Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش میانمار درحالی از آزادی صدها زندانی سیاسی در این کشور خبر داده که مخالفان حکومت فعلی معتقدند این اقدام پس از فشارهای "آسه آن" گرفته شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترزف به دنبال افزایش فشار دولت‌های همسایه و آسه آن به ارتش میانمار، دولت نظامی این کشور صدها زندانی سیاسی را از زندان اینسین آزاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقایقی پس از سخنرانی مین آنگ هلیانگ، حاکم نظامی میانمار در روز دوشنبه تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که بیش از 5600 فرد بازداشت شده و یا تحت تعقیب مورد عفو قرار گرفته و آزاد خواهند شد.

این درحالی است که برخی فعالان مدنی معتقدند این اقدام نقشه ارتش این کشور برای جلب نظر جامعه بین‌الملل پس از فشارهای آسه آن و عدم دعوت از حاکم نظامی این کشور در آخرین نشست این سازمان بوده است.

تام اندروز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در توییتر خود با اعلام این خبر گفت: جونتا زندانیان سیاسی در میانمار را نه به خاطر خوش قلبی بلکه به دلیل فشار ازاد می کند.

کشورهای جنوب شرق آسیا تصمیم گرفتند که یک نماینده غیرسیاسی از میانمار را به نشست منطقه‌ای این ماه دعوت کنند که این تصمیم ضربه‌ای سخت به ارتش میانمار بود که پس از کودتا با کنار گذاشتن دولت در ماه فوریه قدرت را در دست گرفت.

تصمیم روز جمعه وزرای خارجه آسه آن در جلسه فوق العاده روز جمعه اقدامی کم سابقه بوده است. وزارت خارجه سنگاپور روز شنبه اعلام کرد که تصمیم به دعوت نکردن از رهبر جونتا تصمیم سخت اما لازم برای حفظ اعتبار آسه آن بود.

از سوی دیگر سخنگوی ارتش میانمار این تصمیم را مداخله خارجی خواند و گفت که آمریکا و نماینده های اتحادیه اروپا اعضای دیگر آسه آن را تحت فشار قرار داده‌اند.

آسه آن گفته بود این تصمیم را به این دلیل اتخاذ کرده است که ارتش میانمار همچنان با تلاش های آن برای میانجیگری بین ارتش و نیروهای دموکراسی طلب این کشور همکاری نمی کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میانمار کودتای میانمار میانمار کودتای میانمار ارتش میانمار آسه آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند

دانش‌آموزان دبستان پسرانه بیان رفیع، با اهدای پس انداز‌های خود، موجبات آزادی دو نفر زندانی بدهکار را فراهم نمودند تا به کانون خانواده بازگردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با پیگیری مددکاران اجتماعی این مرکز و در ادامه پویش سبز بهاری مدارس برای بازگشت نان‌آوران به خانه، دانش آموزان پیش دبستان و دبستان بیان رفیع، ضمن پرداخت ۳۰  میلیون تومان به عنوان بخشی از بدهی دو نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد، زمینه آزادی آنان را فراهم کردند.


لازم به ذکر است در این اقدام انساندوستانه دبیران و دانش آموزان پیش دبستان و دبستان بیان رفیع در منطقه ۲۲ تهران با پیوستن به پویش سبز بهاری، پس انداز و هدایای نقدی خود را به حساب ستاد دیه نمایندگی استان تهران موجبات آزادی دو نفر زندانی بدهکار را فراهم نمودند تا به کانون خانواده بازگردند.


بنا به این خبر، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی
  • دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی