Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، بسیاری از مردم ممکن است ندانند که در معرض خطر ابتلا به سرطان خطرناک ریه هستند، زیرا علائم آن در مراحل اولیه بسیار اندک است. این بدان معناست که سرطان ریه معمولا قبل از اینکه بیمار علائم واضحی را مشاهده کند، به سطح پیشرفته‌ای رسیده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علائم سرطان ریه اغلب شامل سرفه شدید، درد قفسه سینه و حتی سردرد است. اما توجه به یک علامت گویا در راه رفتن شما نیز می‌تواند منادی خطر ابتلا به سرطان ریه باشد.

به گزارش وب سایت پزشکی WebMD، برخی از بیماران ممکن است برای حفظ تعادل خود مشکل داشته باشند. این علامت ناشی از نوعی سرطان ریه است که بر سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد.

سیستم عصبی مسئول حرکت ماهیچه‌هاست، به همین دلیل ممکن است به راحتی تعادل خود را از دست داده یا احساس ناپایداری کنید. این وب سایت بهداشتی اضافه کرد که مشکلات تعادلی می‌تواند با سرگیجه بی دلیل همراه باشد.

WebMD توضیح داد: در مراحل اولیه بیماری، هیچ علامتی از سرطان ریه وجود ندارد که بتوانید آن را مشاهده یا احساس کنید. سرطان ریه سلول کوچک ممکن است به سیستم ایمنی بدن حمله به سیستم عصبی را توصیه کند، که به نوبه خود ممکن است بر عملکرد ماهیچه‌ها تأثیر بگذارد؛ و می‌تواند وقتی نشسته ایدبرخاستن سخت باشد، یا ممکن است احساس ناپایداری کنید. 

این وب سایت بهداشتی فاش کرد: در صورت شلوغ شدن تومور در بالای ریه راست، ممکن است به دلیل کم خونی یا پشتیبان گیری در ورید اجوف فوقانی، ورید بزرگی که خون را از سر شما به قلب شما منتقل می‌کند، سرگیجه بگیرید.

اما فقط به این دلیل که مشکلات تعادلی دارید، لزوما به این معنا نیست که شما سرطان ریه دارید. این می‌تواند به سادگی در اثر بیماری حرکت، سردرد‌های میگرنی یا آسیب به سر ایجاد شود.

اگر به طور ناگهانی تعادل خود را از دست بدهید، احتمالاً نشانه آسیب عصبی در پا‌ها یا مشکلات بینایی است؛ بنابراین، اگر نگران مشکلات تعادلی خود هستید، لازم است با پزشک مشورت کنید.

سرفه شایع‌ترین علامت سرطان ریه است، اما همچنین می‌تواند باعث تنگی نفس، درد قفسه سینه و تغییرات جزئی در صدا شود.

بیشتر بخوانید

 نشانه عجیب سرطان ریه که باید از آنها آگاه باشید سرطان ریه فقط مخصوص سیگاری‌ها نیست

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرطان ریه علائم سرطان ریه راه رفتن نداشتن تعادل سرطان ریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌ای برای اتحاد درونی بازیکنان سپاهان (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، سپاهان در حالی به مصاف ذوب آهن رفت که عدم کسب نتیجه در 3 بازی سال جدید حسابی مورایس و شاگردانش را تحت فشار قرار داده و به همین دلیل هواداران حسابی از نتایج کسب شده شاکی هستند.
در این بین شایعاتی در فضای مجازی درباره ارتباط نه چندان خوب ستاره‌های تیم هم مطرح می‌شود که حالا محمد دانشگر بازیکن مصدوم طلایی‌پوشان که در مصاف با صنعت نفت آبادان مصدوم شد و فصل برای او از دست رفت، با اقدام خود به این موضوع واکنش نشان داده است.
دانشگر به صورت کاملا آگاهانه با انتشار یک رشته استوری تمامی هم تیمی هایش را منشن کرده و با درج تصویری از آنها بابت پیروزی برابر ذوب آهن در دربی تشکر کرده است.

نکته قابل توجه درباره دانشگر اینکه با وجود مصدومیت شدیدی که گریبان او را گرفته، این مدافع در تمامی تمرینات تیم پس از بازگشت از آبادان حاضر بوده و در دربی اصفهان نیز با دست بانداژ شده در ورزشگاه حاضر شد و به هم تیمی هایش برای کسب پیروزی و بازگشت به لیگ روحیه داد.

سپاهان پس از پیروزی در دربی اصفهان حالا در 8 امتیازی صدر جدول قرار دارد و با روحیه بالاتری به ادامه مسابقات و 7 بازی باقی مانده نگاه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • نشانه‌ای برای اتحاد درونی بازیکنان سپاهان (عکس)
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند + فیلم
  • هواداران سپاهان به نشانه اعتراض خیلی‌زود ورزشگاه نقش‌جهان را ترک کردند + فیلم
  • علت سنگ کیسه صفرا چیست؟ + علائم
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است
  • علائم و عوارض بیماری کاوازاکی (فیلم)
  • تقدیر از استادکاران و مرمتگران/آسیب شناسی نشانه ضعف نیست