Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر مدیرعامل شرکت صنایع سیمان دشتستان استان بوشهر از برطرف شدن آلودگی این کارخانه با بهسازی سیستم فیلتراسیون خبر داد.

کارخانه سیمان دشتستان یکی از سه کارخانه سیمان استان بوشهر است. سیمان پورتلند تیپ دو، ۴۲۵-۱ و تیپ پنج از جمله محصولات این شرکت محسوب می‌شوند.

۸ مهر ۱۴۰۰ تصاویری از آلایندگی این کارخانه سیمان در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد و دود و آلایندگی از فراز این کارخانه سر به آسمان می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، ۱۲ مهر ۱۴۰۰ گزارشی در خصوص آلودگی‌های کارخانه سیمان با عنوان (دو راهی اقتصاد و سلامت؛ سیمان دشتستان همچنان آلاینده است) از این خبرگزاری منتشر شد. در این گزارش از نقص سیستم‌های فیلتراسیون کارخانه سیمان دشتستان گفته شده بود و البته مدیرکل محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: که آلودگی کارخانه سیمان دشتستان مقطعی‌ست و در تمام فصول سال اتفاق نمی‌افتد.

ایرج موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کارخانه سیمان دشتستان مطابق با استانداردهای زیست محیطی فعالیت می‌کند و نقش زیادی در اشتغال و آبادانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته در ۹ ماه اخیر موجب شد این کارخانه آلودگی نداشته باشد و تعمیرات گسترده با هزینه ۲۰ میلیارد ریال و بهسازی سیستم فیلتراسیون مشکلات نشت گرد و غبار و آلودگی زیست محیطی برطرف شد.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان دشتستان استان بوشهر ادامه داد: اندازه گیری پارامترهای آلاینده محیط زیستی نشان می‌هد این شرکت در حال حاضر شرایط استانداری دارد.

موسوی یادآور شد: ایجاد و نگهداری سطح بالای فضای سبز (بیش از دوبرابر استانداردهای تعریف شده)، مدیریت جامع محیط زیست، پسماند، نصب و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب و استفاده از خروجی آن برای آبیاری فضای سبز، پایش لحظه‌ای غبار خروجی در راستای حفاظت از محیط زیست از جمله اقدامات ارزشمند کارخانه سیمان دشتستان است.

وی با اشاره به آلودگی‌های اخیر کارخانه سیمان عنوان کرد: هر ذره گرد و غبار از سیستم موجب هدر رفتن سرمایه‌های شرکت می‌شود، مسئولان کارخانه سیمان دشتستان به دنبال صیانت از محیط زیست و منافع خود اقدام‌های بازدارنده زیادی را انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان دشتستان استان بوشهر ادامه داد: با توجه به ماهیت کار، در برخی مواقع به دلیل خرابی غیر قابل پیش‌بینی ماشین آلات و دستگاه‌های غبارگیر، سبب نشت غبار شده که همواره با وجود مشکلات بسیار زیاد در تامین قطعات یدکی به دلیل تحریم‌ها درکوتاه ترین زمان ممکن برطرف شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در محیط صنعتی بعضی از نقص های فنی غیرقابل پیش‌بینی اتفاق می‌افتد صبح روز پنجشنبه (۸ مهر ۱۴۰۰) به دلیل مستعمل بودن قطعه دستگاه پمپ صنعتی در تجهیز دپارتمان پیش گرمکن و مسیر الکتروفیلتر باعث خروج مواد از دودکش این مجموعه شد.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان دشتستان گفت: تجهیز مورد نظر پمپ صنعتی با فشار ۴۰بار و دبی ۷۰ متر مکعب برساعت است برای این دپارتمان ۲ پمپ اصلی و یک پمپ یدکی طراحی شده و روز پنجشنبه پمپ اصلی و یدکی پس از استارت دچار نقص فنی شدند.

وی یادآورشد: این پمپ‌ها ساخت کشور اتریش بوده و به علت تحریم، قطعات یدکی آنها به سادگی قابل تامین نیست.  با این حال قطعات مستعمل این تجهیز با تلاش پرسنل متخصص و فنی این شرکت در کمترین زمان ممکن بازسازی، نصب و استارت شد.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان دشتستان اضافه کرد: تمام تلاش خود را برای نگهداری، تعمیر و تامین قطعات انجام می‌دهیم و تاکنون مذاکراتی با یک شرکت دانش بنیان برای بازطراحی قطعات انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کارخانه سیمان محیط زیست کارخانه سیمان دشتستان سیمان دشتستان استان بوشهر محیط زیست برطرف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کنار نخل و دریا «زیر آسمان ایران» را بشنوید

به گزارش جام جم و به نقل از شبكه رادیویی ایران، برنامه‌سازان گروه ورزش و تفریحات، این هفته با همكاری صدا و سیمای استان «بوشهر» برنامه «زیر آسمان ایران» را روانه آنتن رادیو ایران می‌كنند.

«هفته‌های ایرانی» رادیو ایران از ابتدای فصل پاییز سال گذشته آغاز شده و هر هفته آن متعلق به یك استان سربلند ایران عزیز است. پس از استان‌های كردستان، گلستان، اردبیل، ایلام، مركزی، آذربایجان‌غربی، سمنان، خراسان‌رضوی، یزد، قم، همدان، خراسان شمالی، كرمان قزوین، لرستان، فارس، تهران، البرز، اصفهان، آذربایجان شرقی نوبت به استان «بوشهر» رسید تا در برنامه‌های مختلف رادیو ایران از مفاخر فرهنگی و هنری دست سازه‌های نفیس و گرانبها، وجاذبه های دیدنی و تاریخی بسیار این استان شنید.

«زیرآسمان ایران» این هفته 30 و31 فروردین به تهیه كنندگی احسان زارع و شاهین بهرامی نژاد، اجرای آرش احمدی و مسعود فیروزی، گزارشگری علی رشیدی و آرش شبان کار ساعت 19:15 با همكاری رادیو «بوشهر» از رادیو ایران موج اف‌ام ردیف ۹۰مگاهرتز و موج ای‌ام ردیف ۵۵۸ كیلوهرتز پخش می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • از کنار نخل و دریا «زیر آسمان ایران» را بشنوید
  • فیلم| احیای کارخانه کاشی ۷ آسمان سمنان بعد از ۱۱ سال تعطیلی
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان
  • آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک برطرف شد
  • بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود
  • اختتامیه مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی روستایی رضوی در دشتستان بوشهر
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور