Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@22:07:33 GMT

کاهش قیمت برنج پرمحصول در بازار مازندران

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۴۲۰۴

کاهش قیمت برنج پرمحصول در بازار مازندران

عزیزالله شهیدی‌فر امروز درباره وضعیت قیمت تخم‌مرغ در مازندران با بیان اینکه این استان واردکننده تخم‌مرغ است، اظهار کرد: درست است مرغ مازاد داریم و به استان‌های دیگر ارسال می‌کنیم اما ۵۰ درصد تخم‌مرغ وارد بازار استان می‌شود.

 وی افزود: با توجه به واردات و مازاد تولید پیش‌بینی‌های لازم برای تامین افزایش تقاضای تخم‌مرغ هم صورت گرفته و به این ترتیب مشکلی هم در تامین مازاد تقاضای ۶ماهه دوم سال وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه روند کاهشی قیمت تخم‌مرغ ادامه دارد، اضافه کرد: همچنین موضوع مهم نظارت بر بازار است که دستگاه‌های متولی درصورت مشاهده تخلف برخورد‌های جدی را در دستور کار دارند.

این مسؤول در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر افزایش قیمت برنج، تصریح کرد: قیمت برنج نه تنها افزایش نیافت بلکه نسبت به ماه گذشته کمی کاهش یافت؛ به‌طوری‌که قیمت برنج محلی طارم از ۴۲ هزار تومان به حدود ۴۰هزار تومان و ارقام پرمحصول ندا، فجر و شیرودی از ۳۵هزار به ۳۱ تا ۳۳هزار تومان رسیده است.

شهیدی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با بازار مرغ مازندران، بیان کرد: مرغ به وفور در بازار موجود است.

وی افزود: روزانه ۲۰۰ تن گوشت آماده طبخ به تهران ارسال شده و ۳۰۰ تن در داخل استان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: البته مصرف استان روزانه ۲۵۰ تن بوده که برخی ایام حتی تا توزیع تا ۴۰۰ تن مرغ روزانه در سطح مازندران در دستور کار قرار می‌گیرد.

این مسؤول با اعلام اینکه هرچه توزیع مرغ بیشتر باشد، مشکلات کمتری در بازار شاهد خواهیم بود، گفت: در کنار همه مسائل باید درد و دل‌های تولیدکنندگان و سایر مشکلات در این بخش شنیده شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران قیمت برنج در مازندران قیمت برنج تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۴۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی یوسف‌خانی از پایین بودن مقطعی قیمت مرغ خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت مرغ زنده در هر کیلو به ۵۴ هزار تومان کاهش یافته در حالی که پیش‌تر ۶۰ هزار تومان در هر کیلو بوده است.

وی در گفت وگو با ایلنا افزود: کاهش قیمت مرغ زنده به کاهش قیمت گوشت مرغ و رسیدن آن به ۸۰ هزار تومان در هر کیلو انجامیده و این در حالیست که این قیمت‌ها به سود تولیدکننده نیست و می‌تواند در میان‌مدت به کاهش جوجه‌ریزی و افزایش قیمت مرغ در بازار بینجامد.

یوسف‌خانی ادامه داد: در حال حاضر مرغ با کیلویی ۸۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و البته فروشندگان مجاز هستند که قیمت آن را تا ۸۵ هزار تومان در هر کیلو بالا ببرند اما از آنجا که این روزها بازار مرغ با مازاد عرضه نسبت به تقاضا روبه‌رو شده این کالا در برخی فروشگاه‌ها با اندکی پایین‌تر از این قیمت نیز فروخته می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی خاطرنشان کرد: به طور معمول در نیمه دوم فروردین هر سال رکود شدیدی برای بازار مرغ حاکم می‌شود که البته موقت است و در ادامه سال با افزایش تقاضا قیمت بالا می‌رود تا تولیدکننده هم متضرر نشود.

وی اظهار کرد: تامین خوراک مرغ به خوبی صورت می‌گیرد و همین موضوع نیز عاملی است که به تقویت عرضه و کاهش قیمت کنونی انجامیده است.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896874

دیگر خبرها

  • رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید