Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا و بنا به اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، شمار مبتلایان روزانه کرونا در این استان نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در ۴۰ روز پیش ۱۵۹ نفر کاهش را نشان می‌دهد ولی روند بستری در چند روز اخیر ثابت مانده است.

بنا به اعلام این مرجع، در ادامه روند نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل، مجموع مبتلایان بستری همزمان در مراکز درمانی این استان نیز به ۱۸۸ نفر رسیده که هر چند نسبت به بالاترین رکورد ثبت شده در ۴۰ روز قبل ۷۰۹ نفر کاهش یافته است ولی این آمار نیز در چند روز اخیر ثابت مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر اساس آمار اعلام شده توسط دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل با فوت سه نفر دیگر از مبتلایان طی شبانه روز گذشته، مجموع جان‌باختگان کرونا در این استان طی ۱۹ ماه گذشته و در خلال پنج موج ۲ هزار و ۵۰۵ نفر بوده است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت زرد قرار دارد و شاخص شمار ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان روند ثابتی را طی می‌کند.

بنا به اعلام این مرجع، هم‌اینک شهرستان‌های کوثر، بیله‌سوار، سرعین، نمین، گرمی، نیر و اصلاندوز در وضعیت آبی و شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و مشکین‌شهر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روند کاهشی موج پنجم شیوع کرونا در استان که از حدود چهار هفته پیش آغاز شده بود، در روزهای اخیر ثابت مانده و به وضعیت پایدار رسیده است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به قرار داشتن استان اردبیل در وضعیت زرد و با هشدار نسبت به احتمال افزایشی شدن روند شیوع کرونا در این استان افزود: در صورت عادی‌انگاری توسط شهروندان، افزایش موج شیوع محتمل است.

وی ادامه داد: آمار مراجعه روزانه افراد مشکوک به ابتلای کووید.۱۹ به مراکز درمانی استان اردبیل که تا چند روز پیش روند کاهشی را طی می‌کرد، در وضعیت پایدار رو به افزایش قرار گرفته است به طوری که در شبانه‌روز گذشته ۱۱۴ فرد مبتلا تحت نظر قرار گرفته و خدمات درمانی دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل خواستار پرهیز از دورهمی و عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان شد و گفت: آمار بستری مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان به ۵۲ نفر تنزل کرده که نشان دهنده روند کاهشی شدت شیوع کرونا در این استان است.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۴ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

دکتر حبیب زاده تنها چاره ادامه کاهش سیر شیوع کرونا در این استان را رعایت جدی و سختگیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی ذکر کرد.

وی اضافه کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۶۸۰ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل استان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه اعلام کرد: تاکنون ۷۹۸ هزار و ۸۹ دُز واکسن نوبت اول و ۴۰۵ هزار و ۵۹۱ دُز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

وی با اشاره به تداوم فرایند واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل و افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا به استان افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.

وی تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل ویروس دلتا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل ویروس دلتا بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل کرونا در استان اردبیل کرونا در این استان استان اردبیل شیوع کرونا مراکز درمانی د ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان شمال استان اردبیل درباره شیوع زنگ زرد گندم

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل در این اطلاعیه به وقوع بارندگيهای متناوب طي روزهاي اخير و مساعد بودن شرايط اقليمی براي شيوع بيماری زنگ زرد در مزارع گندم و جو به خصوص در شهرستانهای شمالی استان اشاره شده و از کشاورزان خواسته شده ضمن پايش مستمر مزارع خود با مراجعه فوری به مراكز خدمات و مديريت جهاد كشاورزی تابعه و مشاوره با كارشناسان مربوطه، نسبت به كانون كوبی و انجام عمليات سمپاشی مزارع خود با سموم شيميايی توصيه شده اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • افزون بر ۶ هزار بیمار به اورژانس مراکز درمانی شاهرود مراجعه کردند
  • دادستانی به ماجرای همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی ورود کرد
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار
  • دستور معاون دادستان کل برای مراکز درمانی: همراهان بیمار فاقد اقامتگاه، اسکان موقت و ایمن داده شوند
  • نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی
  • نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی
  • هشدار به کشاورزان شمال استان اردبیل درباره شیوع زنگ زرد گندم