Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@02:13:51 GMT

نوآوری، حلقه مفقوده حوزه تجهیزات توانبخشی

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۵۶۴۲

نوآوری، حلقه مفقوده حوزه تجهیزات توانبخشی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: محصولات دانش‌بنیان حوزه توانبخشی به دلیل نداشتن پوشش بیمه‌ای بازار مناسبی ندارد.

به گزارش ایمناو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ، ۳۰ شرکت دانش بنیان دستاوردهای حوزه نوآوری‌های اجتماعی و توانبخشی خود را که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجاری سازی کرده اند، در نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی ایران ساخت(iHIT) به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاری در این مراسم با اشاره به ضرورت بازارسازی برای حوزه توانبخشی، اظهار کرد: این حوزه به دلیل وجود برخی مشکلات چون عدم وجود بیمه بازار خوبی نداشته و شرکت‌ها چندان تمایلی به ورود این حوزه ندارند.

وی افزود: نوآوری حلقه مفقوده حوزه تجهیزات توانبخشی است و باید نیروی انسانی دارای توان و دانش علمی و تخصصی به این حوزه تزریق شود.

ستاری معتقد است که توسعه مفهومی فرهنگ سازی است. تا زمانیکه فرهنگ و نگاه جدید نباشد، توسعه اتفاق نمی‌افتد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه در این هشت سال زیست بومی از شرکت‌های دانش بنیان و خلاق شکل گرفته است که در دل خود زایش دارد، گفت: این زیست بوم برای پاسخ دادن به نیازهای کشور در روزهای تحریم فرصت شد. ما برای شروع کار و توجیه سازمان‌های دولتی برای تزریق نوآوری در آنها با مشکلات زیادی داشتیم. اگر چه در ابتدای کار با مقاومت آنها مواجه شدیم، اما در نهایت برنده این مسابقه شرکت‌های دانش بنیان و خلاق شدند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه هر جایی تحریم‌ها بیشتر است بازار داخلی توسعه یافته تر است، بیان کرد: در این حوزه‌ها شرکت‌های دانش بنیان حضور جدی تری دارند. هنر ما در این سال‌ها توسعه شرکت‌های دانش بنیان بود.

رئیس ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق ادامه داد: باید با پول بخش دولتی پژوهش‌های مرز دانش را توسعه دهیم. زیرا سرمایه گذاری دولتی منجر به تولید محصول نمی‌شود. به همین دلیل ما تلاش می‌کنیم بخش پژوهش کشور را با سرمایه بخش و شرکت‌های خصوصی گسترش دهیم.

بخش خصوصی در توسعه تجهیزات توانبخشی نقش پررنگ و اثرگذار دارد

ستاری افزود: یکی از بزرگ‌ترین زیست بوم‌های این حوزه در کشور پارک فناوری پردیس است که سرمایه بخش خصوصی ۲۵ و سرمایه گذاران بخش دولتی یک است‌.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه با اشاره به اینکه بازار حوزه توانبخشی بزرگ و پرمشتری است، بیان کرد: اگر بنیاد شهید نیازهای خود را اعلام و بازار محصولات را تضمین کند با کمک شرکت‌های دانش بنیان و خلاق می‌توانیم پاسخ گوی نیازها و تأمین اقلام توانبخشی باشیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تعریف و اجرای پروژه بدون بازارسازی ابتر است، گفت: توانبخشی عرصه‌ای است که بازار بزرگی دارد و اگر این بازار در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و خلاق قرار گیرد؛ ارزش آفرین و کاربردی خواهد شد.

به اعتقاد ستاری، حوزه توانبخشی در کشور مغفول مانده است و تجهیزات این حوزه بیمه ندارند و مصرف کنندگان آن با مشکلات و چالش‌های جدی مواجه هستند. ما از بنیاد شهید می‌خواهیم برای رفع این مشکلات به یاری ما بیایند تا جاذبه‌های این بازار را برای سرمایه گذاران خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان و خلاق بیشتر کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان این توانایی را دارد که بازار واردات محصولات حوزه توانبخشی را از رونق بیاندازند و همه نیازهای کشور را با محصولات ایران ساخت پاسخ دهند.

برای دانش بنیان شدن سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تلاش می‌کنیم

امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بازدید از محصولات ایران ساخت، برای مسئولان یک ضرورت است، گفت: ایران کشوری توانمند و دارای ظرفیت‌های بالای دانشی و تخصصی است که باید از این توانمندی‌ها استفاده کنیم. ما باید از توان جوانانمان برای پاسخ به این چالش‌ها بهره بگیریم.

وی افزود: بنیاد سعی دارد از این ظرفیت برای توسعه بخش اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خود بهره ببرد. دانش بنیان شدن بنیاد را هم پیگیر هستیم تا از نیروی انسانی به خویی بهره ببریم‌.

قاضی زاده هاشمی همچنین بیان کرد: ما در چهار سطح به معاونت علمی و زیست بوم فناوری و نوآوری نیاز داریم. در سطوح بازارسازی، تأسیس شرکت‌های مشترک میان بنیاد و بخش خصوصی، دانش بنیان کردن فعالیت‌های بنیاد در حوزه اقتصادی، فرهنگی و صنایع و شرکت‌های خلاق و سازماندهی جامعه فرهیخته و به کارگیری و کارآمد کردن نیروی انسانی نیازمندی به معاونت علمی و زیست بوم فناوری و نوآوری به چشم می‌آید.

کد خبر 529929

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاون علمی و فناوری رئیس جمهور شرکت های دانش بنیان و خلاق حوزه توانبخشی معاونت علمی بنیاد شهید شرکت ها زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، آرام حیدری پیش از ظهر چهارشنبه در جمع فعالان ict کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه فناوری اطلاعات در سطح کشور شاخص IBI است و مصرف دیتا در کردستان پایین است.

وی بیان کرد: پهنای باند استان ۵۷۰ گیگابایت است که مصرف روزانه استان ۲۱۰ گیگ است.

وی خاطر نشان کرد: در زیر شاخص مهارت رتبه ۲۸ داریم که در استفاده از مهارت‌های دیجیتال ارزیابی شده است.

حیدری از اجرای طرح آموزش ایران دیجیتال در کردستان خبر داد و بیان کرد: این طرح یک طرح ملی است که در استان نیز اجرا می‌شود.

وی اعلام کرد: یک‌هزار و ۲۶۰ کسب و کار فعال کردستان دارای نماد الکترونیک است و ۱۱۳ استارت آپ فعال در استان وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اذعان کرد: تعداد شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه‌ای استان نیز ۱۰۴ مورد است.

حیدری اذعان کرد: از ۶۲ شرکت دانش بنیان استان ۱۶ شرکت در حوزه فناوری اطلاعات مجوز فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری از ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده ۱۸ میلیارد به شرکت‌ها پرداخت کرده است.

کد خبر 6087405

دیگر خبرها

  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گروی مسیر فناوری است 
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • ایران هلث ۱۴۰۳؛ سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی صادرات