Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:22:53 GMT

کاهش آسیب به معیشت مردم با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۳۰۹۲

کاهش آسیب به معیشت مردم با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

«عباس آرگون» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه ارز چند نرخی در کشور منشا رانت و فساد است، تصریح کرد: توزیع ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومانی برای افرادی که به آن دسترسی دارند منافع رانتی بسیاری را به همراه داشته است، در صورتی که هدف آن توزیع کالاهای اساسی با قیمت مناسب برای مصرف کنندگان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سال ۹۷ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تمام کالاها تصویب شد، خاطرنشان کرد: این روند از همان آغاز موجب خروج سرمایه بسیاری از کشور شد که مسوولان نیز برای کاهش تاثیرات تصمیم نادرست به مرور کالاهای مختلف را از لیست دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج کردند.

آرگون با اشاره به اینکه در سال جاری هشت میلیارد تومان ارز داده شده است، اظهار داشت: ارز چند نرخی به اهداف مثبتی که دنبال می‌کرد دست نیافت و حذف آن از آسیب های بیشتر به کشور جلوگیری می کند.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و رسیدن به نرخ واحد برای مبادلات به نفع همه کشور است و می تواند با مطالعات کارشناسی به درستی این یارانه را در اختیار اقشار مختلف به ویژه طبقه هدف قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه فساد و رانت با حذف این نرخ ارز از میان می‌رود، تصریح کرد: فعالان اقتصادی بسیاری با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موافق هستند، ارز تک نرخی کمک شایان توجهی به فعالان اقتصادی و اقتصاد کشور می کند.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری روز دوشنبه در برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: تا امروز جلسات متعددی در ستاد اقتصادی دولت برای بررسی این موضوع داشته‌ایم. با اقتصاددانان خارج از مجموعه دولت هم رایزنی و بحث و تبادل نظر شد. شاهد بودیم پول سفره مردم، در جیب چند دلال رفت. باید این موضوع طوری اصلاح شود که پول در جیب مردم  برود و در سفره مردم ظاهر شود.

آیت الله سید ابراهیم رییسی تاکید کرد: این کار ضرورت دارد اما با غافلگیری انجام نخواهیم داد و مردم را نسبت به آن بی اطلاع نخواهیم گذاشت و شوک به بازار ایجاد نخواهیم کرد. همه جوانب سنجیده می‌شود به طوری که بازار و مردم در جریان این تصمیم قرار می‌گیرد.

رییس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: این اصلاح جزو برنامه‌های دولت است که انجام می‌شود و در وقت مناسب به مردم اطلاع می دهیم. در این موضوع، مشارکت مردم شرط اجرای موفق است.

برچسب‌ها دلار نرخ ارز کالای اساسی دلار 4200 تومانی قیمت کالا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دلار نرخ ارز کالای اساسی دلار نرخ ارز کالای اساسی دلار 4200 تومانی قیمت کالا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۳۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در یک روز

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح امروز روند کاهشی قیمت طلا و سکه شروع شده است. بر این اساس قیمت سکه امامی (طرح جدید) نسبت به صبح امروز با کاهش حدود ۹۰۰ هزار تومانی مواجه شد و به ۴۳ میلیون و ۸۴ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت سکه بهار آزادی نیز با کاهش ۸۰۰ هزار تومانی، روی رقم ۴۰ میلیون و ۱۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم سکه هم با افت ۵۰۰ هزار تومانی و به ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز که ۱۶ میلیون تومان بود با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه یک گرمی هم با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به صبح، ۷ میلیون تومان شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم که دیروز ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بود با کاهش ۸۳ هزار تومانی به ۳ میلیون و ۶۷۷ هزار تومان رسید.

کد خبر 6083709 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • سکه ۴۳ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان شد
  • آخرین قیمت طلا و سکه
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • کاهش ۹۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در یک روز
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف با اصلاح یارانه‌های انرژی مبتنی بر نفر محقق می شود