Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:12:12 GMT

آیا ایرانیان موافق تعطیلی مدارس غیرانتفاعی اند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۳۱۱۵

آیا ایرانیان موافق تعطیلی مدارس غیرانتفاعی اند؟

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، گزارشی تحلیلی از یافته‌­های پیمایش ملیِ نگرش‌­های اقتصادی ایرانیان به‌تازگی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در قالب کتاب نگرش‌­های اقتصادی ایرانیان منتشر شده است. این پیمایش در زمستان ۱۳۹۹ اجرا شده و یکی از یافته‌­های آن دربارۀ مدارس غیرانتفاعی در ایران است.

عملکرد این مدارس در ایران همواره مدافعان و منتقدانی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیمایش از مردم پرسیده شده است که: «چقدر موافقید که دولت همه مدارس غیرانتفاعی را تعطیل کند و همۀ دانش‌آموزان در مدارس دولتی درس بخوانند؟».

یافته­‌های این تحقیق نشان می‌دهد، تقریباً دوسوم پاسخگویان تا حد زیادی موافق تعطیل‌شدن مدارس غیرانتفاعی هستند اما ۱۹ درصد چندان موافق نیستند.

تفاوتی میان مردان و زنان وجود ندارد اما افرادی که سرانه درآمد خانوارشان پایین‌تر است، ‌تحصیلات کمتری دارند و کسانی که خود را به لحاظ طبقاتی پایین‌تر تصور می‌کنند با تعطیلی این مدارس موافقت بیشتری ابراز می‌کنند.

البته باید توجه داشت حتی در میان کسانی که خود را متعلق به طبقه بالا یا متوسط رو به بالا می‌دانند نزدیک به ۶۰ درصد با این مدارس مخالف‌­اند.

بخشی از این مخالفت را می‌توان با توجه به هزینه بالای این مدارس و سهم قابل‌توجه آن در هزینه‌های خانوار دانست که حتی بر خانواده‌های «طبقه متوسط» هم فشار اقتصادی قابل‌ملاحظه‌ای وارد می‌­کند. این میزان از مخالفت با مدارس غیرانتفاعی جالب و تاحدی غیرمنتظره است.

از آنجا که صورت‌بندی این سوال دربارۀ تعطیلی مدارس غیرانتفاعی است که در واقع مخالفت شدید و قاطعانه با این نوع مدارس را می­‌سنجد، از یافته­‌ها می‌­توان نتیجه گرفت که به‌دلایل مختلف، بخش زیادی از پاسخگویان منتقد یا مخالف مدارس غیرانتفاعی‌­اند و این مدارس پس از چند دهه فعالیت، در افکار عمومی ایرانیان وجهۀ مثبتی ندارند.

برچسب‌ها طبقه متوسط مدارس غیر انتفاعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طبقه متوسط مدارس غیر انتفاعی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات طبقه متوسط مدارس غیر انتفاعی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات مدارس غیرانتفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت بلدیه تهران | آیا این بنا امسال افتتاح می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین، عملیات سازه‌ای ساختمان خانه شهر ضمن اجرای شیب‌بندی بام و بخش اعظم نمای ساختمان به اتمام رسیده است. مسعود حق لطفی با بیان این مطلب عنوان کرد: «ساختمان خانه شهر (بلدیه تهران) از جمله پروژه‌های فاخر بازآفرینی شهری است و با توجه ‌به موقعیت مکانی، به ‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت محسوب می شود که با حفظ ساختار و شکل سنتی در حال مرمت است.»

مشخصات خانه بلدیه مساحت: ۴۹۰۰ مترمربع زیربنا: ۱۸ هزار متر مربع تعداد طبقات: ۴ طبقه (دو طبقه روی زمین و دو طبقه زیرزمین) کارکردها: فرهنگی با یک سالن چند منظوره به ظرفیت ۳۸۰ نفر، موزه با رویکرد معرفی تهران و شهرداری تهران، فضاهای نمایشگاهی و عرضه محصولات فرهنگی، بام سبز و سالن رسانه و تشریفات برای رخدادهای مهم دیپلماتیک شهر کد خبر 845115 برچسب‌ها طرح‌های عمرانی شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت
  • آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت
  • انانیموس: سرور‌های ارتش رژیم صهیونیستی هک شد
  • ببینید | آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • تولید دستگاه حفاری زیر دریا، دستاوردی از ایرانیان
  • حریق یک ساختمان مسکونی در تهران جان مرد میانسال را گرفت
  • سرنوشت بلدیه تهران | آیا این بنا امسال افتتاح می شود؟
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان
  • بارش‌های رگباری و تعطیلی مدارس در سیستان‌وبلوچستان
  • بارش‌های رگباری و تعطیلی مدارس در سیستان و بلوچستان