Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@14:15:31 GMT

بدنبال اصلاح قیمت‌گذاری در زنجیره خودرو هستیم

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۱۷۱۹

بدنبال اصلاح قیمت‌گذاری در زنجیره خودرو هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صادقی نیارکی امروز در پنجمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، اظهار کرد: در سال ۹۹، ۸.۱ درصد رشد صنعتی در کشور داشتیم. بر اساس آمار مرکز آمار ایران در سه ماه ابتدایی امسال رشد صنعتی ۵.۵ درصد و بر اساس آمار بانک مرکزی ۶.۱ درصد بوده است.

معاون امور صنایع وزیر صمت افزود: صدور پروانه بهره برداری در شش ماه ابتدایی امسال رشد ۲ درصدی و اشتغال ناشی از آن‌ها رشد ۲۰ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۷۷ هزار نفر در بخش صنعت شاغل شدند.

وی ادامه داد: در بخش صادرات و واردات نیز رشد قابل توجهی داشتیم. همچنین واردات در کالاهای اساسی و مواد اولیه افزایش یافت.

صادقی نیارکی گفت: طی ۶ ماه نخست امسال تولید خودرو ۳‌.۴ درصد، تولید اتوبوس ۱۰ درصد و تولید کامیون کشنده و کامیونت ۶۶ درصد رشد داشت اما تولید وانت ۱۳ درصد کاهش یافت.

وی افزود: در پروژه نهضت ساخت داخل در سال ۹۹ سهم هر استان از ۲۱۱ اقلام گلوگاهی مشخص شد و برنامه نیز ۳.۵ میلیارد دلار بود که ۲ میلیارد دلار آن تأیید شد؛ یعنی در این بخش حدود ۷۰ درصد عملکرد داشتیم.

معاون وزیر صمت گفت: برنامه نهضت ساخت داخل برای امسال ۳.۴ میلیارد دلار است که برنامه شش ماه نخست ۲.۲ میلیارد دلار بود.

وی اظهار کرد: برنامه وزارتخانه و سازمان گسترش برای افق ۱۴۰۴ تولید سه میلیون دستگاه خودرو بود که از این میزان ۳۰ درصد سهم صادرات می‌شد. با این حال مشکلات ساختاری صنعت خودرو و مشکلات پیرامونی این صنعت آیا اجازه دستیابی به این هدف را می‌دهد؟

صادقی نیارکی با بیان اینکه در صنعت قطعه‌سازی باید سرمایه گذاری صورت گیرد، گفت: از بنگاهی که زیان‌دیده چطور توقع اصلاح ساختار، توسعه صادرات رقابت و سرمایه گذاری داریم؟ اقتصاد صنعت خودرو باید اصلاح شود که مهم‌ترین بخشِ پروژه‌های مربوط به خودرو است.

معاون وزیر صمت افزود: پروژه اول وزیر صمت اصلاح قیمت گذاری در زنجیره خودروسازی است؛ همچنین مکانیزم زنجیره ارزش در صنعت خودروسازی اصلاح خواهد شد.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار مدیریتی، نوسازی ناوگان تجاری، بهبود وضعیت صادرات و … هم جزو پروژه‌های وزیر صمت است.

صادقی نیارکی گفت: در بخش ناوگان تجاری نیاز زیادی به اصلاح و بهبود فرایندها داریم چراکه ناوگان فرسوده هم شده‌اند.

وی افزود: در مورد مشوق‌ها مثل مالیات و تسهیلات ارزان قیمت نیز نیاز به قانون داریم.

صادقی نیارکی گفت: تسهیلات با سود ۱۸ درصد در تورم کنونی خیلی غیرطبیعی نیست ولی برای همکاری در ارائه تسهیلات با سود کمتر آمادگی داریم.

وی تاکید کرد: باید خودرویی داشته باشیم که در خارج بتوانیم بفروشیم؛ بنابراین تکلیف گیربکس اتوماتیک و مصرف سوخت و غیره باید مشخص شود.

کد خبر 5331149 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت خودرو صنعت خودروسازی قیمت گذاری دستوری قیمت دلار سازمان بورس و اوراق بهادار گمرک ایران سید احسان خاندوزی شاخص کل بورس قیمت جهانی نفت رمز ارز قیمت جهانی طلا قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی وزارت نیرو بازار سرمایه سازمان امور مالیاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی صادقی نیارکی میلیارد دلار صنعت خودرو وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است

معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: منشاء اصلی ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی در این صنعت بوده که با اصلاح فرآیندهای مالی، جریان نقدینگی در صنعت برق رشد محسوس داشته و چالش‌های موجود در تولید و مصرف برطرف خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، حمیدرضا باقری امروز در نشست «فرآیند اصلاح ساز و کارهای مالی صنعت برق» در مشهد به تبیین چالش خریدهای شرکت‌های توزیع برق از بازار عمده فروشی و همچنین وضعیت بدهکاری شرکت‌های توزیع و مطالبات نیروگاه‌ها پرداخت.

وی بیان کرد: با اصلاح فرآیند ساز و کارهای مالی در صنعت برق و با توجه به اصلاح نرخ ترانزیت توزیع و انتقال، درصدی از وصول مطالبات قبوض برق به حساب جاری شرکت‌های توزیع واریز می شود تا هزینه‌های جاری آنها را پوشش دهد.

معاون بازار برق ایران ادامه داد: بقیه وصول مطالبات از قبوض، بعد از پرداخت حقوق و عوارض دولتی و مالیات بر ارزش افزوده به حساب‌های وکالتی آنها جهت خرید برق واریز می شود تا برق مورد نیاز مشترکین در درجه اول از بورس انرژی خریداری شود، در غیر این صورت باید با قیمت‌های بازار برق از مدیریت شبکه خرید کرده و به طور هفتگی مطالبات نیروگاه‌ها تسویه شود.

وی گفت: امسال مشترکین صنعتی2 درصد و مشترکین اداری نیز بایستی دستکم پنج درصد از انرژی مورد نیاز خود را از تابلوی سبز بورس انرژی خریداری کنند، در غیر این صورت باید نسبت به احداث سامانه خورشیدی اقدام کنند.

باقری بیان کرد: در صورت عدم خرید انرژی از بورس یا عدم تامین برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر، هزینه‌های خرید انرژی با توجه به نرخ تابلو سبز در صورت حساب ایشان منظور خواهد شد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • یارانه باید به دست مصرف کننده نهایی برسد
  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • پنج تصویر فراموش‌نشدنی از بازار خودرو در سال ۱۴۰۲
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • ایجاد فضای رقابتی و تنظیم‌گری در صنعت خودرو با تسهیل در واردات