Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@09:20:55 GMT

فرصت دو هفته ای بازار ارز به مذاکرات

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۱۶۱۴

فرصت دو هفته ای بازار ارز به مذاکرات

ایران اکونومیست- تحلیل گران بازار ارز پیش بینی می کنند ، در صورتی که اخبار خاصی از مذاکرات هسته ای تا انتهای اکتبر( هفته اول آبان) منتشر نشود، دشوار است که قیمت دلار بتواند در کانال 27 هزار تومانی به نوسانات خود ادامه دهد.

دیروز بعدازظهر خبری در بازار ارز منتشر شد که تحرک خریداران را بالا برد. اسکناس آمریکایی که در وقت عادی بازار در روز گذشته نوسان خاصی نداشت و در محدوده 27 هزار و 200 تومان درجا می زد، با اعلام عدم برگزاری مذاکره بین ایران و اتحادیه اروپا در روز پنج شنبه در مسیر افزایشی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد روز پنجشنبه در بروکسل با ایران درباره از سرگیری مذاکرات درباره برجام گفت‌وگویی برگزار نخواهند کرد.

 

 

پس از این خبر، معامله گران خیلی زود توانستند قیمت دلار را به بالای محدوده 27 هزار و300 تومان ببرند. با این حال، این روند پایدار نبود و برخی بازیگران ارزی در موقعیت فروش قرار گرفتند.

معامله گران تصور می کنند که بازارساز ممکن است در روز سه شنبه میزان عرضه ارز خود را افزایش دهد. به همین دلیل، در خرید ارز کمی محتاط تر شدند. به عبارت دیگر می توان گفت که خبر عدم برگزاری مذاکره بین ایران و اتحادیه اروپا موجب شد که کاهشی ها از بازار با قدرت خارج شوند، ولی این خبر نتوانست افزایش پایداری را ایجاد کند.

 

البته تحلیل گران باور دارند، در صورتی که اخبار خاصی از مذاکرات هسته ای تا انتهای اکتبر( هفته اول آبان) منتشر نشود، دشوار است که قیمت دلار بتواند در همین کانال 27 هزار تومانی به نوسانات خود ادامه دهد. در واقع قیمت دلار یک فرصت در حدود دو هفته ای به مذاکرات داده است تا بر اساس آن تعیین جهت کند.

در شرایط کنونی به نظر می رسد که دامنه نوسانی بازار محدودتر شده است و بازه 27 هزار و 100 تا 27 هزار و 500 تومان بیشتر مورد توجه معامله گران قرار گرفته است. در 2 روز گذشته نیز قیمت توان عبور از محدوده 27 هزار و 300 تومان را از خود نشان نداده است، هر چند که کاهشی ها نیز موفق به شکست محدوده 27 هزار و 100 تومان نشدند.

اقتصادنیوز

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: محدوده 27 هزار قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟

احمد اشتیاقی کارشناس بورس و اوراق بهادار درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص رشد دو روز اخیر بازار سرمایه گفت: رشد بازار در اثر عملکرد توامان چند عامل بود. به هر جهت در هفته‌های گذشته کاهش شدیدی داشتیم و پس از فروکش کردن تنش‌ها در خاورمیانه و کاهش احتمال درگیری مستقیم ایران و رژیم صهیونیستی بازار به نوعی در حال اصلاح خود است.

وی ادامه داد: در شرایطی که فضای غبار آلود سیاسی برطرف شده و به نظر می‌رسد که شرایط روبه آرامش می‌رود، بازار خودش را در معاملات چند روز گذشته نشان داد. علاوه بر این قیمت کامودیتی‌ها (کالا‌هایی که به صورت خام و اولیه تولید می‌شوند) روند رو به رو رشدی داشت.

اشتیاقی تاکید کرد: رقابت روز چهارشنبه هفته گذشته در بورس کالا بر سر محصولات فولاد مبارکه بر پایه دلار آزاد ۶۲ هزار استوار بود که این خود نشانه‌ای است که بازار نظر بر سود آوری از محل رشد قیمتی کامودیتی‌ها دارد. اخبار غیر رسمی نیز تصریح می‌کنند که بانک مرکزی از روند تثبیت قیمت ارزی در حال عقب نشینی است و به احتمال زیاد قیمت دلار نیمایی تا ۵۰ هزار تومان اصلاح می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بازار از مجموعه این عوامل استقبال کرده و طی دو روز گذشته روند مثبتی در رشد شاخص بازار سرمایه شکل گرفت. روند رشد در امروز به دلیل کمبود نقدینگی متوقف شد و از همین رو می‌توان به این نتیجه رسید که انتشار اخبار جدید بورس روز‌های آرامی را داشته باشد.

اشتیاقی گفت: تثبیت شرایط سیاسی و همچنین رشد قیمت دلار نیمایی در سامانه مبادله طلا و ارز می‌تواند بازار سرمایه را به تدریج در شرایط صعودی قرار دهد. شایان ذکر است که به تدریج گزارش‌های ۱۲ ماهه شرکت‌ها نیز منتشر می‌شود و اگر‌«ای پی اس» در عدد خوبی باشد، روند رشد ادامه خواهد داشت.

تا آخر هفته بازار چگونه خواهد بود

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با توجه به اینکه قیمت آخرین معاملات روز گذشته کمتر از قیمت پایه سهام‌ها بود امروز بازار سهام به سوی ثبات و یا اندکی کاهشی قدم بردارد. همچنین پیش بینی می‌شود که این روند تا پایان هفته ادامه خواهد یافت. شایان ذکر است که مسیر رشد بازار به تداوم آرامش در فضای سیاسی و همچنین رشد قیمت دلار نیمایی باز می‌گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • پژو پارس، ۱۵۰میلیون تومان گران شد/ وزیر صمت واکنش نشان داد
  • بازنشستگان و تجربه سرمایه‌گذاری موفق در هم‌ساز
  • طلا و سکه در میانه روز رنگ عوض کرد؛ قیمت جدید طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت
  • تداوم کاهش نرخ ارز و طلا با اقدامات بانک مرکزی