Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیان زادگان مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در مراسم آیین افتتاح و بهره برداری از ۳ خوابگاه دانشجویی در ۳ استان کشور که با حضور وزیر علوم و معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برگزار شد،گفت: در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر عملیات‌های احداث خوابگاه دانشجویی که از سال ۹۵ شروع شده، ما امروز سه خوابگاه دانشجویی برای دختران در استان‌های ارومیه، سنندج و علوم پزشکی سمنان افتتاح می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیان زادگان گفت: در این پروژه که با همکاری وزارت بهداشت و علوم شکل گرفته قرار است ۱۴ خوابگاه دانشجویی در ۱۱ استان کشور راه اندازی کنیم. بنیاد ۱۵ خرداد در گذشته دو خوابگاه افتتاح کرده و امیدواریم تا پایان امسال یا بهار سال آینده این پروژه را به پایان برسانیم.

او ادامه داد: برای پروژه که ۱۳۰ میلیارد هزینه در نظر گرفته ایم و طبق قرار داد باید ۸ خوابگاه تحویل وزارت علوم و ۶ خوابگاه تحویل وزارت بهداشت بدهیم که ظرفیت دانشجویانی که تحت پوشش قرار می‌گیرند حدود ۳ هزار و ۱۰۰ نفر است.

او در پایان گفت: این خوابگاه‌ها از نظر سازه و تجهیزات جزو مدرن‌ترین‌ها هستند و از سطح رفاهی کاملا خوبی برخوردارند تا آینده سازان این کشور در آرامش کامل مشغول تحصیل خود باشند.

بیشتر بخوانید

اجاره چندساعته خانه در قلب تهران!/ تجربه پر فراز و نشیب زندگی در پانسیون‌ها

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خوابگاه دانشجویی ستاد اجرایی فرمان امام ساخت خوابگاه خوابگاه دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرف ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ساخت تقاطع شریعتی خرم‌آباد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، مدیرعامل مؤسسه راه سازه قرارگاه خاتم محمدرضا هادوی در این باره گفت : باتوجه‌ به طرح توسعه، محدودیت‌ها و کوهستانی بودن خرم‌آباد به طورقطع باید به سمت‌وسوی مدیریت‌ کردن خیابان‌های این شهر حرکت کرد که یکی از راه‌ها این است که در تقاطع‌ها بتوان با استفاده از پل‌های یک‌سطحی، دوسطحی و … ترافیک را هدایت و روان کرد.

وی دررابطه‌ با ضرورت احداث پل روگذر در خیابان «شریعتی» شهدای جاوید الاثر خرم آباد، افزود: در راستای روان‌شدن مسیر ترددها و ترافیک موجود در خیابان «شریعتی» این شهر، طبق اولویت‌های مدنظر گرفته شده احداث این تقاطع ضروری و جز اولویت‌های شهر به‌حساب می‌آید؛ چراکه یکی از خیابان‌های پرتردد داخل‌شهری است و در فصول خاص مسافرانی از خارج استان از طریق این خیابان وارد شهر خرم‌آباد می‌شوند و یکی از شریان‌های اصلی شهر است؛ بنابراین در تقاطع‌های اصلی مانند خیابان «شریعتی» به طور قطع باید به دنبال پل‌های روگذر باشیم.

۱۳۰ میلیارد برای احداث تقاطع هزینه شد

مدیرعامل مؤسسه راه سازه قرارگاه خاتم (ص)، گفت: یکی از مزایای روگذر این است که در این مسیر محل ترددها به‌صورت دوربرگردان، چپ‌گرد، راست‌گرد و به‌صورت مستقیم از میدان امام خمینی (ره) به سمت کوی فلسطین ایجاد شده است و باید به این نکته مهم توجه کرد که آثار باستانی «سنگ‌نوشته» در فاصله بسیار کمی از این پروژه قرار دارد و اگر به‌جای روگذر، زیرگذر احداث می‌شد محدودیت‌ها و مشکلاتی را به وجود می‌آورد و باتوجه‌به اختلاف سطح و مبلمان شهری می‌توان یک دید خرم‌آباد شناسی داشته باشیم.

وی دررابطه‌با نوع سازه این پروژه، افزود: این پروژه ترکیبی از سازه‌های بتونی و فلزی است و بر اساس جانمایی نقشه سازه که مدنظر گرفته شد، طول این روگذر ۳۷۰ متر با پنج نقطه حفاری به‌عنوان فونداسیون سازه و با اوج ارتفاعی ۶ و نیم متر است که از زیر آن تردد صورت می‌گیرد و شیب پروژه ۷.۹ درصد، عرض تمام شده به‌صورت مایل ۱۶.۲۰ متر و به‌صورت عمود ۱۵.۲۵ متر است، در هر باند 2 لاین رفت و2 لاین برگشت داریم که هر لاین ۷.۱۰ متر است.

هادوی در زمینه مقدار اعتبار برای احداث این پروژه، یادآورشد: اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه ۱۵۰ میلیارد تومان بود ما در این پروژه مهندسی ارزش و مدیریت هزینه را ملاک قرار دادیم.

وی افزود: برای مثال در طراحی ۴۶ حفاری شمع در نظر گرفته شده بود که این مقدار به ۲۶ عدد کاهش پیدا کرد و در زمینه‌های دیگر رویکرد مهندسی ارزش موردتوجه قرار گرفت و کنترل هزینه انجام شد و در این پروژه2 شیفت کار انجام شد و هزینه‌های طولانی‌شدن پروژه و هزینه‌های دیگر کاهش پیدا کرد که در این راستا تاکنون مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح هزینه شده است.

مدیرعامل مؤسسه راه سازه قرارگاه خاتم (ص)، گفت: در این پروژه سعی ما بر این بود که مدیریت منابع انسانی را انجام دهیم و باتوجه‌به اینکه پروژه شهری است باید نیروها را بر اساس تخصص و نیاز تعریف کنیم که در روند احداث این روگذر حدود ۶۰ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به فعالیت بودند و به‌صورت غیرمستقیم افراد زیادی در این پروژه ما را همراهی کردند

تشریح جزئیات فنی پروژه

وی افزود: یکی از افتخارات و ویژگی‌های این پروژه بومی‌سازی کارکنان است، قرارگاه خاتم با توجه علم و دانش روز از ظرفیت‌های مختلف مناطق استفاده می‌کند و در پروژه‌های گوناگون از نیروهای بومی بهره می‌برد.

هادوی یادآورشد: قرارگاه خاتم افرادی که در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف دانشگاه را به اتمام می‌رسانند را فراخوانی کردند برای اینکه در کنار افراد باتجربه آنچه را که وجود دارد به‌عنوان یک علم تجربی بیاموزند و از آن‌ها به‌عنوان ظرفیت برای هر استانی استفاده می‌کنند.

وی افزود: این افراد از نوع روش اجرا، تخصص و طراحی با موضوعات فنی یک مهندس زبده و کاردیده آشنا شدند، در این مجموعه ما در زمینه طراحی، مشاور، آزمایشگاه، مدیریت و … از متخصصان شهر خرم‌آباد و استان لرستان استفاده کردیم.

مدیرعامل مؤسسه راه سازه قرارگاه خاتم (ص)، گفت: در این پروژه در همه زمینه‌های تخصصی از افراد بومی استان استفاده شد و با علم و فن به روز و کارکنان صددرصد بومی به اتمام رسید.

وی دررابطه‌با استانداردسازی این پروژه، افزود: باتوجه‌به عرض باند، مسیر روان و شیبی که برای پروژه در نظر گرفته شده مسیر ایمنی و روانی وجود دارد، حفاظ‌هایی از طرفین نیز در نظر گرفته شده و ایمنی دیواره موجود باتوجه‌به ارتفاع رعایت شده و در وسط پروژه نیز ایمنی در نظر گرفته شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894587

دیگر خبرها

  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان
  • مجوز احداث تله‌کابین علی‌آبادکتول اخذ شد
  • دانشجوی گنابادی پژوهشگر برجسته کمیته تحقیقات وزارت بهداشت شد
  • درخشش دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد
  • عضو جدید شورای سیاست‌گذاری مناظرات دانشجویی تعیین شد
  • صرف ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ساخت تقاطع شریعتی خرم‌آباد
  • فراخوان هفتمین دوره اعطای جایزه پروفسور ابراهیم‌زاده معبود
  •  لیست دانشگاه‌های مجاز کشور / مدرک کدام دانشگاه‌ها اعتبار ندارد!
  • واگذاری مدیریت غذای دانشجویی به وزارت علوم
  • ایران تنها کشوری است که غذای دانشجویی دارد/ غذای دانشجویی حذف می شود؟