Web Analytics Made Easy - Statcounter

داده‌های چین نشان داد رشد اقتصادی کُند شده و تولید کارخانه‌های ایالات متحده آمریکا در ماه سپتامبر کاهش یافته بنابراین قیمت نفت هم کاهش یافت.

به گزارش رویترز، قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۵ و ۳ دقیقه امروز (سه‌شنبه، ۲۷ مهرماه) با ۴۳ سنت کاهش به ۸۳ دلار و ۹۰ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۳۳ سنت کاهش به ۸۲ دلار و ۱۱ سنت برای هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز دوشنبه (۲۶ مهرماه)، ۸۴ دلار و ۳۳ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۸۲ دلار و ۴۴ سنت بود.

قیمت نفت امروز کاهش یافت و قیمت شاخص نفت خام برنت برای دومین روز پیاپی افت کرد، زیرا داده‌های چین نشان داد رشد اقتصادی کُند شده و تولید کارخانه‌های ایالات متحده آمریکا در ماه سپتامبر کاهش یافته است. این مسئله نگرانی‌های جدیدی را درباره تقاضای نفت در پی بهبود ناقص از همه‌گیری ویروس کرونا ایجاد کرد.

تحلیلگران کالای مؤسسه سیتی ریسرچ پیش‌بینی خود درباره قیمت نفت خام برنت برای بقیه سال ۲۰۲۱ را به ۸۵ دلار برای هر بشکه ارتقا دادند. این رقم در پیش‌بینی قبلی ۷۴ دلار برای هر بشکه بود. این تحلیلگران در یادداشتی اعلام کردند زمستانی سرد می‌تواند قیمت انرژی را حتی بیش از این افزایش دهد.

برچسب هاقیمت نفت نفت برنت وست تگزاس اینترمیدیت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: قیمت نفت نفت برنت وست تگزاس اینترمیدیت آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو نفت خام برنت قیمت شاخص قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا ارزان‌تر شد

به گزارش قدس آنلاین، بررسی آخرین معاملات صورت گرفته تا لحظه انتشار این گزارش سکه و طلا در بازار و مقایسه آن با روز گذشته (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) نشان می‌دهد که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت اخیر انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا با کاهش قیمت روبرو شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار از بازار سکه و طلا تا این لحظه، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات امروز (سه‌شنبه) به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

سکه‌های تمام طرح قدیم نیز با ۵۰۰  هزار تومان کاهش به کانال ۳۹ میلیون تومان بازگشت و ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.

در قطعات کوچکتر سکه، نیم سکه نسبت به روز گذشته، ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده‌اند. به‌ترتیب نیم سکه ۲۵ میلیون تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت قیمت شده است.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در حال حاضر در بازار به شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

کاهش قیمت در بازار داخل در حالی اتفاق افتاده که بر خلف روال هفته‌های گذشته که اونس جهانی سیر صعودی تندی به خود گرفته بود، اکنون از مسیر افزایش دور زده و پا در مسیر کاهش گذاشته است؛ در حالیکه روز دوشنبه هر اونس طلا ۲۳۴۶ دلار بود امروز با ۴۰ دلار کاهش به  ۲۳۰۶ دلار رسیده است.

براین اساس هر مثقال طلای آب شده نیز با ۳۹۰ هزار تومان کاهش بها نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان در بازار امروز قیمت داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹۰ هزار تومان کاهش سه میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

گفتنی است؛ مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • قیمت نفت افزایش یافت
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳