Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@19:40:40 GMT

واکنش یک نماینده مجلس به گرانی تخم مرغ

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۱۶۷۶

واکنش یک نماینده مجلس به گرانی تخم مرغ

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، علی بابایی کارنامی نماینده مجلس یازدهم، درباره افزایش روزافزون قیمت مرغ و تخم مرغ اظهار کرد: دولت در مرحله انتقال است و خیلی نمی‌توان مسائل را گردن این دولت انداخت؛ حتی متوجه دولت پیشین نیز نمی‌توان دانست؛ چرا که یک سال آخر هر دولت و شش ماه شروع دولت جدید مملکت تعطیل است و عملا ۱۶ ماه باید تابع باشیم که کشور تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از اینکه ۶ ماه از دولت جدید گذشت باید قضاوت کنیم. 

وی با بیان اینکه اما نکته‌ای که امروز شاهد هستیم این است که مردم با تورم و مشکلات زیادی روبرو هستند، گفت: البته این مشکلات فقط در حوزه مرغ و تخم مرغ نیست بلکه شامل خیلی از کالاهای اساسی می‌شود؛ هم مجلس و هم دولت در این زمینه وظیفه دارند. البته تیم اقتصادی دولت بیشتر و مجلس نقش نظارتی دارد و باید به دولت فشار بیاورد که ما نیز این کار را می‌کنیم. 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در جلسات علنی و غیرعلنی که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم نگرانی‌هایی که مجلس از طرف مردم دارد را به استحضار دولت رساندیم و بنا شد که دولت سریع تیم اقتصادی خود را فعال کرده و پیگیر باشند؛ به ویژه با اولویت تثبیت قیمت در تامین کالاهای اساسی که باید خیلی جدی‌تر آن را مدیریت کنند تا شاهد این باشیم که فشار به مردم کمتر شود. این حق مردم نیست که در هر دولت به یک شکل به آن‌ها فشار بیاید و وظیفه دولت است که سریعاً در این حوزه تدابیری اتخاذ کند. 

وی درباره اینکه آیا وزارت جهاد سازندگی احیا می‌شود، اظهار داشت: وزارت جهاد سازندگی نیست بلکه ماموریت جهاد سازندگی سابق است؛ برنامه‌ریزی شده تا در وزارت جهاد کشاورزی یک سازمان ایجاد شود تا بتوانیم دغدغه‌ها و مشکلات امروز مردم به ویژه در روستاها را پیگیری کنیم. ما بخش سازندگی را تبدیل به شعار کرده‌ایم؛ همه دولت‌ها شعار محرومیت‌زدایی، توجه به روستا، اقتصاد روستا، کارآفرینی، جلوگیری از مهاجرت و غیره را می‌دهند، اما هیچکدام از دولت‌ها برنامه ندارند. 

بابایی کارنامی تصریح کرد: برنامه را نیز باید از سازمان برنامه محور خواست که سازمان برنامه محوری وجود ندارد چرا که جهاد کشاورزی فقط در حوزه کشاورزی فعال است که در آن هم موفق نبوده است و اصلاً نمی‌دانند که چه کاری باید انجام دهند و آنقدر سرش شلوغ است که نمی‌داند چه کاری می‌کنند. مجلس به دنبال این است که با احیای این تفکر بتواند حلقه‌ها و گروه‌های خودجوش مردمی و همچنین سمن‌ها، تفکرات حمایتی مومنانه، حرکات مردم و خیرین را در قالب یک ترکیب جهادی مردم محور در روستاها و مناطق محروم ساماندهی کند تا راه مردم و انقلاب تحقق پیدا کند.

کد خبر 632924 برچسب‌ها قیمت - تنظیم بازار گرانی مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قیمت تنظیم بازار گرانی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش محمد فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی

محمد فاضلی، جامعه شناس در توییتی در خصوص اظهارنظر اخیر جواد کریمی قدوسی نماینده مجلس نوشت: مملکت نظم و نسق دولت مدرنی ندارد که تناسب اختیار و مسئولیت، و پاسخ‌گویی در برابر سخن و عمل برقرار باشد. کسانی درباره راهبرد‌های سیاست خارجی و نظامی خبر - غلط یا درست- می‌دهند که نه اختیار دارند نه مسئولیتش را می‌پذیرند. عقوبت هم نمی‌شوند. بی‌دولتی راهبرد است، عوارض فشل بودن یا چه؟   کریمی قدوسی نماینده اصولگرای فعلی مجلس که از رسیدن به مجلس دوازدهم بازمانده است دیروز در توییتی تلویحا مدعی فاصله یک هفته‌ای ایران با آزمایش اتمی شد.   کریمی قدوسی نماینده مشهد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.   جواد کریمی قدوسی، عضو جبهه پایداری چندی پیش نیز قبل از عملیات ایران علیه اسرائیل با انتشار پستی در توئیتر نوشته بود: بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی در ساعت آینده این شرور خواهد فهمید که من بعد در هر کجای دنیا دست به ترور شخصیت‌های جبهه مقاومت بزند باز با سجیل و خیبرشکن و شهاب ایرانی تنبیه خواهد شد.   کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کریمی قدوسی : در صورت صدور اذن ، تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله است

دیگر خبرها

  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • واکنش محمد فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • قالیباف: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می‌کنند
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می کنند / با ۴۰۰ محافظ به این شهر و آن شهر می روند بعد می گویند به میان مردم رفتیم