Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهرداد جمال ارونقی در نامه‌ای به عین الهی وزیر بهداشت درخواست کرد تا با توجه به نیاز این وزارتخانه تکلیف ۱۳۰۰ تن سرم بیمارستانی مانده در گمرک را هر چه سریعتر مشخص کند.

در این نامه معاون فنی گمرک آورده است: همانگونه که مستحضرید مدیرکل محترم امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو طی نامۀ شمارۀ ٢٧٥٠٣/٦٦٥ مورخ ۱۴۰۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵.۲۱ با توجه به کمبود سرم در کشور و نیاز مبرم بیماران و لزوم ترخیص فوری سرم های وارداتی، درخواست نمود ترخیص محموله های سرم به صورت حمل یکسره صورت پذیرد و تشریفات گمرکی مربوط به ترخیص کالاهای مذکور با بیجک دستی تسریع گردیده و مراتب، جهت خروج کالا از گمرک شهریار (تهران) به فوریت ابلاغ گردد که این موضوع بلافاصله به گمرکات بازرگان، تهران و فرودگاه امام خمینی (ره) ابلاغ و اجرایی گردید.

علیرغم تمهیدات اتخاذ شده از سوی گمرک در حمل یکسرۀ سرم های انسانی، نظر بر اینکه چند شرکت واردکنندۀ سرم نسبت به واردات بیش از ١٣٠٠ تن سرم انسانی ظرف دو ماه اخیر اقدام نموده و سرم های وارده را در انبارهای متعلق به شرکت انبارهای عمومی گمرک تهران تخلیه نموده بودند مراتب طی نامۀ شمارۀ ٨٩٤٩٢١/١٤٠٠ مورخ ۱۴۰۰.۷.۱۰ به جناب آقای دکتر شانه‌ساز، معاون محترم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو اعلام و درخواست گردید دستور فرمایند نسبت به تعیین تکلیف سرم های مذکور اقدام شود؛ همچنین در جلسۀ مورخ ۱۴۰۰.۷.۱۲ دادستانی محترم عمومی و انقلاب تهران با حضور نمایندگان محترم آن وزارتخانه برلزوم تعیین تکلیف سرم های مذکور تأکید گردید.

ضمناً این حوزۀ معاونت آمادگی کامل دارد تا نسبت به ترخیص سرم های دارای مجوز ترخیص وزارت بهداشت با صدور حکم، تنظیم صورتجلسه و یا به هر نحو مقتضی بصورت شبانه روزی اقدام نماید تا ان‌شاالله این محموله ها از گمرک ترخیص و در اسرع وقت در اختیار مراکز مورد نیاز قرار گیرد.

با این وجود، علیرغم گذشت بیش از دو هفته از موضوع ذکر شده، هیچگونه اقدامی در راستای ترخیص سرم های مزبور توسط واردکنندگان کالا و یا حتی تعیین تکلیف آنها از سوی وزارت بهداشت صورت نپذیرفته و تماس های صورت پذیرفته با این سازمان ظرف دو روز اخیر حاکی است که در برخی از نقاط کشور، موضوع کمبود سرم انسانی وجود دارد.

مزید استحضار طبق پیگیری های صورت پذیرفته از شرکت های واردکنندۀ سرم، واردکنندگان مزبور با ارائه مجوز ثبت سفارش و یا نامۀ درخواست واردات سرم ، اعلام می دارند واردات این سرم ها با هماهنگی وزارت بهداشت انجام گرفته است. من حیث المجموع مستدعی است در صورت صلاحدید دستور فرمایند نسبت به موضوع به‌قید فوریت رسیدگی و درخصوص تعیین تکلیف سرم های دپو شده در گمرک مزبور اقدام مقتضی صورت پذیرد و چنانچه علیرغم صدور مجوز ترخیص از سوی وزارت بهداشت، واردکنندگان محموله های اشاره شده به هر دلیلی در ترخیص و خروج این سرم ها تعلل می نمایند تذکر جدی از سوی وزارت بهداشت به عنوان متولی امر به این شرکت ها داده شود.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش پزشکی درمان بهداشت دارو مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک سرم بیمارستانی 1300 تن سرم وزیر بهداشت وزارت بهداشت تعیین تکلیف سرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف‌شده در اموال تملیکی بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سید علی عسکری در بازدید رئیس کل دادگستری استان بوشهر از انبار‌های اموال تملیکی استان بوشهر، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، در زمان حاضر فقط چند خودرو در انبار‌ها باقی‌مانده و همچنین موتورسیکلت‌های در اختیار این اداره کل در انبار‌های مسقف تا زمان تعیین تکلیف نگهداری می‌شوند.

وی گفت: بخش سردخانه‌ای انبار مرکزی اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برای نگهداری کالا‌های زود فساد نیز در آینده نزدیک ایجاد می‌شود.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر اظهار کرد: کالا‌های جدید ورودی به انبار‌های سازمان با همکاری دستگاه قضا در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز در این بازدید با تاکید بر نگهداری مطلوب از خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های موجود در انبارها، گفت: برای جلوگیری از فرسایش و صیانت از اموال عمومی، این وسایل نقلیه باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

مهدی مهرانگیز افزود: در همین راستا تعیین تکلیف اموال تملیکی در انبارها، نحوه نگهداری و روند تعیین تکلیف کالا‌ها و بررسی این قبیل پرونده‌ها در اولویت دستگاه قضا قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: با هدف جلوگیری از تضییع حق مردم و بیت‌المال، باید در روند ترخیص و تعیین تکلیف این کالا‌ها تسریع شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: شرایط آب و هوایی استان زمینه‌ساز فساد موادغذایی و بهداشتی است که انتظار می‌رود این قبیل کالا‌های موجود در انبار‌های سازمان اموال تملیکی در اولویت تعیین تکلیف قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف‌شده در اموال تملیکی بوشهر
  • استقلال تکلیف نکونام را تعیین کرد
  • تعیین تکلیف ۷۵درصد اراضی آذربایجان غربی در کمیسیون رفع تداخلات
  • تعین تکلیف و رفع تداخل بیش از  ۲۸۰ هزار از اراضی استان کرمان
  • تعیین تکلیف پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی به کجا رسید؟
  • قاچاق ۴۰ تُن کود شیمیایی در گونی‌های گچ ساختمانی
  • کشف ۴۰ تن کود شیمیایی قاچاق
  • کاهش زمان تولد نخستین فرزند به سه سال پس از ازدواج
  • واگذاری ۱۰۰۰۰ خودروی برقی به ناوگان عمومی در ۳ ماه آینده