Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، مسلم صالحی  در نشست علنی امروز (سه شنبه، 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق خود ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و همچنین میلاد با سعادت نبی اکرم (صلوات الله علیها) بر همه مسلمانان جهان و به ویژه مسلمانان کشور ،گفت: آقای رئیسی رئیس محترم جمهوری به نوبه خود عرض خداقوت دارم و از سفر شما و هیئت همراه به استان فارس و پیگیری حل مشکلات این استان تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در ادامه مطرح کرد: متاسفانه در  سفر رئیس جمهور به استان فارس با وجود ۵ میلیون جمعیت و به عنوان سومین استان پرجمعیت کشور ،آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفت.هم از لحاظ تعداد کم وزرا و سایر افراد همراه که بایستی به عنوان نماینده  رئیس جمهور در شهرستانها حضور پیدا می‌کردند؛ و هم شاهد بی عدالتی در توزیع اعتبارات بودیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر کاهش توزیع اعتبارات به  شهرستان اقلید،ادامه داد:  غالب اعتبارات به چند شهرستان خاص اختصاص پیدا کرد و برخی از شهرستان‌ها حتی ریالی هم از اعتبارات بهره نبردند و این امر باعث نارضایتی شدید مردم این شهرستان‌ها و بی اعتمادی نسبت به دولت شما که شعارش عدالت محوری و زدودن غبار محرومیت و مظلومیت از چهره شهرستان‌های محروم بود،شد.با این مصوبات، شهرستان‌های برخوردار هر روز غنی‌تر و شهرستان‌های محروم هر روز ضعیف‌تر می‌شوند.

صالحی با بیان اینکه یکی از شهرستان‌های محروم استان اقلید است که با تقدیم بیش از ۴۰۰ شهید دین خود را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ادا کرده است، تاکید کرد: آقای رئیسی! ای کاش بودید و می‌دیدید چهره‌های خسته، دستهای پینه بسته، قدهای خمیده مردم روستاهای این شهرستان و به ویژه روستای شهرمیان را ؛که 40شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی روستاهای این شهرستان و خود مرکز این شهرستان از کمترین امکانات هم برخوردار نیستند.

وی خطاب به رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: آقای رئیسی؛ شهرستان محروم شهرمیان از مصوبات سفر شما به جز یک  مورد آن هم به صورت دست  و پا شکسته بهره ای نبرده است. در صورتی که اطلاعات مورد نیاز پروژه‌ها از طرف مسئولین شهرستان به استانداری فارس اعلام شده است و حتی هیچ کوتاهی متوجه مسئولین این شهرستان هم نبوده است.

نماینده اقلید در مجلس خطاب به رئیسی ،تصریح کرد: بنا بر اصل اعتماد ،فکر می‌کردیم که این پروژه‌ها در لیست مصوبات قرار خواهد گرفت، حتی جهت قطعی شدن این پروژه به نماینده ویژه شما در سفر به شهرستان و هم در مراجعه حضوری در نهاد ریاست جمهوری ،موارد را باز تاکید کرده ایم.از این‌رو تقاضا داریم نسبت به تامین اعتبارات موارد ذیل که طی  یک نامه مکتوب در روز یکشنبه مورخ 1400.7.25به شما ارسال شده که  افتخار دهید و آن را مطالعه کنید و دستورات لازم را صادر فرمایید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، موارد مکتوب در نامه به رئیس جمهور را برشمرد و ادامه داد: 1. جاده سورمق- اقلید و به بیان دیگر کشتارگاه مردم اقلید که هر هفته شاهد تصادفات بسیار زیاد در این محور هستیم و هشت کیلومتر آن باقی مانده است،ان‌شاءلله دستور بدهید که مردم ما بیشتر از این جان خود را در این کشتارگاه از دست ندهند.2. تکمیل طریق الرضا از طریق ماده ۵۶ ،بانک ملی و سازمان برنامه و بودجه موافقت کردند از طریق فاینانس این پروژه را تکمیل کنند.

صالحی در ادامه مطرح کرد:3.پروژه فاضلاب شهر اقلید از طریق ماده ۵۶  که بانک صادرات و سازمان برنامه و بودجه موافقت کرده و اگر دولت کمک کند بدون اینکه در سال جاری کمترین فشار بر روی دولت بیاید ،می‌تواند این پروژه تکمیل شود و اعتماد خوبی را نسبت به دولت ایجاد شود.4. جاده پاسارگاد -احمدآباد ۱۷ کیلومتر آن باقیمانده است و دو شهرستان اصلی فارس یعنی پاسارگاد و اقلید را به هم وصل می‌کند و در انتظار ۲۰ یا ۲۵ میلیارد تومان اعتبارات است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 4.درمانگاه شهر دژکرد که ۱۵ سال از زمان شروع ساخت آن می‌گذرد و تکمیل آن می‌تواند منشا خدمات درمانی برای ۱۰ هزار نفر جمعیتش این شهر و روستاهای اطراف باشد،5. تکمیل پست برق خنشگت که مجوز اولیه دارد ولی هیچ اعتباری برای آن تخصیص داده نشده است.

وی تاکید کرد: شهرستان اقلید شهرستان کشاورزی است و برای توسعه و سرمایه‌گذاری نیاز به برق دارد ؛6.تکمیل ساختمان مرکز آموزش ضمن خدمت فرهنگیان که ۲۰ سال از زمان شروع ساخت آن می‌گذرد و با ۲ میلیارد تومان می‌توان آن را تکمیل کرد.

صالحی به لزوم استقرار ادارات مورد نیاز ازجمله گاز در شهرهای استرآباد تاکید کرد:7. تکمیل ساختمان نیمه کاره دانشگاه دولتی اقلید که ۱۰ سال از زمان شروع به کار آن می‌گذرد و همچنان فاقد ساختمان مناسب آموزشی و اداری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  با اشاره به افزایش قیمت لاستیک مطرح کرد: در پایان؛دولت می‌خواهد در هفته آیندهقیمت لاستیک را افزایش بدهد؛ قطعا افزایش قیمت لاستیک یعنی تحصن رانندگان در سراسر کشور، انشاءالله که دولت بر موضوع دقت کند و بی‌رویه قیمت لاستیک را افزایش ندهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مسلم صالحی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نطق میان دستور شهرستان ها رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پروژه نماد همبستگی، تقویت دوستی و مایه افتخار دولت ایران و سریلانکا است

رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهای غربی تلاش می‌کنند به ما القا کنند که دانش و فناوری فقط در اختیار آنهاست، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌های فنی و مهندسی بومی در حال اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در بیش از 20 کشور جهان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز چهارشنبه به وقت محلی، در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ابرپروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا، به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی ایرانی، بهره‌برداری از این پروژه را نماد همبستگی، پیوند، تقویت دوستی و مایه افتخار دو ملت دانست.

رئیس جمهور نمایش همبستگی، همدلی و همراهی دو کشور و دو ملت آسیایی را از ویژگی‌های مهم این پروژه دانست و تصریح کرد: بهره‌برداری از این سد، نیروگاه و تونل انتقال آب نماد، تحقق اراده دو کشور و دو ملتی است که می‌خواهند با اتکا به توان بومی، رفاه و آسایش خود را فراهم کنند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به تامین مالی این طرح از سوی سریلانکا و تامین و انتقال خدمات فنی و مهندسی از سوی ایران، تامین آب شرب و آب کشاورزی برای ۵ هزار هکتار اراضی جدید و آغاز به کار یک نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی را از دستاوردهای این پروژه برای مردم سریلانکا دانست و افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌های فنی و مهندسی بومی در حال اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در بیش از ۲۰ کشور جهان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهای غربی تلاش می‌کنند به ما القا کنند که دانش و فناوری فقط در اختیار آنهاست، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای عالی‌قدر ما از جمله شهید سلیمانی «ما می‌توانیم» را به ملت ما آموختند. دشمن نمی‌خواست ما پیشرفت کنیم اما ملت ایران اراده کرد که پیشرفته باشد؛ خواست و اراده ملت بزرگ ایران تحقق یافت و دشمن ناکام ماند.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است در پیشرفت سریلانکا شریک شده و تمام تجربیات خویش را که نتیجه ۴۵ سال مجاهدت و تلاش مردان و زنان ایرانی است با شما به اشتراک بگذارد و با صدور خدمات فنی و مهندسی در پیشرفت سریلانکا مشارکت داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی برای توسعه روابط با کشورهای آسیایی، همسایه و کشورهای مستقل خاطرنشان کرد: تقویت ارتباط بین ما و شما و دیگر کشورهای همسو و مستقل می‌تواند آینده‌ای درخشان برای دو کشور و دو ملت رقم بزند. بدانید با توکل بر خدا و اعتماد به داشته‌های بسیار خودمان می‌توانیم مسیر پیشرفت را به سرعت طی کنیم.

آیت‌الله رئیسی گفت: برخی کشورهای و نظام سلطه موافق تقویت روابط ما با یکدیگر نیستند و می‌خواهند به ما القا کنند که نمی‌توانیم با تکیه بر توان داخلی پیشرفت کنیم، اما ما در عمل این نظر و القای نظام سلطه را باطل کرده‌ایم.

رئیس جمهور در پایان از همه دست‌اندرکاران اجرای این پروژه عظیم در سریلانکا، تشکر کرد.

پیش از آیت‌الله رئیسی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا نیز در سخنانی با قدردانی از همکاری و تلاش پیمانکاران و همکاری دولت ایران در اجرای این پروژه اظهار داشت: بدون تکنولوژی و فناوری ایرانی، اجرای این پروژه برای ما ممکن نبود؛ شما توانستید برای آینده سریلانکا کار بزرگی انجام دهید.

رئیس جمهور سریلانکا با بیان اینکه مهارت‌های فناورانه ایرانی امروز در دنیای مدرن شناخته شده است، تصریح کرد: شما نمونه کشوری هستید که با خوداتکایی توانستید به پیشرفت در حوزه‌های مختلف برسید. امروز کشورهای ما به‌عنوان کشورهای جنوب، به دنبال اثبات هویت‌های خودشان هستند و چنین پروژه‌های هویت و توانایی‌های ما را به جهانیان اثبات می‌کند.

کد خبر 747513

دیگر خبرها

  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • این پروژه نماد همبستگی، تقویت دوستی و مایه افتخار دولت ایران و سریلانکا است
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام ۱۴۵ مصوبه داشته است
  • تکمیل پروژه‌های مصوبات سفر ملاک ارزیابی مدیران است
  • تمرکز جدی بر اجرای طرح مولدسازی و مصوبات سفر رئیس جمهور
  • تمرکز جدی بر اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولت و مصوبات سفر رئیس جمهور