Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سراجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح کشوری سواد حرکتی برای ارتقای مهارت های بنیادی و حرکتی دانش آموزان با آغاز هفته تربیت بدنی در استان گیلان به اجرا درآمد.

وی افزود: اجرای بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان ابتدایی که در سال تحصیلی ۱۴۰۱ _ ۱۴۰۰در واقع  زیربنای جامعه‌ فعال، گذر از بی تحرکی به سبک زندگی فعال و ارتقای مهارت‌های روانی، انگیزشی و اعتماد به نفس در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سراجی گفت: با توجه به زندگی آپارتمان نشینی، کمبود فضای ورزشی و بی‌ تحرکی مهارت‌های پایه ای کودکان به درستی شکل نمی‌گیرد به همین منظور معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید برای ارتقای مهارت‌ های بنیادی و پایه ای دانش آموزان دختر و پسر طرح سواد حرکتی را به اجرا درآورد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان مرحله اول احرای طرح سواد حرکتی را  از ۲۶ مهر تا  ۱۵ آبان همزمان در مدارس سراسر استان عنوان و اضافه کرد: مرحله دوم مرحله مداخله‌ای از ۱۵ آبان تا ۳۰بهمن و مرحله پایانی اول تا ۱۵ اسفند است.

وی اظهار داشت: در اجرای طرح سواد حرکتی دانش آموزان به دنبال ارتقاء سواد به معنی تغییر مثبت به سمت تحرک جسمانی و بدنی دانش آموزان از پایه ابتدایی هستیم که در اجرای آن میزان توان حرکتی دانش آموزان با آیتم های مختلف سنجیده می شود.

سراجی یادآور شد: در اجرای این طرح پس از سنجش تعیین سطح حرکتی دانش آموزان، مربیان تربیت بدنی واحدهای آموزشی درباره نحوه ارتقاء وضعیت جسمانی، بدنی و ورزشی دانش آموزان به والدین آنها مشاوره های لازم ارایه می دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان  با اشاره به برگزاری های برنامه های مختلف به مناسبت هفته تربیت گفت: برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف از جمله دارت، تنیس روی میز، طناب کشی، دو و میدانی، فوتسال، حضور همکاران تربیت بدنی در مزار شهدا و تجلیل از معلمان برتر حوزه تربیت بدنی از جمله این برنامه ها است.

هفته تربیت بدنی از بیست و ششم مهرماه آغاز شده است. استان گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارای افزون بر ۳۶۰ هزار دانش آموز است.

برچسب‌ها رشت مدارس گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت مدارس گیلان رشت مدارس گیلان تربیت بدنی دانش آموزان سواد حرکتی طرح سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان های دانش آموزان، از سوی مرکز بهداشت شهدای والفجر، وارنیش فلورایدتراپی برای دانش آموزان در مدارس ابتدایی زیر پوشش این مرکز اجرایی شده است.
مسوول واحد دهان و دندان این مرکز گفت: عملیات فلوراید تراپی سال هاست که با هدف جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان در مدارس انجام می شود؛ به طور کلی فلوراید ماده ای بسیار مفید در پوسیدگی های دندان، به ویژه برای سطوح صاف است.
دکتر سید امیررضا دستغیب افزود: طرح فلورایدتراپی به صورت رایگان از سوی دندانپزشکان بهداشت کاران، بهورزان و مراقبان سلامت با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس ابتدایی زیر پوشش این مرکز در حال انجام است.
او اضافه کرد: این طرح برای  ۹۵ هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی تا پایان اردیبهشت اجرا می شود.

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • لزوم تربیت دانش آموز آینده ساز مبتنی بر ساحت‌های سند تحول بنیادین