Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@21:09:46 GMT

نرخ خرید توافقی زعفران ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۳۶۵۱

نرخ خرید توافقی زعفران ابلاغ شد

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران گفت: نرخ خرید توافقی زعفران امسال ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ابلاغ شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، امروز اسماعیل قادری‌فر مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران، در صبحانه کاری با خبرنگاران از ابلاغ سیاست‌های حمایت از زعفران توسط وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: در این برنامه قیمت خرید توافقی هر کیلو زعفران برای سال جاری ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین و ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در عین حال گفت: سازمان تعاون روستایی پیش از ابلاغ قیمت خرید توافقی در سه استان خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی، مراکز خرید خود را فعال کرده بود.

قادری‌فر که چند هفته‌ای است به این سمت در دولت سیزدهم منصوب شده، قول داد که شفافیت خرید‌های تضمینی به ویژه در حوزه زعفران که محصول ارزآور و مهم برای کشور است، با قوت ادامه یابد و مرتب خرید‌ها و قیمت‌های فروش آن اطلاع‌رسانی شود.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران در ادامه تاکید کرد: تنظیم‌گری هوشمند یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در بخش کشاورزی به ویژه سازمان تعاون روستایی اجرایی می‌شود که از این طریق بسیاری از واسطه‌گری‌ها از بین خواهد رفت.

به گفته قادری‌فر تفاوت قیمت برخی محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره ۷۰۰ درصد هم می‌رسد و زمانی که گوجه فرنگی، پیاز و یا سیب زمینی در کرمان به ۵۰۰ تومان هم خریداری نمی‌شد، در شهر به کیلویی ۸ هزار تومان و یا بیشتر به فروش می‌رفت.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران همچنین توانمندسازی تعاونی‌های روستایی و تشکل‌ها را یکی از راهکار‌های عبور از کشاورزی سنتی به مدرن عنوان کرد و گفت: از این طریق علاوه بر تقویت تولید داخل و سیستم بازاررسانی و توزیع می‌توان سهم بخش کشاورزی از بازار‌های بین المللی را نیز افزایش داد.

گفتنی است مشکلات بخش کشاورزی در دهه‌های گذشته بیشتر در حوزه بازار بوده و بخش تولید به هر قیمتی تولیدات خود را ادامه داده است، اما این نارسایی ضربات مهلکی بر پیکره بخش وارد کرده است.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی در این دوره باید جایگاه نخبگان باشد گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان این حوزه بیکار هستند و می‌توان از آن‌ها در قالب تیم‌های خبره و توانمند استفاده کرد که از هم اکنون به کارگیری آن‌ها در استارتاپ‌های بخش کشاورزی آغاز شده است.

به گفته قادری‌فر ۱۰ هزار استارتاپ فعال در کشور وجود دارد که ۲۰ درصد آن در زنجیره ارزش فعالیت می‌کند.

وی در عین حال توجه به بخش کشاورزی را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: اقتصاد کشاورزی می‌تواند نجات‌بخش اقتصاد کشور باشد که علاوه بر ظرفیت‌های تولید ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های جانبی این بخش مانند توریسم کشاورزی وجود دارد.


 تقویم کشاورزی راه‌اندازی می‌شود


در ادامه این نشست علیرضا جاوید عربشاهی مدیر مرکز ارتباطات، امور مجلس و استان‌ها هم به راه‌اندازی تقویم کشاورزی اشاره کرد و گفت: با اجرای این برنامه بسیاری از بی‌برنامگی‌ها در خرید‌های تضمینی و یا حمایت از کشاورزان کاهش خواهد یافت.

عربشاهی تصریح کرد: متأسفانه در گذشته مشکلاتی در حوزه خرید توافقی وجود داشت، به طوری که سازمان تعاون روستایی دیر به خرید از کشاورزان اقدام می‌کرد و این زمانی بود که کشاورزان متضرر شده بودند.

وی اضافه کرد: سیب باغداران ارومیه و یا صیفی‌کاران در منطقه کرمان چندین هفته در دستشان می‌ماند و تازه سازمان تعاونی روستایی به خرید توافقی ورود می‌کرد و نتیجه نهایی مطلوب کشاورزان و باغداران نمی‌شد.

عربشاهی افزود: اگر همه برنامه‌های بخش کشاورزی مشخص است، مثلا زمان برداشت سیب یا صیفی و دیگر محصولات، بنابراین می‌توان پیشتر برنامه‌های خرید را پیاده کرد تا با ورود به موقع مانع از ضرر و زیان کشاورزان شد.

مدیر مرکز ارتباطات، امور مجلس و استان‌ها با بیان اینکه سامانه سوت‌زنی در سازمان تعاون روستایی راه‌اندازی می‌شود، گفت: در حال حاضر مشکلات زیادی در توزیع نهاده وجود دارد و دامداران گلایه می‌کنند که سهمیه‌های آن‌ها به موقع نمی‌رسد و یا تخلفاتی در این زمینه وجود دارد. این سامانه به ما کمک خواهد کرد تا به موقع از مشکلات پیش آمده در حوزه ماموریت سازمان باخبر شویم و به موقع با آن مقابله کنیم.

وی از خبرنگاران هم خواست در این زمینه مشکلاتی که بین کشاورزان و مردم وجود دارد، به سازمان کمک کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نرخ خرید توافقی زعفران حمایت از زعفران خرید تضمینی زعفران مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران خرید توافقی بخش کشاورزی قادری فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۳۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در مراسمی با حضور فرماندار پیرانشهر و مسؤلان استانی، مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر در محل فرمانداری برگزار شد.

در این مراسم  کاوه خلیلی  به عنوان سرپرست جدید اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر معرفی و از زحمات  سیامند اهتمام رئیس سابق اداره؛ تقدیر و تجلیل شد.

خلیلی  قبلآ در پست های مختلف کارشناسی در اداره تعاون روستایی پیرانشهر مشغول به فعالیت بود.

دیگر خبرها

  • معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود