاه پرداختند و قرار‌های کاری تنظیم شده با ناشران و موزعان بین‌المللی و تبادل رایت را تشریح کردند.

یاسر احمدوند با آرزوی سلامتی و توفیق برای نمایندگان نشر ایران در غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه فرانکفورت گفت: زمان فراخی برای بحث‌های جدی درباره حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیست، اما باید برنامه‌های جدی را برای سال آینده، دیگر نمایشگاه‌ها و حضور در عرصه بین‌الملل برنامه‌ریزی کنیم.

وی از تشکیل شورایی در عرصه بین‌الملل برای تدوین برنامه جهت حضور ایران در عرصه‌های بین‌المللی خبر داد: قدردان تلاش‌هایی هستیم که در دوره‌های قبلی در این حوزه انجام شده و باید از تجربیات قبلی برای برنامه‌ریزی‌ها بهره برد. تقریبا با توجه به چندین دوره حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی نقاط ضعف خود را می‌شناسیم، اما باید شناسایی کنیم که چرا به رغم شناسایی این مشکلات هنوز مشکلات پابرجاست.

وی ادامه داد: حضور در عرصه بین‌الملل سه ضلع دارد. نخست بخش حاکمیتی است که تکفل آن بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات است. ضلع دوم کارگزاران هستند یعنی آژانس‌های ادبی و انجمن‌هایی که به ترویج محتوا می‌پردازند. ضلع سوم هم تولیدکنندگان محتوا یعنی ناشران هستند. بین این بخش‌ها انسجام و هماهنگی وجود ندارد و هر سه حلقه باید فهم درست و دقیقی از موضوع داشته باشند. هماهنگی میان این سه مجموعه می‌تواند حضور ایران در نمایشگاه‌ها را نتیجه بخش کند..

وی با اشاره به برپایی غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: در غرفه ایران باید اقلام ترویجی که برآیند کل نشر ایران باشد در غرفه عرضه شود. همه افرادی که در غرفه ایران حضور دارند در یک گروه و نماینده نشر جمهوری اسلامی ایران هستند نه هیچ ناشر و تشکل نشر.

احمدوند با تاکید بر برگزاری جلسات بعد از برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای ارزیابی حضور ایران در این رویداد فرهنگی گفت: باید جلساتی با حضور آژانس‌های ادبی و تشکل‌های نشر برگزار کنیم و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و بررسی کنیم و برای حضور در دیگر نمایشگاه‌های خارجی برنامه‌ریزی کنیم.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رایزینی و سفارت جمهوری اسلامی ایران گفت: باید تعامل و همدلی با آن‌ها داشته باشیم و از ظرفیت‌های آن‌ها در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات نمایشگاه کتاب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب فرانکفورت ایران در نمایشگاه حضور ایران نمایشگاه ها برنامه ریزی امور فرهنگی غرفه ایران بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط موثر با فدراسیون جهانی نقطه قوت فدراسیون در سال گذشته بود

به گزارش خبرگزاری مهر، مازیار ناظمی با تبریک نوروز و سال نو حضور همه مردم ایران و خانواده بزرگ اتومبیلرانی و موتورسواری گفت : سال ۱۴۰۲ به رغم دشواری‌هایی که پیش آمد به مدت دوماه از برنامه ها عقب ماندیم ولی با این حال 60 رویداد ملی و کشوری برگزار کردیم و نزدیک به یکصد رویداد آموزشی توسط آکادمی فدراسیون طراحی و اجرا شد

مازیار ناظمی افزود: ارتباط موثر و گسترده با فدراسیون های جهانی و آسیایی موتورسواری و اتومبیلرانی و دعوت از مدیران و مسوولان برای مشارکت در برنامه های آموزشی و توسعه این رشته در ایران و همینطور حضور ورزشکاران ایرانی در رویدادهای جهانی و آسیایی از جمله اتفاقات فرخنده سال ۱۴۰۲ بود

رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران افزود : در این مسیر روسای ارزشمند هیات‌های استانی و بخصوص هیات هایی که بعد از سالها با تغییر و تحول مدیریتی روبرو شدند، بسیار یار و همراه فدراسیون بودند و صمیمانه از برادران خودم تشکر میکنم و ان شاالله سال ۱۴۰۳ با همکاری یکدیگر رویدادهای ملی را به عدد یکصد خواهیم رساند.

رییس فدراسیون با اشاره به عملکرد کمیته های فدراسیون گفت: در رشته موتورسواری کمیته های کراس و ریس بسیار فعال بودند حضور تیم کامل ایران در مسابقات جهانی ترکیه و حضور حامد مرادی در کاپ آسیا در فلیپین و این اواخر حضور سه قهرمان ایرانی در مسابقات قطر بسیار ارزشمند بود و در تاریخ این رشته ماندگار است.

وی گفت: در کمیته اندرو با میزبانی مسابقه بین المللی جام تبریز اتفاق مهمی را رقم خواهیم زد

مازیار ناظمی افزود : در رشته اتومبیلرانی کمیته سرعت چهار راند مهیج را برگزار کرد و کمیته های اسلالوم ، درگ و دریفت هم فعال بودند که جای تقدیر دارد

وی درخصوص کمیته کلاسیک فدراسیون گفت : متاسفانه حواشی همایش بزرگ خرداد موجب توقف رویدادهای این بخش شد و متعاقب آن مسایل پلاک تاریخی موجب دلسردی این کمیته گردید که امیدوارم امسال با تدابیر لازم بتوانیم دوباره این بخش را فعال و پویا کنیم

مازیار ناظمی درباره کمیته های رالی و افرود نیز گفت : این دو کمیته موارد خاصی دارند که در سال جدید مجددا کمیته رالی فعال شده و برای افرود هم برنامه دیگری داریم

رییس فدراسیون موتورسواری واتومبیلرانی از نوسازی پیست اتومبیلرانی بعد از سالها یاد کرد و گفت : ما درآمدهای فدراسیون را خرج ورزشکاران و آسایش و رضایت آنها کردیم و خوشحالم که پیست اتومبیلرانی در وضع بهتری قرار دارد و امیدوارم در سال جدید پروژه خوابگاه موتورسواری و ساختمان فدراسیون در محل پیست اتومبیلرانی تکمیل شود

مازیار ناظمی درخصوص اولویت های امسال فدراسیون گفت : همچون سه سال گذشته آموزش و امسال استعدادیابی به عنوان اولویت اول است، هم افزایی ملی و تقویت بعد قهرمانی ( باشگاهداری ) و همگانی از مسیر توانمندسازی کمیته ها و هیات های استانی اولویت دوم و رشد و توسعه ارتباطات بین المللی و تقویت کرسی های جهانی اولویت سوم فدراسیون موتورسواری واتومبیلرانی ایران در سال جدید است.

کد خبر 6062952

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • حضور آذربایجان غربی با ۵ زنجیره ارزش در نمایشگاه ایران اکسپو
  • برپایی نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین‌ماه در کرمانشاه
  • گزارشی از آخرین شب برگزاری بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/ حضور وزیر ارشاد در برنامه ویژه عتبه عباسی
  • حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • افتتاح هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر 
  • ارتباط موثر با فدراسیون جهانی نقطه قوت فدراسیون در سال گذشته بود
  • جزییات حضور انتشارات جمکران در نمایشگاه قرآن
  • حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن‌ کریم
  • صنایع‌دستی همواره در کنار مناسک دینی قرار داشته است