Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:22:24 GMT

داعش از بحران شدید رنج می برد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۵۱۶۶

داعش از بحران شدید رنج می برد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، ماهر فرغلی از تحلیلگران امور امنیتی عراقی اعلام کرد: بازداشت سرکرده های داعشی به مثابه ضربه مهلک به داعش است.

وی افزود: داعش زیر ضربات مهلکی که نیروهای عراقی به آنها وارد کرده اند، از بحران شدید رنج می برد.

این تحلیلگر عراقی تصریح کرد: داعش علاوه بر اینکه با حملات نیروهای امنیتی روبرو است، در داخل نیز با مشکلاتی روبرو است و تروریستهای تکفیری به جان هم افتاده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرغلی تاکید کرد: دولت مصطفی الکاظمی یکی از اولویت های خود را غلبه بر تروریسم گذاشته است و از همین رو است که شاهد به دام افتادن و کشته شدن سرکرده های داعشی تقریبا به شکل هفتگی هستیم.

وی گریزی هم به امنیت انتخابات عراق زد و اعلام کرد که ماموریت سخت و مهم به خوبی انجام شده است.

فرغلی تاکید کرد: ابو ابراهیم الهاشمی سرکرده جدید داعش به دنبال منحرف کردن توجهات از مرکز اصلی این گروه یعنی عراق و سوریه از طریق انجام عملیات با شاخه های خارجی است، مشابه آنچه در غرب آفریقا و آسیای مرکزی و افغانستان رخ می دهد.

گفتنی است که روز گذشته مصطفی الکاظمی اعلام کرد: بعد از گذشت بیش از پنج سال از جنایت انفجار الکراده که قلب عراقی‌ها را به درد آورد نیروهای قهرمان ما توانستند بعد از پیگیری‌های اطلاعاتی پیچیده در خارج از عراق غزوان الزوبعی ملقب به ابوعبیده بغداد مغز متفکر و عامل این جنایت و جنایات دیگر را بازداشت کنند.

انفجار الکراده در ژوئیه ۲۰۱۶ در چند نقطه از بغداد روی داد که منجر به کشته شدن بیش از ۳۲۴ تن و زخمی شدن ۲۵۰ تن دیگر شد.

یک کامیون حمل مواد منفجره در محله تجاری الکراده منفجر شد در حالیکه خانواده‌های بسیاری پس از افطار در ماه رمضان در بازار حضور داشتند.

کد خبر 5331456

منبع: مهر

کلیدواژه: داعش عراق تکفیری ها ایالات متحده امریکا لبنان عراق افغانستان روسیه رژیم صهیونیستی ایران انتخابات عراق طالبان عربستان سعودی فلسطین بیروت سوریه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده

انتشار پستی از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در شبکه ایکس درباره سفرش به عراق، با واکنش منفی گسترده کاربران عراقی مواجه شده است که محتوای آن توهین به بغداد و کشورشان دانسته اند.

به گزارش خبرآنلاین اردوغان در بخشی از این توییت بغداد پایتخت عراق را با عبارت «یکی از شهرهای تمدن کهن ما» توصیف کرده است.

دیگر خبرها

  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد