Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ژاپن اعلام کرد، گروهی متشکل از ۱۰ کشتی نیروی دریایی از چین و روسیه از تنگه‌ای که جزیره اصلی ژاپن را از جزیره شمالی هوکایدو جدا می‌کند، گذر کردند و افزود که این فعالیت‌ها را تحت نظر دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اولین بار بود که ژاپن عبور کشتی‌های دریایی چین و روسیه از تنگه "تسوگارو" که دریای ژاپن را از اقیانوس آرام جدا می‌کند، تایید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه این تنگه جزو آب‌های بین‌المللی به حساب می‌آید، اما روابط چین و ژاپن مدت زیادی است که تحت تاثیر ادعاهای متناقض دو کشور بر سر مالکیت تعدادی جزیره کوچک در دریای چین شرقی قرار گرفته است؛ توکیو با مسکو نیز اختلاف ارضی دارد.

یوشیهیکو ایسکوزاکی، معاون دبیر کابینه ژاپن، امروز (سه ‌شنبه) در کنفرانس‌ مطبوعاتی خود گفت: دولت (ژاپن) فعالیت‌های اینچنینی شناورهای دریایی چین و روسیه در ژاپن را با توجه زیادی زیر نظر دارد. ما از تمام توان خود برای نظارت بر آب‌ها و آسمان کشور خود  استفاده می‌کنیم.

سخنگوی وزارت دفاع ژاپن گفت عبور این کشتی‌ها حریم آب‌های سرزمینی ژاپن یا قوانین بین‌المللی را نقض نکرده است.

روسیه و چین در راستای همکاری‌های دریایی خود، از ۱۱ تا ۱۴ اکتبر مانوری نظامی در دریای ژاپن برگزار کردند که شامل کشتی‌های جنگی و کشتی‌های پشتیبانی "ناوگان اقیانوس آرام" روسیه بود. چین و روسیه از چند سال گذشته که روابطشان با غربی‌ها شکرآب شده است، روابط نظامی و دیپلماتیک نزدیکتری با یکدیگر برقرار کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین روسيه ژاپن چین و روسیه کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رستمی به نقره بسنده کرد

نماینده کشورمان در وزن ۷۲ کیلوگرم مقابل کشتی‌گیر ژاپن مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین روز از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا به میزبانی قرقیزستان در شهر بیشکک امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در حال برگزاری است.

در وزن ۷۲ کیلوگرم که ۱۱ نفر شرکت داشتند، محمدرضا رستمی در دیدار فینال به مصاف شینگو هارادا از ژاپن رفت که با شکست ۹ بر ۵ مدال نقره را کسب کرد.

رستمی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل جی لنگ از چین روی تشک رفت که با نتیجه پنج بر سه به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در نیمه‌نهایی با ساتایف از قزاقستان سرشاخ شد و با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد تا مقتدرانه راهی فینال شود.

کد خبر 745229

دیگر خبرها

  • یک زن از خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هندوستان تحویل شد
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم
  • عبور دستاوردها و تجهیزات نیروی زمینی ارتش
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ
  • ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می گردد
  • ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می‌گردد
  • رستمی به نقره بسنده کرد