Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سنندج از برگزاری دومین جشنواره موسیقی خانقاهی به مناسبت ماه ربیع الاول و هفته وحدت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ سرکه وت نجفی رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سنندج ضمن تبریک ماه ربیع الاول میلاد پیامبر اکرم (ص) و فرا رسیدن هفته وحدت گفت: کردستان مهد هنرمندان در حوزه موسیقی خانقاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نجفی بیان کرد: با توجه به اینکه موسیقی خانقاهی در سنندج دارای ریشه کهن، تاریخی و هویتی است و این مهم در پیوستن سنندج به شبکه شهر‌های خلاق یونسکو بسیار تاثیرگذار بوده این رویداد فرهنگی و هنری به عنوان یکی از اهداف شهر خلاق موسیقی و با لوگو و نشان یونسکو اعتبار جهانی خواهد داشت.

او یادآور شد:سال گذشته نیز اولین جشنواره موسیقی خانقاهی با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سنندج از برگزاری دومین جشنواره موسیقی خانقاهی به مناسبت ماه ربیع الاول و هفته وحدت خبر داد و عنوان کرد: این جشنواره به صورت غیررقابتی و با توجه به شرایط کرونایی بدون حضور عمومی برگزار خواهد شد.

نجفی اعلام کرد: از آنجاییکه جشنواره به صورت گروهی در گروه‌های ۵ نفره تحت محوریت "مولودی خوانی" برگزار می‌شود از تمامی گروه‌های علاقمند به حضور در جشنواره دعوت می‌شود جهت ثبت نام برای حضور در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر با دو شماره ۰۸۷۳۳۲۴۱۵۷۰ یا ۰۹۱۸۹۸۲۰۴۶۰ تماس حاصل فرمایند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان جشنواره موسیقی خانقاهی ماه ربیع الاول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواننده جوانی که در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرد اما حالا...

به گزارش همشهری آنلاین، سال ۱۳۹۶ اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه به رکورد برگزاری ۲۳۹ کنسرت رسیده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت و حتی تهیه کنندگان حامد همایون نام آن را سونامی حامد همایون گذاشته بودند. این سونامی اما ادامه دار نبود تا در نهایت این خواننده را در خود غرق کند؛ تنها چند سال پس از این رکوردشکنی، حامد همایون به گونه‌ای از بازار موسیقی پاپ ایران کنار رفت، که گویی هرگز نبوده است...

پس! رکورددار برگزاری کنسرت بودن در موسیقی پاپ ایران اتفاق چندان میمون و مبارکی نمی‌تواند باشد؛ ‌ کسی مانند حامد همایون روزی به این مرتبه رسید، اما خیلی زود هم از داستان موسیقی پاپ کنار رفت. حالا عنوانِ رکورددار برگزاری کنسرت در سال گذشته موسیقی پاپ ایران به علی یاسینی رسیده است.

علی یاسینی خواننده‌ای نوظهور در موسیقی پاپ ایران به شمار می‌رود. او در سال ۱۴۰۲ اجراهای متعددی را تهران و شهرستان‌ها روی صحنه برد و البته در چند کشور خارجی هم کنسرت برگزار کرد. یاسینی در سال ۱۴۰۲ و طی ۹۱ شب ۱۷۸ سانس کنسرت در تهران برگزار کرد. این رکورد در میان خوانندگان موسیقی پاپ دست نیافتنی بود و می‌توان یاسینی را از این نظر پرفروش‌ترین خواننده سال گذشته معرفی کرد.

البته که او علاوه بر تهران، کنسرت‌هایی را هم در شهرستان‌ها برگزار کرده که گویا شمارِ کنسرت‌های او در سال گذشته در مجموع به ۲۳۸ سانس می‌رسد.

کنسرت‌های یاسینی در سال گذشته یک روایت جالب هم دارد؛ یاسینی در اصفهان اجرایی داشته که گویا مجوز بلیت فروشی ساعت ۱۲ ظهر صادر شده، سایت فروش بلیت ساعت ۱۴ باز شده و این کنسرت در همان روز و در ساعت ۱۸ با بلیت‌های فروخته شده و با حضور مخاطبان برگزار شده است.

البته که تجربه‌های سال‌های نه چندان دور در موسیقی پاپ ایران، ثابت می‌کند که این رکوردها به هیچ وجه تضمینی برای تکرارِ و در صدر ماندن نیست. یادمان نرود که خواننده‌ای مانند حامد همایون در سال‌های اوجِ فعالیتش، در یک سال رکورد برگزاری کنسرت در جهان را جابه‌جا کرد؛ اما آیا ماندگار ماند!؟ حامد همایون اکنون سال‌هاست که در موسیقی پاپ ایران کنار رفته و فراموش شده است. او از جمله‌ی ده‌ها خواننده‌ی تاریخ مصرف داری بود که در سال‌های اخیر وارد عرصه موسیقی پاپ ایران شده و خیلی زود هم فراموش شده‌اند.

حالا علی یاسینی هم در جایگاهی شبیه به حامد همایون قرار دارد. کسی که سال گذشته رکورددار برگزاری کنسرت بوده، آیا در سال جدید هم می‌تواند آن موفقیت‌ها را تکرار کند.

ماندگاری هر خواننده به عوامل بسیاری بستگی دارد؛ سواد، تخصص، به روز بودن، فعالیت اصولی و براساس استانداردها و... خوانندگانی که آمدند و زود رفتند، حتما ویژگی‌هایی در کارشان بوده، اما عمقی نداشته‌اند که موفقیت‌شان ادامه‌دار باشد. درست برعکس این خوانندگان زودگذر و تاریخ مصرف‌دار، هستند خوانندگانی که چند دهه است در موسیقی پاپ ایران فعالیت می‌کنند و این فعالیت همیشه در اوج بوده است. آنها همیشه توانسته‌اند خود را در صدر نگه دارند. کسانی مانند محسن یگانه و رضا صادقی از این جمله خوانندگانِ ماندگار هستند. کسی مانند چاوشی هم با اینکه کنسرت برگزار نمی‌کند، اما همچنان و پس از دو دهه فعالیت در عرصه موسیقی، آثارش در صدرِ پُرمخاطبان قرار دارند.

به هر روی باید صبر کرد و دید که آیا یاسینی به سرنوشت کسانی مانند حامد همایون دچار می‌شود یا در مسیرِ کسانی مانند محسن یگانه و رضا صادقی قرار می‌گیرد.

با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

کد خبر 844213 منبع: تسنیم برچسب‌ها كنسرت موسيقى خبر مهم موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا

دیگر خبرها

  • تمدید فرصت دلبری بیمه‌های زندگی بیمه تعاون
  • دورهمی هنرمندان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی + فیلم
  • برگزاری جشنواره فرهنگی رود و ریل در استان لرستان
  • دف‌نواز سنندجی: مسئولان حمایت از دف‌نوازی را دریغ نکنند
  • محدودیت های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می شود
  • برگزاری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد فرهنگی - ورزشی آذربایجان شرقی ۲۸ اردیبهشت در کلیبر
  • ‌دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در دومین رویداد ملی الف‌تا
  • دومین هیات صلح استان کردستان در پاسگاه‌های انتظامی راه‌اندازی شد
  • اعلام فراخوان طراحی پوستر با موضوع «روز سنه»
  • خواننده جوانی که در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرد اما حالا...