Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی روز سه شنبه در مراسم روز جهانی غذا  افزود: شیوع کرونا و تعطیلی مدارس باعث شده مصرف غذایی کودکان به سمت مواد غذایی ناسالم و کم تحرکی افزایش یابد و منجر به چاق شدن آنها شود، باید مصرف مواد غذایی ناسالم را در کودکان کنترل کرد.

وی اظهار داشت: برچسب گذاری مواد غذایی یکی از مهمترین اقدامات سازمان غذا و دارو در جهت ایمنی غذایی بوده،  زیرا بررسی میزان قند و شکر که یکی از مواد تاثیرگذار در چاقی افراد است و با اجرایی کردن برنامه‌ها و اقدامات پیشگیرانه  این سازمان اکنون  مصرف اسیدهای چرب و ترانس در خانواده‌ها از ۵ درصد به ۲ درصد کاهش پیدا کرده و در حال حاضر با کاهش مصرف نمک و کاهش قند رو به رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عین اللهی ادامه داد: غنی سازی مواد غذایی مهم است و نباید از آن غافل شویم باید در تولیدات مواد لبنی انواع ویتامین‌هابه خصوص  ویتامین d که این روزها در جلوگیری از ویروس کرونا نیز تاثیر دارد، استفاده شود.

وزیر بهداشت خبر داد: سازمان غذا و دارو تنها مرجعی است که می‌تواند سلامت غذای جامعه را تایید کند و  صدا و سیما نیز باید در جهت عدم تبلیغ مواد مضر برای جامعه قدم بردارد، زیرا اگر تبلیغات مضری برای افراد جامعه صورت نگیرد، مصرف مواد خوراکی مضر به خودی خود متوقف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایمنی غذایی به عهده وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است، باید بر روی این موارد به شدت تمرکز داشته باشیم، در شرایط تحریم‌های ظالمانه هستیم و در عین حال از همین تحریم‌ها توانستیم تولیدات مواد غذایی داخل را بهتر کنترل کنیم، زیرا ما در تولیدات خود نظارت بیشتری داریم.

به گفته عین اللهی، سازمان غذا و دارو  برای افزایش ایمنی غذایی از بخش خصوصی کمک بگیرد و خدمات الکترونیک و سامانه سلامت در پیشگیری از ورود محصولات قاچاق به کشور کمک می‌کند.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصمت حیدری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طرح تشدید بازرسی‌های بهداشتی ویژه نوروزی که از تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ الی ۲۵ فرودین ۱۴۰۳ در سطح شهرستان گناوه اجرا شد، بازرسان بهداشت محیط به‌صورت ۲ شیفت ۲ هزار و ۹۸ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام دادند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه اظهار کرد: در این بازده زمانی هزار و ۶۱۹ مورد بازدید بهداشتی و نظارتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۴۷۹ مورد بازدید از اماکن عمومی انجام شده و به ۲۱ مورد شکایت رسیدگی شد.

وی افزود: در این بازرسی‌ها مقدار هزار و ۱۹۵ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل‌مصرف، کشف و معدوم و ۲۳۲ مورد از دست‌فروشان مواد غذایی تذکر کتبی دریافت کردند.

حیدری ادامه داد: ۲۳۲ مورد بازدید مشترک به همراه کارشناسان ادارات و سازمان‌های دامپزشکی، تعزیرات حکومت، صنعت و معدن و تجارت در راستای تشدید بازرسی‌های نوروز ۱۴۰۳ در گناوه صورت گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تأکید کرد: تعداد هزار و ۱۲۷ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی شهر و روستا، ۶۲ مورد نمونه‌برداری از آب شرب به‌منظور آزمایش میکروبی، تعداد هزار و ۱۲۷ سنجش پرتابل بار میکروبی صدور ۶۱۱ مورد اخطار بهداشتی ،۹۵ مورد به دادگاه و یک مورد پلمپ واحد صنفی متخلف از دیگر خدمات انجام شده در طرح تشدید بسیج سلامت نوروزی در شهرستان گناوه است.

کد خبر 6080874

دیگر خبرها

  • آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟
  • معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • هشدار؛ این غذا برای کودکان ممنوع
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • تعطیلی ۲۵۹ مرکز متخلف در طرح سلامت نوروزی
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟